Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Bestemmer høne  (Læst 1300 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
Bestemmer høne
« Dato: 11 August , 2012, 12:02 »
Jeg har en dværgitaliener som blev plejemor for 2 moderløse kyllinger, for ca 4 uger siden. Nu er kyllingerne efterhånden 6 uger, og som de er vokset til er Mille plejemor blevet mere og mere skrap overfor resten af hønsene. Hun er virkelig efter nogle af de andre. Og bruger laang tid i redekasserne med eller uden de store kyllinger, og absolut uden at give æg  ::)
Da jeg har ret ondt af vores anden skruk, en lille silke, med en uge gamle kyllinger, tænker jeg på hvordan jeg kan få Mille til at opføre sig ordentlig  ???
Kan man det, eller skal den sure hejre bare væk  :police:
Blir hun sig selv, hvis jeg isolerer hende en uges tid ? hun har altid været den som bestemte, men nu er hun direkte ond  :(
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Bestemmer høne
« Svar #1 Dato: 11 August , 2012, 17:19 »
Det er ikke altid at skrukhøns kan gå sammen.
Jeg havde en gang to høner med hver deres kyllinger, på hver sin side af et hegn til at starte med, så alle kunne se alle.
Hønerne kendte hinanden i forvejen, og da jeg mente at alle kyllinger havde styr på hvilken mor de hørte til, forsøgte jeg at lade dem gå sammen i hønsegården.
Det tog ca. 4 min. så var den ene ved at slå den anden ihjel, og kyllingerne fløj om hovedet på dem, derefter var der hegn i mellem igen.
Nogle forsvarer sig og afkommet mere end  andre
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
Sv: Bestemmer høne
« Svar #2 Dato: 11 August , 2012, 20:00 »
Tja, den havde jeg slet ikke tænkt, Ina  :-\ . Tak
Så tror jeg,  hun og de store kyllinger kommer for sig selv, lidt  :police:
Mille skrap er nemlig efter ALLE og silken er så mild  :-*
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk