Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dejligt med høns i haven.  (Læst 564 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Inis

• Passiv bruger
Dejligt med høns i haven.
« Dato: 24 August , 2012, 23:44 »
Nu har vi endelig fået vores 3 små dværgsilker. (Palle, Polle og Ruth) <L det er bare så super hyggeligt.
De har fået et dejligt hus og en god gård. (takket været jer og dette gode sted at få inspiration og viden)  *b

Jeg skal lige høre jer:
De 3 silker vi har, kan de nøjes med at få foder og det de finder i haven. Eller skal de også have grøntaffald?
De er ikke så gamle endnu (7 uger) men de spiser kun foder indtil ca. kl. 15.30 og det de finder i haven fra ca. Kl. 15.30 til sengetid ved 20.00 tiden.
Når jeg jeg kommer med grønt om eftermiddagen/ aften skal det virkelig kræs, før de gider at spise det.
Revet ost er det bedste.
Er der et bedre tidpunkt at sætte grøntaffald og div. Ind til dem på. Tænker på at gøre det om morgenen. Der kommer jeg med haveaffald. (græs, hæk og ukrudt)
De går i sand gård med lidt hø og hus med sandbund med lidt høhygge i hjørnet hele dagen.

Er det godt nok eller skal jeg gøre noget anderledes.

Hvor gamle skal de små silker være før man kan se køn? ( ved godt at de er meget store før man har en ide om det)
God weekend til jer alle. <P
1,9Hvide dværg silkehøns
1,0 kæreste (der ikke kan tåle plesdyr)
1,1 børn (7 år og 5 år)

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Dejligt med høns i haven.
« Svar #1 Dato: 24 August , 2012, 23:56 »
For mig lyder det da til at de absolut ikke mangler noget.  /o
Har de fri adgang til haven, og søger føde der, så får de rigeligt, og hvis de ikke tager det du byder, så er de mætte
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 25 August , 2012, 09:17 »
Luksus hønseliv  *o
De får da alt hvad hjertet kan begære  /o
Tillykke med dem  ;D
Jeg tror det er sådan med silker at man kender kønnet når de enten galer eller lægger æg  *f
Og der skal i nok regne med lang tid endnu. Når de er ca 5 -6 mdr .
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Inis

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 25 August , 2012, 18:41 »
Tusind tak for de dejlige ord.  :) jeg forsætter bare det vi gør nu. Og venter spændt på æg og eller galen... Tak for hjælpen. <E
1,9Hvide dværg silkehøns
1,0 kæreste (der ikke kan tåle plesdyr)
1,1 børn (7 år og 5 år)

Offline nygaard

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 25 August , 2012, 19:11 »
Jeg er også meget glad for dværg silker, de er bare så charmerende /o
Jeg fik tre dv silkekyllinger i foråret, og da de var 11-12 uger begyndte de alle tre at gale......jeg regnede heller ikke med, at jeg kunne se køn før de var 5 måneder.
Jeg har lige nu fået et nyt hold dv silker fra rugemaskinen, og der er flere af dem, som har en knold på hovedet, og det skulle, som jeg har læst herinde, være høner. Der er også kyllinger som bliver høner, og som ikke er født med denne knold.
1.1 store gule orpingtoner
1.3. guldvildfarvede dværg silkehøns
0.2 sorte dværg silkehøns
2.0 hunde
1.0 kaniner
3 dejlige børn: teenagepige på 13 år, og to drenge på 7 og 9 år