Hvis det var mig ville jeg vælge nummer to og nu skal jeg nok forklare hvorfor selvom jeg ikke er den bedste til at bedømme Maran.
Nummer et får en meget træls hale, som nok ender i det man kalder egenhale. Der har den anden en meget bedre stigning og haleovergang og bliver derfor noget pænere på det punkt med alderen.
Nummer et har også lige lovlig mørke løb af en kok og der er den anden meget bedre.
Nummer to ser også ud til at have en bedre rygstilling i forhold til nummer et. Så nu er der ved at være flere punkter at kigge på.
Nummer et synes jeg til gengæld er den pæneste i Kobberfarven, så her vinder den helt klart. En anden ting er kammen på dem. Her har nummer et en meget grim bagkam hvorimod nummer to har en tak der nærmest falder udenfor de andre på den måde at den er mindre og kunne forstille mig at han måske ville give nogle kyllinger med tvinlingetakker. Dog er den stadig mere harmonisk og pæn i forhold til hane et.
Så er der hagelapper tilbage, som jeg ville kommentere og nummer et har nok nogle der bliver lidt store og slasket med tiden og måske også kommer til at folde. Hane nummer to har fine små hagelapper lige nu, men med tiden vil de også komme til at folde kan man se ud fra den måde de er ansat på.
Nu synes jeg så du skal vente og høre nogle Maranfolk og nogle med bedre viden inden for Maran i stedet for mig. Det er ikke lige den race jeg kan bedst.