Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nyt underliggende board ? Wyandotte  (Læst 9869 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
Nyt underliggende board ? Wyandotte
« Dato: 15 August , 2012, 12:12 »
Jeg savner et sted hvor jeg kan gå ind og søge direkte på Wyandotter.Der er jo også stor forskel på dværg og stor.Kunne det tænkes at der er andre end mig der savner at
kunne slå op direkte på den race ? Efter hvad jeg kan se så er der alligevel en del  som har de store dotter herinde.Bare ikke den farve jeg har.Jeg vil gerne være med til at lave gode dyr af den race og specielt i den farve.I den forbindelse dukker der jo et hav af spørgsmål op.Jo nemmere det er at høste af andres viden, jo før lykkes det måske for mig og andre at få gode dyr.Viden om dværg og stor kunne vel godt ligge samme sted ?
Ved godt jeg ikke er udstiller endnu,men vi skal jo alle starte et sted.
I efterlyser seriøse hønseavlere.Selv om dette ikke måske lige er lige DIN race så er det jo mange andres yndling (eller én af dem).
Hvad tror I om mit forslag ?....hønsevenner ...og admins ?  :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline cmilton

• Passiv bruger
  • Be Happy :D
Sv: Nyt underliggende board ? Wyandotte
« Svar #1 Dato: 15 August , 2012, 15:36 »
Kan jeg godt forstå :) Savner også et sted hvor man kan søge direkte på Orpington :)
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #2 Dato: 15 August , 2012, 15:40 »
Nemlig.Det kan tage ta sin tid inden man får fundet det hele rundt omkring i alle trådene. :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 15 August , 2012, 16:29 »
Der skal nok være en del ønsker fra en del medlemmer om et underforum for en specifik race, før vi opretter det. Hvis vi skal have det for alle racer, bliver forum for uoverskueligt.
Men vi kan jo hjælpe hinanden ved at lave nogle gode overskrifter.
I stil med f.eks.
Avl med wyandotter i rød
og ikke
Hjælp hurtigt!!!!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tapani

• Bruger
« Svar #4 Dato: 15 August , 2012, 17:01 »
Kan  man tilføje en funktion "prefiks" i board "høns" som i sælges boeard  hvor vi kan  tilføje en  prefiks feks "høns" "ænder" eller "rugemaskine". En oplagt prefiks vil være forskellige hønseraser feks "Wyandotte stor".  Ville den lette søge funktionen uden at  forumet bliver uoverskuelig?
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline Honningsvesken

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 15 August , 2012, 17:21 »
Jeg kunne godt mangle et Sussex-forum, men kan sagtens følge Marianne i at det bliver for uoverskueligt. Mange tråde er jo også til generel glæde og ville måske forsvinde ind i et sådant forum.

Nu sidder jeg selv med udvikling af hjemmesider til dagligt - måske dette kunne være mulighed; ved oprettelse af en tråd i dette forum kunne man måske tilføje muligheden for at tråden også skal vises i et racespecifikt forum? A la "sæt hak hvis tråden skal vises i.... ex. Maran". Eller måske man kunne forbedre søgefunktionen?

Men ellers kunne vi jo være lidt bedre til det med overskrifter.
0,2 gule Sussex
0,3 guldrandede Wyandotter
0,02 blåtegnede Araucana
0,01 4-årig menneskedreng

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #6 Dato: 15 August , 2012, 17:51 »
Jeg synes faktisk jeg forsøger at lave en overskrift som fortæller hvad beskeden indeholder.Det har jo været nævnt før herinde.
Har også fuld forståelse for at der er mange forskellige ønsker til underboards.
Mit forslag kom fordi det er lidt uoverskueligt i forvejen at søge på dem jeg har interesse i.
Og selvfølgelig skal der også stadig være plads til at man kan hyggesnakke om de forskellige racer under hyggesnak.
Men alt det der har med racen/farverne at gøre kunne jeg godt ønske var samme sted.
For eks. har jeg nu fået Brahma i haven også,godt nok (kun) mixfarver.Men det er da lidt af en (luxusbuffet) at gå ind og læse direkte om kun dem.Interessen for dem stiger faktisk jo mere jeg læser om dem.Andre har det måske lige sådan med læsning og oplysninger/foto af en ny race.Inden jeg fandt herind vidste jeg ikke at der var noget der hed Maran .
Men nu er bolden kastet, så må vi se hvad der sker :)
« Senest Redigeret: 15 August , 2012, 18:01 Fra vbruun »
VH Vicki
 Grønlæggerbande
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

