Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Æggeskaller  (Læst 1084 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Maria Lisette

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 151
    • Hyldemors Have
Æggeskaller
« Dato: 09 August , 2012, 21:16 »
Hej med jer
Normalt putter jeg mine tomme æggeskaller i kompostbunken, men jeg har hørt at andre lader hønsene spise dem, sammen med de øvrige køkkenrester?
Hvad gør I?
Vh Maria

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Æggeskaller
« Svar #1 Dato: 09 August , 2012, 21:19 »
Jeg knuser dem så hønerne ikke genkender dem som æg /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline tjarentzen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
  • Københavnsk sønderjyde
Sv: Æggeskaller
« Svar #2 Dato: 11 August , 2012, 16:03 »
Mine skaller ryger i komposten og så finder hønsene dem og spiser dem. Og mine høns tager ikke æggene, så for mig er det intet problem. Men de er osse fritgående og har masser at hakke i. Jeg ved at nogle har problemer med at de får smag for æggene. Men altså, intet problem for mig.
Tina L. fra Tinglev
Hjemmearbejdende. Bor på økologisk landbrug med Limousinekreaturer ca. 50 stk. Hønsenen er fritgående og består af: 6 voksne sussexhøner, 1 dværg-wyandottirhane, 5 halvstore sussexkyllinger, 1 høne af maran-plymouth.blandinger, 5 tvære plymoer-kyllinger, 5 voksne arucanaer. Hertil 1 stk. dansk-svensk gårdhund, 1 staldkatte og 2 familiekat. Ønsker mig: Mere hønseplads og 2 dværggeder.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Æggeskaller
« Svar #3 Dato: 11 August , 2012, 16:54 »
Jeg har set at Tanja Petersen smider hele æg ud til sine høns, så de knuses, og så går hønsene ombord i dem, uden at det er et problem siger hun, så alt er jo muligt
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn