Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Fluer  (Læst 1203 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle Frandsen

• Passiv bruger
    • www.askedrengen.dk
Fluer
« Dato: 20 August , 2012, 20:35 »
Hej.
Vi har vildt mange fluer lige i øjeblikket, vi har snakket om det er hønsene der tiltrækker dem.
Er der nogen der ved det ??
Med venlig hilsen
Helle Frandsen
1,5 store sølvrandet Wyandotter
2 skønne Broholmer, Aske og Tjalfe
2 dejlige Hus katte

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
Sv: Fluer
« Svar #1 Dato: 20 August , 2012, 20:37 »
Måske..vi har i hvertfald også sindsygt mange i år.Men mon ikke vejret også spiller ind ? :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #2 Dato: 20 August , 2012, 20:39 »
Med den varme vi har pt. skal der ikke stor  fugtig klat gødning til før der kan klækkes mange fluer.
Een bland mange løsninger, kan være Stalosan F som udtører og udrydder fluelarver (det gør alm.Stalosan ikke).

Offline Silkemor

• Bruger
« Svar #3 Dato: 20 August , 2012, 20:42 »
Lort og fluer hører vist bare sammen. Desværre  :(
Smil Anne-Louise

Nu med 1,4 brahma, 1,0 kanin, 1,1 huskatte, 1,0 dejlig mand, 0,1 endnu dejligere datter

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #4 Dato: 20 August , 2012, 20:46 »
Det er den vi bruger både ved kaniner og høns :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Castella

• Passiv bruger
  • Hønsetosse med hang til Orpington.
« Svar #5 Dato: 20 August , 2012, 21:10 »
Vi har grise,heste & høns & er mildest talt indvaderet af de små sataner  >:(
Vh Carina.

5,6 Orpington (Blå & Sort)
3,5 Jersey kæmpe (Blå,Sort & Spættet)
2,9 Orpington i dværg (Chokolade farvede & Sort/split chokolade)
9,11 Skånske blomsterhøns
2,4 Moskusænder

Medlem af:
www.racefjerkrae.dk
www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
www.orpington.dk

Besøg min hjemmeside:
http://poultrybycastella.123hjemmeside.dk/

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 20 August , 2012, 21:23 »
Med sand i hønsehuset i stedet for anden strøelse mindsker man antallet af fluer betydeligt. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #7 Dato: 20 August , 2012, 21:23 »
Jeg har faktisk ikke haft  mange fluer de sidste par år og jeg har en del høns og geder og også en mødding, som er dækket over med en pressening.

Men da jeg havde heste, var der mange fluer og der begyndte jeg med at bruge Stalosan F. Og det tager nogle af dem, så man ikke "drukner".
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #8 Dato: 20 August , 2012, 21:56 »
Vi har grise, køer og høns. Og ja det giver mange fluer i stald og hønsehus, men jeg synes ikke det har været så overvældende inderdørs. Jeg forsøger så også at fange mange af dem i netop de bygninger hvor de klækkes.

I stalden bruger jeg flueliner (nej det har ikke noget med fiskeri at gøre  :)). Det er 3-4 mm brede 'liner' der trækkes i staldens længde. Linerne er smurt ind i en klæbrig substans, lidt ala fluefangere, som gør at de fluer der tager ophold på linerne, tager permanent ophold.  ;)

Jeg forventer desuden at det 'Tør øko sug' jeg netop har bestilt vil reducere mængden af klækkede fluer.

Vi havde for nogle år siden så store problemer med fluer indendørs i huset at det var umuligt at smække dem med en smækker. Når jeg om aftenen kom hjem måtte jeg bruge 1/2 - 1 time rendende rundt og suge levende fluer op med støvsugeren. Det var til gengæld også effektivt.
« Senest Redigeret: 20 August , 2012, 22:29 Fra pilegaarden »
Mvh
Erik Andersen

Offline Jørgen Hansen

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 20 August , 2012, 22:02 »
Igen igen skiller vi os ud. Det er da mange år siden vi har haft så få fluer. Til gengæld har vi flyvemyrer på 6-8 uge.

Mvh  Jørgen

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #10 Dato: 20 August , 2012, 22:20 »
dyrene har nok noget og sku ha sagt, men det er først indenfor den sidste uge at vi virkelig har fået fluer. Ellers syns jeg ikke det har været slemt iår
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Anne Grethe

• Bruger
« Svar #11 Dato: 20 August , 2012, 22:39 »
Vores søn får meget tid til at gå med at smække fluer, og rende ud og fodre hønsene med dem bagefter. Både høns og søn hygger sig bravt... :)
"Det er da en syg høne, der har lagt det der æg..." (Blinkende Lygter)

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 21 August , 2012, 07:47 »
Det er første gang, jeg har høns om sommeren, så slemt synes jeg ikke det er... det er mere min mor, som synes det er et problem!

Dog har det været en "dejlig" sommer, uden myg og hvepse - dog million milliard stankelben.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Boffer

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 21 August , 2012, 09:17 »
Jeg fik en gang et godt råd fra en gammel gut der har duer og har haft høns. Han bruger sand eller eller grus som strøelse, og når han har gjordt rent og lagt nyt sand i bunden, (2 til 3 gange om året) dryser han kalk ud over der hele og river det så det bliver blandet, og 1 gang om måneden får det et lille drys. Da han havde høns, dryset han kalk under strøelsen i rederne, (rigtigt godt mod små kryb), det samme gjorde han på møddingen, et lille drys 1 gang om måneden.

Det samme har jeg gjordt i 3 år og (små kryb) har jeg aldrig haft, men fluer har vi, men slet ikke i samme omfang som før og dem inde i hønsehuset kan jeg næsten holde væk med
Stald-Chok - Fluespray med blomster duft  ;) men slippe for dem er en krig vi aldrig vil vinde. Lugten fra møddingen er næsten væk da det tører helt ud, selv min nabo siger hun ikke kan lugte den, selv om vi har nogle rigtig varme dage, men nu har jeg også verdens bedste nabo  ;D.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #14 Dato: 21 August , 2012, 10:50 »
Det er helt sikkert rigtigt, Stig, for fluer vil gerne have noget fugtigt, at lægge deres æg i, og sand eller sand med kalk er jo meget tørt og virker i det hele taget udtørrende.
Hemexcide, Øko-sug, Stalosan, og hvad de forskellig produkter ellers hedder, udtørrer jo også.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk