Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp er min høne syg  (Læst 2447 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kaya

• Passiv bruger
Hjælp er min høne syg
« Dato: 24 August , 2012, 00:11 »
Hej forum.

Håber nogen kan hjælpe.
Opdagede at den ene høne blev ved med at bide/hakke den anden på kammen. Den har fået en lille sort plet på kammen. Den ligger konstant indenfor. Den spiste og drak lidt vand imorges og fik den til at spise og drikke igen her til aften. Den lagde et æg imorges også. Vi har 4 høns ialt. Hvad kan der være galt med den??
« Senest Redigeret: 24 August , 2012, 19:44 Fra Kaya »

Offline Irene J.

• Passiv bruger
Sv: Hjælp er min høne syg
« Svar #1 Dato: 25 August , 2012, 16:52 »
Øv, hvor er det trist, at se sin høne ligge og være inaktiv!
Jeg ville ønske, at jeg kunne give dig et godt råd - men jeg aner intet om årsagen. Jeg håber, at nogen af de erfarne hønseejere herinde kan hjælpe dig med et godt råd.

Synes bare, at jeg ville skrive en "sympati"-hilsen.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 25 August , 2012, 17:22 »
Det lyder som om hun ikke er en del af flokken og bliver hold uden for.
Du kan jo prøve at tage hende med ud i haven alene, og se om hun vil gå og hygge sig når du er der, smid lidt guf til hende og se om hun tør spise og drikke.
Undersøg om hun ellers er i orden,, udover det sår hun har Fået i kammen.  Hvis det går godt, så prøv at tage en anden høne med ud og se om de kan være venner... Hvis det kun er en høne der hakker, så må du vurderer om du vil skille dig af med over eller underhønen, men der vil altid være en hakkeorden, og den skalvedligeholdes
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Kaya

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 25 August , 2012, 18:40 »
Det er dværghøns jeg har. Og de er omkring 6 måneder. tror de små pletter er hakket fra den anden høne. Så har smurt lidt vaseline. Har holdt øje med den et par dage nu. Og det ser faktisk ud som om den har lagt sig til rugning :) men er det ik lidt for tidligt??? Den snupper de andres æg også under sig. Det er første gang jeg har høns, så har ingen viden. Derfor troede jeg den var syg.

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #4 Dato: 25 August , 2012, 18:56 »
Hvis den er skruk, lægger den ikke æg, men på den anden side, hvis den stjæler de andres æg, så måske alligevel, men du har ret i at det er tidligt, men igen, er dværge sommetider lidt hurtige på den.
Hvilke dværge er det  du har
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Kaya

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 25 August , 2012, 19:14 »
Den lagde kun æg Igår, og taget de andre høns æg til sig idag. Så den har ik lagt æg idag. Og den smutter hurtigt ned engang for at drikke og spise, og derefter hurtig op igen til æggene. Det jeg glad for at du siger INA, for jeg ringede til hende som jeg havde købt dem fra, og hun mente det nok var tidligt. Det er dværg WyanDotter. Vil nu købe rugeæg imorgen til den, men det vil så blive sussex æg. Nogen ide hvor mange den kan have under sig?? De jo noget store iforhold til hendes egne
« Senest Redigeret: 25 August , 2012, 19:16 Fra Kaya »

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #6 Dato: 25 August , 2012, 19:19 »
Hvor mange æg din lille dotte kan have under sig, af de store, er jeg ikke helt sikker på, men der er flere herinde der har dværg dotter, så der kommer nok nogen på banen der ved noget om det.
Venlig Hilsen INA

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #7 Dato: 25 August , 2012, 19:45 »
Min lille dotte klarer fint 7-8 store æg.Held og lykke med det :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Kaya

• Passiv bruger