Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Vi mister vores høns  (Læst 2342 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Loan

• Passiv bruger
Vi mister vores høns
« Dato: 14 August , 2012, 18:45 »
Hej allesammen

Ja, vi sidder tilbage med en efterhånden meget tom hønsegård. Vi startede med at have 5 høner, men har nu kun 2 tilbage.
To forsvandt samme dag og vi kunne ikke finde et eneste spor efter dem, og endnu en er forsvundet idag, vi har fundet en smule fjer udenfor hønsegården, men bestemt ikke ret meget vi snakker om højest 5-10 stk og intet andet.

Vi snakker lidt om det kan være en ræv, men ved højlysdag og med en meget aktiv hund der drøner rundt overalt har jeg mine tvivler, og nu snakker vi lidt om det måske kan være en mår der har taget dem.

Nogen forslag? Vores sidste to høns bliver holdt inde nu, og håber de klare den da den ene ligger på æg som skal klække på fredag hvis der er noget i dem. (Hun er voldsomt beskyttene om sine æg så vi har ikke kunnet tjekke dem)
Loan Sørensen

1.1 Huskatte, snart ingen.

Nu uden høns da vi flytter i lejlighed uden have :'(

Offline fiskefjaesen

• Passiv bruger
Sv: Vi mister vores høns
« Svar #1 Dato: 14 August , 2012, 18:52 »
Er du sikker på hunden? Vores søde gamle labrador, havde af et par omgange et behov for at hapse mellemstore kyllinger og så grave dem ned hurtigt, og vupti var sporene slettet...
Tror det var et tilfælde hvor mor var igang med at grave i staudebedet, at det blev opdaget, fordi en ny nedgravet hanekylling pludselig dukkede op af jorden...

Offline Loan

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 14 August , 2012, 19:04 »
Ja det er jeg rimelig sikker på, for hun tør ikke kommer nær dem efter vores hane fløj i hovedet på hende og gav hende et tydeligt sår (Han var voldsomt aggressiv).
Og hun plejer at ligge ved hønsegården og bare kigge på dem, indtil hun fik en stor klo i hovedet.
Loan Sørensen

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: 14 August , 2012, 23:17 »
mit bud ville være en ræv, selv ved højlys dag. Din hund behøver ikke nødvendigvis jage ræve væk, medmindre den har det i opdragelsen eller generne. Vil din hund jage en ræv væk, opdager den osse en mår.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 15 August , 2012, 08:47 »
Her har ræven også været på besøg flere gange ved højlys dag. Vores hund går også løs, men først ved sidste besøg, hvor jeg bad ham finde ræven, løb han rundt og snuste. Ellers har han taget det som noget der åbenbart bare sker   ::) . Ingen bevogtning fra ham  :-\
Det er smadderærgeligt, så nu er vores høns også i lukket indhegning med net over  :laugh: :police:
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Honningsvesken

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 15 August , 2012, 09:12 »
Jeg har læst et sted at måren er mere brutal i sin blodtørst, så der ville nok have været lille flere spor efter "behandlingen". En ræv tager vist bare hvad den har brug for og stikker af.

Går de frit udenfor? Kan de måske have forvildet sig udenfor jeres grund?
0,2 gule Sussex
0,3 guldrandede Wyandotter
0,02 blåtegnede Araucana
0,01 4-årig menneskedreng

Offline Loan

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 15 August , 2012, 10:25 »
Vi har hegn hele vejen rundt om vores ejendom hvor græsset er groet fast i, så tror ikke de vil kunne forvilde sig væk, og de går også i en indhegnet hønsegård.

De sidste 2 bliver holdt inde nu, indtil vi får lavet en meget mere sikker hønsegård udenfor. Der skal bare lige fældes et par træer så den kan blive lukket i toppen også.
Loan Sørensen