Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Olympisk æggerekord  (Læst 3869 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle K.

• Administrator
Olympisk æggerekord
« Dato: 10 August , 2012, 20:07 »
Min faverolles lagde sit æg lidt sent i dag og det tog lidt længere tid end normalt for hende at få det skudt ud. Efter ægget var lagt gik hun lidt stille rundt, hvorfor jeg holdt lidt øje med hende - 5 min. efter lagde hun endnu et æg :o. Det andet æg havde kun nået at få en tynd, sprød skal - men fint, fint æg.

Det har jeg helt sikkert aldrig oplevet før, men tænker...at hun måske har følt lidt uro omkring, hvor hun nu kunne finde en rolig redeplads til æglægningen, da favoritstederne er optaget af skrukker.

Måske hører historien under `hyggesnak´for jeg tror og håber ikke, at der er noget galt, andet end at jeg har en olympisk rekordholder.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Olympisk æggerekord
« Svar #1 Dato: 10 August , 2012, 20:53 »
Pas på hende, så ægge-industrien ikke bortfører hende! Ja, hun har da nok trukket det lidt med det færdige æg - og har så valgt at få det næste ud med det samme ::). Så holder hun forhåbentligt fri i morgen.....

Her undrer vi os nu også over vores racehøns. Det er slet ikke gået op for dem at de ikke skal være så effektive som burhønsene. Vi har 11 høner, den ene er skruk. De sidste 10 dage har jeg ført statistik fordi jeg undrede mig. 101 æg :o. Men manden siger nu også at skrukken af og til snyder og går af sin "skrukkasse" og leger almindelig høne for en dag. Underligt! Det skal dertil siges at de stort set intet spiser af den silo med hvede, de har til rådighed. De finder selv, hvad de skal bruge i haven..... DET er da god økonomi. Bare vi dog måtte sælge æggene. Er ved at være træt af æggeretter ;).
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #2 Dato: 10 August , 2012, 21:10 »
@Ankerine - hvor længe har Sif og Lille Fies søster ligget skruk?
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 10 August , 2012, 21:17 »
Der er jo også kun 2 dage tilbage af OL, så det er da bare med at komme i gang  *o Som jeg altid siger: det er bedre at have system i rodet end rod i systemet ;).

Mht. skrukker: mine to maraner har nu ligget i over en måned og de er begge meget tynde. Jeg har snart prøvet alt. At lade dem overnatte uden adgang til rede, at dyppe dem i koldt vand, at lade dem overnatte i et andet hønsehus, at nægte dem adgang til redekassen i dagtimerne. De er totalt ligegladel så snart de har adgang drøner de ind i redekassen og lægger sig igen. Jeg har ALDRIG haft så stædige skrukker før :o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #4 Dato: 10 August , 2012, 21:22 »

Mht. skrukker: mine to maraner har nu ligget i over en måned og de er begge meget tynde. Jeg har snart prøvet alt. At lade dem overnatte uden adgang til rede, at dyppe dem i koldt vand, at lade dem overnatte i et andet hønsehus, at nægte dem adgang til redekassen i dagtimerne. De er totalt ligegladel så snart de har adgang drøner de ind i redekassen og lægger sig igen. Jeg har ALDRIG haft så stædige skrukker før :o.

Jeg tror altså heller ikke min Sif, som har ligget i 45 dage, har tænkt sig at stoppe på denne side af nytår :o. Hun er ude ca. 45 min. hver dag, spiser og sandbader og ter sig ellers som en total tosse både i adfærd og bevægelser, indtil hun igen spurter ind i den tomme rede ::)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #5 Dato: 11 August , 2012, 04:00 »
@Ankerine - hvor længe har Sif og Lille Fies søster ligget skruk?
13 dage, så vidt jeg kan regne ud....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #6 Dato: 11 August , 2012, 06:40 »
Puh ha - jeg har heldigvis fundet ud af, at jeg har regnet forkert. Sif har `kun`ligget i 26 dage
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 11 August , 2012, 09:44 »
Det var dog kolossalt med din "æglægnings(hybrid)", du må virkelig have lås på hønsehuset nu ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #8 Dato: 11 August , 2012, 09:53 »
Det var dog kolossalt med din "æglægnings(hybrid)", du må virkelig have lås på hønsehuset nu ;D

Uh ha...Baby er skam en af de få MEGET FINE høns jeg har. Hun er en faverolles /o.

Jeg tror, at hun vil hjælpe Grøn Hønes ven Kaj. Kaj henter æg herovre og Grøn og han deler et hver morgen. For et par dage siden måtte jeg fortælle Kaj, at vi pga skrukkeri ikke har ret mange æg for tiden - jeg er sikker på, at ejegode Baby har hørt det, så nu lægger hun to om dagen ;) Se DET er en sød høne ;D

Der er skam lås på hønsehuset - desværre nåede jeg ikke at få lås på Elvio hus i sin tid :(
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 11 August , 2012, 19:47 »
Jeg ved godt, hun er en faverolles, det var derfor, jeg skrev hybrid i parentes, sådan lidt som en joke.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ana Hansen

• Passiv bruger
  • Beware of the chickens! Hehe:D
« Svar #10 Dato: 12 August , 2012, 17:38 »
Helle... Har du fået besked om Elvio? Jeg tænker meget på, om han er kommet tilbage.
Hilsen Ana
 Forskellige Orpingtons, en Silkehans, en Araucana... Og lige et par kyllinger! Kyllingesæsonen er startet- igen!

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #11 Dato: 12 August , 2012, 18:04 »
Helle... Har du fået besked om Elvio? Jeg tænker meget på, om han er kommet tilbage.

Nej Ana - jeg har ikke hørt nyt - det er sørgeligt, for han skulle være her til at nyde sin livlige popcorn-bande <L
Med venlig hilsen
Helle Kjelst