thorleif

• Gæst
« Svar #7 Dato: 15 August , 2012, 19:24 »
Der skal nok være en del ønsker fra en del medlemmer om et underforum for en specifik race, før vi opretter det. Hvis vi skal have det for alle racer, bliver forum for uoverskueligt.
Men vi kan jo hjælpe hinanden ved at lave nogle gode overskrifter.
I stil med f.eks.
Avl med wyandotter i rød
og ikke
Hjælp hurtigt!!!!
Jeg er enig med dig i mangt, Unge Fru Vedel, men her er jeg dybt uenig. Hvids der blev oprettet egne grupper for flere racer under "Hoens", saa vil det da ku blive mere overigteligt? Vi oprettede en traad for Langshans i Backyard-poultry sidst nyaar, og vi haver nu naesten 700 indlaeg der. Og det er med kun 10 stykker i USA der haver dem, og kun 4 styk ifra UK der bruger forumet, og duuuuu, saa nydtigt det har vaeret. Saa selv om en race ikke haver mange tilhengere, saa bliver det OVERSIGTELIGT med egne racetraader. Det er jo ikke akkurat som om det bliver mere at administrere, det er bare hurtigere og nemmere at finde frem. Jeg er dog ikke sikker paa at de (to) der haver Croad Langshan paa Jylland vil insistere paa en egen traad?trods alt, den ene er ikke engang her paa Forum.

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #8 Dato: 15 August , 2012, 22:12 »
Istedet for at have det på forum kunne man jo prøve hos specialklubben. feks.
http://www.wyandotklubben.dk/ eller www.sussex.dk
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

thorleif

• Gæst
« Svar #9 Dato: 15 August , 2012, 23:31 »
Istedet for at have det på forum kunne man jo prøve hos specialklubben. feks.
http://www.wyandotklubben.dk/ eller www.sussex.dk
Saa skal det opredtes et forum paa deres website, nej bare koer haardt paa Fru Vedel, hun taaler det godt. Og hvids det ikke hjaelper, gaa loes paa Finn! Hanefar og hoenemor loeser nog denne sagen.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #10 Dato: 15 August , 2012, 23:36 »
Ha ha Thorleif :) ja vores allesammens hanefar og hønemor. Der er da hele tre som har croad langshan i Jylland og en på Sjælland nu :) nå ja 4 indtil videre i Jylland for jeg har stadig 1.2 til at gå ;)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

thorleif

• Gæst
« Svar #11 Dato: 15 August , 2012, 23:51 »
3????Maaske snart fire. Marianne: Vi vil ha egen traad,
Vi vil ha egen traad, Vi vil ha egen traad, Vi vil ha egen traad, Vi vil ha egen traad,
Vi vil ha egen traad, Vi vil ha egen traad, Vi vil ha egen traad. Forstaaet?

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #12 Dato: 16 August , 2012, 07:33 »
Uoverskueligt hvordan det, de skulle jo bare ligge, som underforaer og hygge sig ved siden af Arauacana, Brahma, Dorking, Maran og Maran DK ??
« Senest Redigeret: 16 August , 2012, 07:57 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #13 Dato: 16 August , 2012, 07:36 »
Lene  /o
VH Vicki
 Grønlæggerbande
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 16 August , 2012, 07:43 »
Har du søgt på tyske sider, Vicki? Jeg synes der er en masse god information at hente fra dem. Det kræver jo så bare, at man kan læse og forstå lidt tysk!
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.