Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: apatisk høne  (Læst 1503 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline tine kjær

• Passiv bruger
apatisk høne
« Dato: 17 August , 2012, 13:57 »
Hej alle. jeg tror måske jeg har fundet ud af, hvordan jeg kan skrive her...  Jeg har en silkehøne, som bare opfører sig meget underligt. hun er helt apatisk. hun har nogle gange været sådan her i ca en halv dag, men er så blevet "normal" igen. Men denne gang har det stået på i to dage. Hun løber væk fra de andre høns. Hun har været lidt nippet på ryggen, men ikke meget. Hun spiser og drikker, og har normal afføring, men er altså meget apatisk. Sidder bare på jorden og stirrer ud i luften. Hun lagde et æg i går, så tror ikke det er læggenød. ej heller tror jeg de andre er specielt efter hende - det er mere hende der flytter sig. men hun er meget mærkelig i hendes adfærd. Hvad kan det være?  Og mest af alt ...hvordan hjælper jeg hende bedst? Tror ikke hun har det godt

Mange hilsner Tine

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: apatisk høne
« Svar #1 Dato: 20 August , 2012, 11:22 »
Prøv at løfte hende og mærk på hendes brystben, hvis hun er meget let og benet virker skarpt, kan det være hun mangler skarpe sten til kråsen.
Prøv også at mærke om hendes kro er fuld.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk