Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kalk til nyt hønsehus.  (Læst 10777 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
Kalk til nyt hønsehus.
« Dato: 20 August , 2012, 18:07 »
Nå. Nu er det nye hønsehus snart færdigt, og det skal selvfølgelig kalkes. Jeg har kigget på nettet og i byggemarkeder, og har ikke fundet noget kalk overhovedet.
Men er det her, det kalk der kan bruges:
http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/stores/servlet/vare_Weber_123904___
http://www.bygmax.dk/weber-stampet-kalk-15-kg.html
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Fisker

• Passiv bruger
Sv: Kalk til nyt hønsehus.
« Svar #1 Dato: 20 August , 2012, 19:08 »
Begge dele er helt fint, men jeg er sikker på at både stark. Bygma, optimera har det, plus alle de andre. Eneste der ikke har det er nok jem og fix.

Rasmus

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 21 August , 2012, 07:46 »
Tak for svar, Rasmus.

Jeg har spurgt både i Jem og Fix, Bauhaus, Stark og i Optimera og fik af vide, at de ikke længere solgte kalk.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 21 August , 2012, 09:22 »
Ellers har du mulighed for at handle her
http://www.kalk.dk/?ref=produkter&subref=16&last

Du kan jo ringe og hører om prisen inden du kører til Stevns, jeg har erfaret at de tager rigeligt for det, men det var nu indfarvet kalk, som sikkert er dyrere end alm. hvidtekalk

Dette er nemt at have med at gøre, og hvis du har det lukket og frostfrit har du til flere år

Jeg fiksede lige dit link.
Marianne - admin
« Senest Redigeret: 21 August , 2012, 10:54 Fra Marianne Vedel »
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #4 Dato: 21 August , 2012, 10:08 »
Det du skal bruge hedder stampet kalk..

Kan se du har fundet det i dine links: Weber stampet kalk 15 kg
« Senest Redigeret: 21 August , 2012, 10:14 Fra Børge Bech Jensen »
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Fisker

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 21 August , 2012, 10:10 »
Jeg kan ikke forstå det er et problem at få fat i.
Jeg kan godt købe en spand i sorø og sætte af et sted i ringsted hvis det er

Rasmus

Offline Ole Baun

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 26 August , 2012, 10:39 »
Jeg har spurgt både i Jem og Fix, Bauhaus, Stark og i Optimera og fik af vide, at de ikke længere solgte kalk.

De har det i hvert fald i jem & fix. 15 kg stampet kalk, weber, for kr. 98,-

De har også en masse unge ansatte. Dem skal du ALDRIG spørge hvis du vil vide om de sælger en bestemt vare. Det ved de ikke ret meget om. Tror heller ikke det interessere dem. I stedet for at udstille deres uvidenhed siger de så: "det har vi ikke".
Mvh Ole Baun

0,3 Isa Warren (hybrid)
0,2 sorte skovhøns (hybrid)
0,2 tværstribede skovhøns (hybrid)
0,4 sølvhalsede dværg italienere
1,10 lys sussex

Miss Christina

• Gæst
« Svar #7 Dato: 26 August , 2012, 11:15 »

De har også en masse unge ansatte. Dem skal du ALDRIG spørge hvis du vil vide om de sælger en bestemt vare. Det ved de ikke ret meget om. Tror heller ikke det interessere dem. I stedet for at udstille deres uvidenhed siger de så: "det har vi ikke".
[/quote]

det er IKKE kun jem og fusk også Harald Skrald der ikke lige udstiller deres uvidenhed

Offline bondepigen

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 30 August , 2012, 20:09 »
Når vi kalker hønsehus og stald, køber vi "hydrat kalk fra Faxe", ganske almindeligt gammeldags kalk, der skal blandes op i vand.... de sælger det bl.a. i foderstof-butikker så som "land og fritid", "vestjysk specialfoder" osv, for ca. 70-80 kr for 25 kg.
Vi startede med det der "stampet kalk fra weber", fra Jem og Fix, men det kunne vi simpelthen ikke arbejde med.
 :-\
0.1 australorps (Lopsie)
0.2 maran (Rasmine, Gertrud)
0.0.6 gul orpington
1.2 får (Arnold, Alvilda, Andrea)
1.1 berner sennen hunde (Ashlan, Biska)
0.2.2 røde katte
1.0 ægtemand (Tim)

Offline may-brit

• Bruger
« Svar #9 Dato: 30 August , 2012, 20:39 »
jeg har lige med succes kalket for første gang. det stampede fra Weber, 15 kg. Det skal også blandes op med vand. Jeg købte det i Silvan
0.1 silke, 0.1 blomsterhøns, 0.1 araucana, 0.1 "blomster-cana", 0.2 "sorte dværghøns", 1.2 børn

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 30 August , 2012, 20:48 »
Vi skal kalkede i morgen, så det skal nok blive spændende...

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 31 August , 2012, 16:43 »
Så blev der kalket, det var bare super nemt... og er overrasket over, hvor hvidt det er efter bare 1 gang.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #12 Dato: 31 August , 2012, 21:07 »
 /o netop nemt og rent
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 31 August , 2012, 22:42 »
/o netop nemt og rent

Præcist! Samt dejligt lyst!

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 04 ſeptember , 2012, 20:16 »
Lige et par spørgsmål...

Vi har kalket hele huset og det er næsten færdigt.. Det bliver delt op så hønsene i den ene del, og foder osv. i anden del. Men kan vi behandle gulvet med et eller andet så det ikke hurtigt bliver slidt ned, der hvor foderet skal stå?

Til næste år, når jeg vil gøre overrent og huset skal ha' kalk igen... kalker man så bare over på eller hvordan?