Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor skal hønsene spise?  (Læst 1520 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline LineMicheelsen

• Passiv bruger
Hvor skal hønsene spise?
« Dato: 10 August , 2012, 12:59 »
Jeg er helt ny i den her hobby. Jeg har købt hønsehus og har (vist) valgt min race (orpington)... Jeg vil gerne være sikker på at mine høns får den bedste start som overhovedet muligt, så jeg har lige et spørgsmål..

-hvor skal hønsene spise, når der står i nedenstående link, at de ikke må spise udenfor, og selvfølgelig heller ikke indenfor hvor de skider... http://fjerkrae.dk/leksikon/pmwiki.php/Foder/Fodring
Den stolte ejer af:
2 orpington (blå og brun)
2 kyllinger som skulle have været La Bresse, men som er af racen Plymouth Rock
2 katte
1 dejlig kæreste

Offline JNTS

• Passiv bruger
Sv: Hvor skal hønsene spise?
« Svar #1 Dato: 10 August , 2012, 13:01 »
Velkommen til :)

De må gerne spise indenfor, bare du ikke sætter foderbeholderen under sidde pinden  ;)

Udenfor må de også gerne, blot foderet står under fast overdækning.

Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline joakim123456789

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 11 August , 2012, 11:40 »
Enig med JNTS :)
og hvis du har ukrudt i haven så kan du bare smide det ind i hønsegården udenfor <:
Venlig hilsen joakim.

Offline Hundstrup

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 12 August , 2012, 18:47 »
som sidste gang for 10 år siden har jeg et lille hønsehus i 2 etager, nederst er sandbad samt foderbeholder, det tjener 2 formål, foderet bliver ikke vådt, det gør sandet heller ikke, og som ekstra gevinst fødderne er rene når de går over den tørre sandbund og hen til trappen til 1. sal hvor de sover. Sidste gang foregik æglægningen neden under, nu er kassen flyttet ovenpå. Alt virker åbenbart, for efter  at have haft 1.4 danske dværg landhøns i 3 mdr. har en høne udruget 7 dejlige kyllinger der nu er 14 dage gamle. Den med ukrudtet passer ikke helt her. Vi har 5 små på 40 m2  - naboen har 6 store på 4m2, naboen får alt salat fra haven - mine gider ikke æde det, tror at jeg skal dele hønsegården op og låne et par effektive høns til at rydde op :)

Offline Nadja

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 14 August , 2012, 16:25 »
Hundstrup, har du ikke et billede af din to etagers til hønsene? Vi skal nemlig til at bygge for første gang og synes det lyder super smart !  /o
Mvh Nadja

1.3 Silkehøns
0.2 Araucana