Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Silkehane galer, men træder ikke hønsene?  (Læst 965 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ana Hansen

• Passiv bruger
  • Beware of the chickens! Hehe:D
Silkehane galer, men træder ikke hønsene?
« Dato: 17 August , 2012, 17:51 »
Hej alle!

Jeg har en silkehane, der måske snart et år gammel, eller meget yngre. Han galer, og det lyder så utroligt sjovt! Han prøver at efterabe de tre andre haner i nabolaget, men han mangler vist en del øvelse, hvis han skal være hane! :-[
Én gang har han godt nok hoppet på Hermione ::), en Rød orpington, og det så lidt forkert ud... Men det lykkedes ham dog ikke denne gang. Han er en rigtig sød og "velopdragen" hane(Velopdragen, velopdragen! Han skal stadig puttes i seng med et kram, før man går ind...). Han har dog løbet efter en høne, men så når han når tæt hen til hønen kan han nærmest ikke huske, hvad han skal?! Det er da mærkeligt at blive kaldt en "hane" for!

Jeg synes han er skør... Men også meget venlig, når man først giver ham lidt majs. Håber på svar... Og jeg vidste ikke helt, om jeg skulle skrive det herinde, eller i "Problemer og sygdomme". Men siden der var mest sjov i, skrev jeg det herinde. Beklager, hvis I synes, det skulle være et andet sted.

Hilsen Ana.
Hilsen Ana
 Forskellige Orpingtons, en Silkehans, en Araucana... Og lige et par kyllinger! Kyllingesæsonen er startet- igen!

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Sv: Silkehane galer, men træder ikke hønsene?
« Svar #1 Dato: 17 August , 2012, 18:24 »
mit bud er at han er noget yngre end et år. Tror han nok skal komme efter det når teenageriet er ovre :)
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Ana Hansen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 18 August , 2012, 08:42 »
Ok. Tak!
Hilsen Ana
 Forskellige Orpingtons, en Silkehans, en Araucana... Og lige et par kyllinger! Kyllingesæsonen er startet- igen!

Offline Charlotte22

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 18 August , 2012, 10:21 »
Bare rolig, mine silkehaner er også lidt lang tid om at finde ud af hvad vil sige at være en rigtig hane. ;)
I min hønsegård er der Sussex høns i mange farver :-)
Venlig hilsen
Charlotte

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 18 August , 2012, 15:32 »
... eller måske er han bare genert og træder hønerne, når du ikke ser på  :)
« Senest Redigeret: 18 August , 2012, 15:35 Fra Annette S. »
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Ana Hansen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 21 August , 2012, 15:02 »
Hej igen!

Igår, da jeg var udenfor, var der hanegal ::). De larmede som regel, og jeg satte mig ned og gav hønsene lidt hvede. Da der ikke var mere hvede, gik jeg ind til kyllingerne for at give dem nyt vand. Men da jeg rejste mig op, var hanen Røde John, lige ved at gale, kunne jeg høre! Han er sød, men ikke helt så tam. Han blev selvfølgelig bange for mig, og hans "store, mandige, gyldne ørnestemmegal 8)" kom til at lyde HELT forkert! Det lød nærmere som: Oj! Oj-oj-oj-oj! Jeg var ved at falde sammen af grin! *g *g

Jeg elsker mine høns som bare... *p
Hilsen Ana