Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: HJÆÆÆLP.. Mine høns er ikke søde ved kyllingerne:(  (Læst 1289 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Boelsmand

• Passiv bruger
HJÆÆÆLP.. Mine høns er ikke søde ved kyllingerne:(
« Dato: 23 August , 2012, 20:09 »
Hej alle :)

Håber der er nogen, der måske har nogle gode råd, for er ret uerfaren og lidt på bar bund. Vi har ruget kyllinger ud i rugemaskinen, og har nu sat 6 stk på 2 mdr ud i hønsegården til deres to "mødre". (New hampshire) MEN de to store er ikke glade for de nye beboere overhovedet :-\ Nu har de gået der 2 dage sammen, og synes ikke det bliver bedre. Kommer de bare aldrig til at enes, og sætter man dem normalt slet ikke sammen? Eller skal de små være større inden de kommer sammen med dem?
Mange spørgsmål og håber sådan på fred i vores lille hønsegård.

På forhånd tak.
Mvh Christina

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: HJÆÆÆLP.. Mine høns er ikke søde ved kyllingerne:(
« Svar #1 Dato: 23 August , 2012, 20:51 »
Du oplever noget som umiddelbart er naturligt nok. Hønsene danner gruppe med de individer de kender i forvejen. Grupperingen vil fortsætte et godt stykke tid endnu men over tid vil den sandsynligvis brydes op og nye grupper dannes.

Men det sker næppe før kyllingerne er blevet voksne.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lis V

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 25 August , 2012, 12:30 »
Medmindre de store er alt for voldsomme ville jeg give tid. Hvis du har mulighed for det, kan du lave en del af hønsegården til fristed for de små her i starten. De kan let komme igennem et havehegn så de kan komme lidt i sikkerhed og holde pause for drilleriet. Mine store høns går kun i haven, kyllingerne går i hønsegård hvor hegnet er havehegn. På den måde kan kyllingerne komme ud, men de store ikke ind. Håber du forstår hvad jeg mener. Det virker fint her og alle har haft tid til at vænne sig til hinanden. /o
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 25 August , 2012, 14:15 »
Syntes at kyllingerne er for små til at sammenføre med de store høns. Er du uheldig, kan de små blive så jaget at de både for stress og for lidt at spise = de kan dø eller ikke udvikle sig ordentligt. En opdelening med tråd imellem et stykke tid er det bedste..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.