Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Min hane kan ikke gale  (Læst 7273 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jeannejen

• Passiv bruger
Min hane kan ikke gale
« Svar #15 Dato: 16 August , 2012, 17:41 »
Undskyld jeg skylder en update:)

Det er 100% bedre med maven. Jeg gav hønseguf med stor mængde hvidløg siden søndag og noget har i hvert fald virket. Han har ikke tynd mave mere og følger flittigt damerne rundt i hele haven.

Men han galer stadig ikke. Han forsøger og lyder hæs/hostende især om morgenen. Og det er selvfølgelig bekymrende?!

Jeg nåede ikke at prøve med kul, så jeg ved ikke med det!

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min hane kan ikke gale
« Svar #16 Dato: 16 August , 2012, 18:29 »
Galeriet skal nu nok komme, når han får det bedre.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Nat_ja

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 16 August , 2012, 20:46 »
Ej, hvor dejligt han har fået det bedre  /o
0,1 araucana, 0,1 maran, 0,1 kochin-silke blanding, 0,1 silke, 0,1 welsumer, 0,1 gul sussex, 0,1 orpington, 0,2 sabelpoot, 0,1 barnevelder, 0,0,14 faverolles, 0,0,4 australorps, 1,0 forlovet som ææælsker at bygge på mit hønsehus :-)

Offline Hundstrup

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 16 August , 2012, 21:01 »
Tynd mave - hos os mennesker og hunde kan tilførsel af mælkesyrebakterier hjælpe, jeg mener at have set en opskrift på guf som indeholder, vistnok A38 samt hvidløg herinde, jeg søger lige og vender tilbage hvis jeg finder opskriften.

Offline Hundstrup

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 16 August , 2012, 21:11 »
 kan nu se (glemte at læse side 2) at et af problemerne er løst, opskriften står i et link til venstre under: Hønseguf.
Det med galeriet skal du nok have lidt tålmodighed med, det er nok stress. vi købte en hane samt 4 høns for 3 mdr. siden. siden blev en høne skruk så et bur mere måtte flyttes ind, og anden uro generelt, i de sidste tre uger har han galet helt fint. Æglægningen har også været stabil, så min teori er at når de alle er faldet til så galer hanen og hønsene lægger æg  :D

Offline Jeannejen

• Passiv bruger
Min hane kan ikke gale
« Svar #20 Dato: 17 August , 2012, 15:02 »
Uha alt det blodmide snak for mig til at tænke om det måske er der, selv jeg kun har haft dem i 14 dag- må heller tjekke i aften!

Offline Irene J.

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 17 August , 2012, 21:46 »
Jeg er total novice - men var han min hane, ville jeg ringe til dyrlægen (en, der der vant til at behandle dyr hos landmanden) og få en vurdering og måske en recept på noget effektivt og reelt behandlende medicin.
Måske har han det bare rigtig skidt og er syg - og så hjælper hvidløg måske ikke så meget, som det er behov for.

Jeg håber det bedste for den fine hanemand  :).