Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nyt underliggende board ? Wyandotte  (Læst 9848 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
Sv: Nyt underliggende board ? Wyandotte
« Svar #15 Dato: 16 August , 2012, 08:06 »
Martin det har jeg ikke.Mit tyske er heller ikke det bedste.Glemte vist at høre efter i timen.Var en smule skoletræt  ;) Men hvis det er det jeg skal kan jeg jo nok tygge mig igennem det.Èn ting er sikker det vil ta tid...
Nu har jeg meldt mig ind i wyandotklubben, der er sikkert også hjælp at hente.Men deres side er nu lidt kedelig.Der kunne stå meget mere om racen der.
DFF har en dejlig side.Jeg elsker at surfe rundt herinde og se hvad der sker i andre hønsegårde.Suger til mig alt hvad jeg kan af det vi kan bruge her hos os.Hvorfor så gå andre steder hen.
Jeg håber på mit ønske blir opfyldt også for andres skyld.Så det blir nemt for nye hønseejere at gå ind og søge om info og foto af de mest almindelige racer.Før de beslutter hvad de skal have af racer .Om det så er havehøns eller udstillingsdyr de ønsker.
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

thorleif

• Gæst
« Svar #16 Dato: 16 August , 2012, 09:28 »
Ja, nu har jeg sovet paa det, og al fornuft peger imod et "Dotte-board". Og som Lene siger: "Uoverskueligt hvordan det, de skulle jo bare ligge, som underforaer".
Saa det!

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 16 August , 2012, 09:55 »
Man kunne vel ændre Dorking til Dotte-board?
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #18 Dato: 16 August , 2012, 10:05 »
Hvor mange racer har vi i DK?
Forestil jer en forside på forum, hvor der er en liste med alle racer ned over siden, plus selvfølgelig de andre underboards, vi har.
Det er hvad jeg mener kan virke uoverskueligt.
Der skal også nogen til at holde styr på alt det.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #19 Dato: 16 August , 2012, 10:37 »
På forsiden står der, "Fjerkræ for alle"

Når man første gang kigger herind mon det så ikke er fordi at man overvejer at få høns selv på et tidspunkt ?
Jeg tror det.Så kan jeg godt se en kæmpe fordel i at man kan gå ind og søge på de mest almindelige racer .Altså dem folk søger mest på.Det er tit orpington,sussex,new hampshire,dansk landrace,wyandotter.For min skyld kunne der også være én for hybridhøns.Der findes bare folk der vil ha dem fordi de giver flest æg.
Mine hvide dotter gør det dog næsten lige så godt.

Jeg har tit undret mig over at de underliggende 4 racer der ligger i forvejen ,at det lige er dem der er valgt.Der er trods alt ikke så mange der har dem.Men det er måske lige derfor de er der ?

Nu er jeg så nysgerrig når det gælder høns at jeg læser lidt i dem alle.Det ville jeg sikkert også i de nye..hvis de kom.

"Der skal også være nogen til at holde styr på alt det"....ja det blir måske et problem.

Hvor der er vilje er der vej..
VH Vicki
 Grønlæggerbande
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #20 Dato: 16 August , 2012, 10:47 »
Jeg tror nu heller ikke at alle racer kommer i et forum for sig, mon dog, og HVIS de gjorde, så ville det da bare være dejligt.

Der skal selvfølgelig være nogen til at "holde øje" og her kunne vbruun måske være moderator for Wyandotter (både stor og dværg i samme forum).

Forum er endvidere allerede stort og forvirrende, når man er helt ny....  ;) ;)
« Senest Redigeret: 16 August , 2012, 10:49 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #21 Dato: 16 August , 2012, 10:59 »
Mon jeg ved nok om Wyandotter til det Lene ??
Takker for tilliden .
VH Vicki
 Grønlæggerbande
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 16 August , 2012, 11:00 »
Personligt bruger jeg aldrig kategori strukturen til noget særligt. Jeg kigger Ulæste emner og hvis jeg skal poste noget, så prøver jeg at grave mig frem til den kategori der giver mest mening.

Det skal give værdi med at lave kategorien og her tror jeg egentligt ikke at der er særligt meget at hente. Hverken i overskuelighed, opdeling eller noget andet. Kun hvis man skulle til at lave lukket kategorier der omhandlede specifikke fjerkræ, men det ville være rigtigt synd.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #23 Dato: 16 August , 2012, 11:01 »
@ vbrunn

Om du skal være ekspert i Wyandotter for at være moderator, det tror jeg såmænd ikke, du skal bare sørge for at den gode tone bevares.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #24 Dato: 16 August , 2012, 11:13 »
Lene i det virkelige liv plejer det at lykkes ret godt.Jeg kunne måske godt overtales.
VH Vicki
 Grønlæggerbande
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #25 Dato: 16 August , 2012, 11:15 »
For min skyld kunne det hele være en butik, for jeg skriver stort set kun i hyggesnak, og jeg læser det meste, eller tager trådens overskrift for pålydende, og springer over hvis det ikke er noget jeg falder for.
Om det oprindeligt kommer fra et specifikt underboard opdager jeg slet ikke .   <:
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #26 Dato: 16 August , 2012, 11:20 »
Fik lige den tanke, at flere race forums måske ville få flere raceopdrættere til at skriver på Dff. Og det kunne vi da godt bruge. Vi har jo en del dygtige udstillere herinde, men man kan altid bruge flere. Jeg synes det kunne være rart, at samle forskellige tråde under racer.  Jeg er nok lidt tumpet, fordi jeg ikke altid kan finde ud af galleri og leksikon :)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #27 Dato: 16 August , 2012, 11:27 »
Jeg synes også at det kunne være en god ide med flere raceforums.

Men endvidere ved jeg jo slet ikke hvor stort eller hvor lille Forum må/kan være.

Hyggesnak er jo også fyldt op med meget som ikke har noget med fjerkræ at gøre.

Men det kræver seklvfølgelig at der bliver nogen moderatorer på dem, for Finn og Marianne har MEGET at se til i forvejen-
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #28 Dato: 16 August , 2012, 12:29 »
Grunden til, at lige netop de fire underfora er oprettet, er, at der har været mange medlemmer, der ønskede et underforum om en specifik race, og der har da også været meget aktivitet i især brahma (2 331 Indlæg, 101 Emner) og maran (2 677 Indlæg, 132 Emner), en del i araucana (1 193 Indlæg, 99 Emner) , mens dorking (646 Indlæg, 19 Emner), i alt er der kun er oprettet 5 nye tråde i dorking i hele 2012.
Det er ikke mig alene, der bestemmer (heldigvis), men en beslutning, der bliver taget af administratorer i fællesskab. Jeg er bare tilfældigvis hende, der har svaret her, og har givet udtryk for den fælles mening, der var enighed om sidst vi diskuterede det.

Det at være moderator, kræver ikke nødvendigvis, at man ved "alt" om emnet, men at man er villig til at gå online hver dag (helst) og vil påtale, hvis tonen bliver grov.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #29 Dato: 16 August , 2012, 12:41 »
Og TAK fordi du giver dig tid til at svare her Marianne :)

I må gerne sætte mig på en eventuel wyandottetråd.Jeg er her jo aligevel.  ;)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand