Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsehus - div. spørgsmål  (Læst 1280 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tina N.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Hønsehus - div. spørgsmål
« Dato: 10 August , 2012, 18:05 »
Hejsa.

Er ny bruger og efter mange års ønske om høns i haven, er det endelig lykkedes mig at overtale manden. :)

Jeg har forelsket mig i dette hønsehus til en rimelig pris (4-5 høns) - kan det anbefales?

http://sb-trade.dk/shop/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=157&category_id=42&option=com_virtuemart&Itemid=1

Skal sådan et ikke være isoleret ?

Nogen der er ejer af et sådant ?

Er det nemt at rengøre ?

Kan høns spise hele korn (hvede, havre mv.) Svigerfar har kornmarker.  ;)

Påtænker først at starte op til foråret, men vil gerne være i god tid, så jeg kan nå at få en masse gode råd inden.

Kunne godt tænke mig Grünlænder, Gl. Dansk landhøns eller/og købe burhøns fri.

Så alt hvad en nystarter skal vide, må I rigtigt gerne smide i denne tråd. 1000 tak

Mvh. Tina


Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Hønsehus - div. spørgsmål
« Svar #1 Dato: 10 August , 2012, 18:27 »
Hej Tina og velkommen  :)

Huset ser da fint ud, men ikke til 4-5 store høns. De færdig producerede huse levner aldrig ret megen plads pr. høne. Hvis dine kommende høns ikke skal gå frit i haven om dagen, så synes jeg også at gården er alt for lille.

Når du først har påtænkt at få høns til foråret, så har du faktisk god tid til f. eks. at kigge efter et forladt legehus eller et brugt hønsehus. Der er fra tid til anden gode hønseboliger til salg her på forum, samt links til f. eks andre steder, hvor et medlem har set en ledig bolig til salg.

Et hønsehus behøver ikke være isoleret, hvis du tænker på temperatur. Høns klarer fint vinterfrosten i DK - men det er MEGET vigtigt, at de ikke lever i træk eller fugt. Til gengæld kan det i nogle tilfælde være en fordel med isolation i huset, hvis man har hane og han står meget tidligt op ;)

Dine kommende høns vil komme til at eeelske svigerfar - de spiser gerne hele korn ;D

Det er en rigtig god ide at være tidligt ude med div. spørgsmål omkring et kommende hønsehold, og jeg er sikker på, at du vil kunne finde alle svarene på dine spørgsmål her på forum - så spørg og spørg og spørg- lær forum at kende og søg rundt omkring. Der ligger uanede mængder information om høns, huse, føde, pleje osv herinde.
« Senest Redigeret: 10 August , 2012, 18:49 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tina N.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Hønsehus - div. spørgsmål
« Svar #2 Dato: 10 August , 2012, 18:44 »
Hej Helle.

Mange tak for svar og velkomst.  :)

Så dropper jeg det fine hus. Mine høns skal ikke mangle plads. Sidder og kigger rundt på forum, og der er mange fine indlæg.

Et legehus havde jeg ikke lige tænk på - god idé.

Tør ikke lade hønsene gå frit i haven, da min hund jagter alt der bevæger sig. ;) Har også 5 katte, men de er aldrig kommet hjem med en høne endnu, selv om flere omkring os har høns. ;D