Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Terroriseret høne  (Læst 3261 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ann M

• Passiv bruger
Terroriseret høne
« Dato: 14 August , 2012, 23:12 »
Hej hønseejere. Håber I kan hjælpe med råd om min høne. En af mine høns, der har haft kyllinger og er kommet tilbage i hønsegården bliver overfaldet af hanen hele tiden. Det nærmer sig terror fra hans side. Hun har nu i 3 uger gemt sig i hønsehus og redekasse og tør ikke gå ud i haven af skræk for hanen. Hver gang hun ser ham ligger hun "død". Hun er begyndt at tabe sig meget og er hele tiden nervøs og på vagt. Er bange for at hun er ved at blive skør. Hvad gør jeg? Prøver hver dag at lokke hende ud med godbidder men det virker ikke. Har før haft høns med kyllinger, der har fået samme tur, men de har altid blevet normale efter nogle uger. Bare ikke denne gang.??
Venlig hilsen Ann
Med venlig hilsen Ann
Den lykkelige ejer af:
1.0 mand
3.2 voksne børn
0.1 hund Amstaff
1.5 Lys Sussex
0.5 laksefarvede Faverolles
0.1 kyller (Sussex)
1.2 japanske vagtler

Offline Halldor

• Bruger
Sv: Terroriseret høne
« Svar #1 Dato: 14 August , 2012, 23:45 »
Min anbefaling:
Hanen under kærlig behandlin med øksen, en af dine nye kyllinger bliver til den nye styrer af butiken.
Opdrætter af islandske høns og Danske Landhøns i dværg.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #2 Dato: 15 August , 2012, 06:09 »
Jeg vil da mene det samme som Halldor.

Det lyder ikke til, at det er hønen, som er ved at blive skør men hanen.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ann M

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 15 August , 2012, 07:10 »
Måske har jeg ikke udtrykt mig godt nok. Med at jagte mener jeg træde hende og gøre haneben. Han er ikke ond men forelsket. Har nu kastet sin kærlighed på en anden høne, men hun er stadig bange og gemmer sig. Har prøvet at løfte hende ud til de andre på græsset, men så spiller hun død til hanen er gået og løber ind igen. Har i prøvet noget lignende?
Med venlig hilsen Ann
Den lykkelige ejer af:
1.0 mand
3.2 voksne børn
0.1 hund Amstaff
1.5 Lys Sussex
0.1 kyller (Sussex)
1.2 japanske vagtler

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 15 August , 2012, 22:01 »
Sådan gør min hane også når min skruk hurtig forlader reden. Han jagter hende rundt, træder og gør haneben. Alt imens to høner står og hakker på hende. Skrukken er/var underhønen i den tideligere flok.

Har du mulighed for at sætte hende i et lille område sammen med de andre udenfor? Måske det kan hjælpe på indkøringen i flokken igen. Måske sætte hende med en anden høne. Så er der da et hegn i mellem ham vildbassen

Offline Ann M

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 15 August , 2012, 22:29 »
Tak for de gode svar. Min høne er faktisk en af de øverste i hirakiet. De andre høner går enkeltvis ind og holder hende med selskab ind imellem. Men det ændrer ikke på hendes opførsel. Håber alt ordner sig snart. Hun er snart kun en skygge af sig selv.

Hilsen Ann
Med venlig hilsen Ann
Den lykkelige ejer af:
1.0 mand
3.2 voksne børn
0.1 hund Amstaff
1.5 Lys Sussex
0.1 kyller (Sussex)
1.2 japanske vagtler

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #6 Dato: 16 August , 2012, 07:50 »
Hvis han træder hende så meget at hun ikke tør gå ud at spise så ender det af sig selv en dag og det er hanen der vinder.Hun sulter ihjel .
Hvad med at lave et skrukhus/bur til hende for hun blir sikkert skruk igen og så vil hun få hug hver gang hun kommer tilbage.Jeg ved ikke om du vil ha kyllinger igen.Hvis ikke så ville jeg skifte hanen.Og vente med at få den nye til hun er ordentlig med i flokken og begyndt at ta på.
Hun kan jo godt ha en ven med i det andet bur.Jeg vil selv ha lavet mig sådan et skrukbur :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand