Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: En sjov hønsestrid med naboen  (Læst 1148 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Margrethe

• Bruger
En sjov hønsestrid med naboen
« Dato: 09 August , 2012, 23:29 »
Nu plejer det jo at være med gråd og tænders gnislen, Når der er nabokonflikter med høns - og især haner som tema. Men nu har jeg oplevet en munter en af slagsen:

Naboen bankede på og havde tydligvis svært ved at skjule sin irritation. Problemet var - påstod hun - at hun havde taget min Isa Brown, "Majse" på fersk gerning i hendes grøntsagsbed. Derfor havde hun taget Majse og sat hende ind i min hønsegård, hvor hun regnede med Majse skulle blive resten af sommeren, da hun ikke ville tolerere at Majse ødelagde hendes grøntsager.

Fair nok. Men min første tanke var, at jeg måtte være blevet akut dement! ??? Jeg mente, at jeg få minutter forinden havde hilst på Majse og givet hende en håndfuld hakket ost, som hun altid tigger om på den tid af dagen. Da jeg gik ud i haven, trissede Majse også rundt lige så artig, som hun plejer. Der sad ganske vist en Isa Brown i hønsegården, som naboen havde lukket ind - det var bare ikke min!

Det viste sig, at være naboens egen Isa Brown. De er ellers lukket inde i hønsegården hele sommerhalvåret, og kommer først ud, når deres køkkenhave er ryddet. Men om morgenen var de smuttet ud af hønsegården. Manden havde nået at få dem alle ind igen, på nær én. Dét havde han ikke nået at fortælle, før han tog på arbejde.

Så det var med lidt røde øre, naboen var inde og hente sin høne hjem igen fra min hønsegård.
Heldigivis har vi begge kunne se komikken i det optrin. ;D

Offline Hundstrup

• Passiv bruger
Sv: En sjov hønsestrid med naboen
« Svar #1 Dato: 10 August , 2012, 00:15 »
Tak for din fine historie, her har begge naboer også høns men ikke den samme slags. Da jeg fik mine kunne jeg høre en høne larme hos naboen jeg kom for at hjælpe, men det var een af mine som løb i hendes indkørsel den kom næsten selv hjem, så røg endnu 25 meter kyllingetråd oven på de 90 cm forneden, og bagest er en 2 m høj thujahæk - de er godt nok flyvske de landhøns - måske skulle jeg have valgt oppingtonner igen.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #2 Dato: 10 August , 2012, 00:27 »
Hvor morsomt....
Så "fører" du når/hvis du nogensinde skal hos naboen og hente flyvske høns ;)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #3 Dato: 10 August , 2012, 00:34 »
Det er altid godt at være lidt forud på point. /o

Og skøn historie.
Mvh
Erik Andersen

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #4 Dato: 10 August , 2012, 06:49 »
Fiiin historie ;D

..og pyh ha Majse - så slap du for indespærring.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 10 August , 2012, 06:59 »
Tak fordi du delte /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #6 Dato: 10 August , 2012, 07:05 »
<J Øjs, hvor pinligt for din nabo! Men ret sjovt *f. Tak for historien.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lone D.

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 20 August , 2012, 11:48 »
For nogle år siden havde vi nogle høns, som var ganske gode til at flyve. En dag var en høne fløjet ind ad naboens gavl-vindue - på 1ste sal! Nabokonen var alene hjemme og blev lidt nervøs, da hun hørte nogen pusle ovenpå. Hun sneg sig op ad trappen og må være blevet ret overrasket over at se, hvem den ubudne gæst var  :laugh:

Hun tog det pænt og sagde ikke noget til os. Ikke før det blev jul og vi fik et "julekort" som var et billede af vores høne i deres soveværelse  :-[

Nu har vi orpington. De flyver ikke  /o
Mvh Lone

0.1 gul Orpington
0.2 blå Orpington
0.3 lys Sussex
0.1 labradorblanding

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 20 August , 2012, 13:08 »
Det var da et par herlige historier, som har sikret et rart grin i varmen :D

hoejberg

• Gæst
« Svar #9 Dato: 20 August , 2012, 13:18 »
Dejlige historier :)

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #10 Dato: 20 August , 2012, 13:19 »
Dejlige historier fra de solrige haver, og heldigvis er naboer jo forskeliige.  /o

Mine nærmeste naboer klager ikke, de er meget bekymrede for mine høns, og mest for at jeg ikke får æg nok til mine æggekager, bagværk og morgen æg, så når mine blandingsitalienere der ellers aldrig går ude på vejen, sniger sig ud  for at samle korn efter de store kornvogne har passeret, så kommer de og siger " er du klar over at dine morgen æg går ude på vejen og spiser korn" og de går gerne efter hønerne og siger shhu shhu for at de skal gå hjem, og vifter lidt af dem med en pind.

Det skal lige siges at vi her taler om MEGET pæne ældre damer, med både tøj og hår i orden, men det kan da få bilisterne til at sætte farten ned, for at se det løjerlige optog.
Hvis jeg kan holde på mit vagtværn med noget koldt at drikke i ny og næ, så går det nok, indtil kornet er spist, men det vare nok lidt, da vi jo er lige midt i høst, og en af nabogårdene har korntørreren.

Måske jeg skulle gå ud og feje, hver dag, så hverken høns eller damer bliver kørt ned,
og så suplerer det jo mit foder  <:
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Spoton

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 23 August , 2012, 08:02 »
Hihi, sjovt at høre om andres nabosamarbejde!!!!
For mange år siden havde vi en lille flok havehøns som normalt selv gik på pind om aftenen så vi bare skulle lukke hønsehuset inden sengetid.
Een aften blev der så pludselig ringet på døren, det var naboen som kom for at fortælle at vores 5 høns og hanen havde sat sig til at sove i deres baggang......ups, så måtte vi ud i mørket og hente søvnige høns. Naboen syntes bare det var sjovt!!!!!
2.3 Legbarfarvede Orpington, 1.7 Guld/sortsømmet Sebright, 1.3 sølv/sortsømmet Sebright  1.4 Maran, 0.7 Dværg wayandotter, 0.2 Araucana, 0.1 Gammel Dansk Hønsehund, 0,1 Jack Russel,  1.1 huskat, 2.0 Varmblod, 0.1 Welsh sec. D

Offline Lis V

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 23 August , 2012, 18:59 »
´Hvor er det dejligt at der findes mange gode og tolerante naboer rundt omkring /o /o /o
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns

Offline Margrethe

• Bruger
« Svar #13 Dato: 23 August , 2012, 23:58 »
Ja heldigvis er de fleste naboer tolerante over for vores fjerede hobby og de "påvirkninger" fra selvsamme, som de af og til stifter bekendskab med. Munter læsning  :laugh: