Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Raunsmed  (Læst 19828 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
Sv: Raunsmed
« Svar #15 Dato: 08 August , 2012, 22:36 »
 ;D Sådan 16 blandinger har jeg osse rendende. Dvs de er blå eller sorte mine...nogle uden hale, nogle med, nogle med tuffer...men ALLE med skæg  ;D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #16 Dato: 08 August , 2012, 22:40 »
Det bliver spændende, hvordan deres æg bliver, Karina.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

• Gæst
« Svar #17 Dato: 08 August , 2012, 22:44 »
Det er i år i hvert fald, at jeg får svar på om farven på æggene hænger sammen med hvilken mor eller far de har haft.
Det glæder jeg mig meget til. De som jeg har nu er af maranmor og araucanafar...

De har alle ærtekam som araucanaen...osse de som falder ud som maran i type.

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #18 Dato: 09 August , 2012, 00:40 »
Okey Marianne, så er der lidt forskel alligevel.

Er det sådan en du mener Karina ;)
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

karina dj

• Gæst
« Svar #19 Dato: 09 August , 2012, 07:22 »
Der vi jo 8 af dem  ;D Du har sådan nogle dejlige billeder af mine dyr...flere end jeg tror jeg  ::)
Deres skrukmor er iøvrigt grønlægger, men af engelsk araucana  ;)

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #20 Dato: 09 August , 2012, 07:51 »
Husk nu at alle disse sjove og finurlige krydsninger ikke altid selv avler dyr, som har de samme egenskaber fordi de er F1 krydsninger ligesom hybrider.

Endvidere tager de også plads og mad fra dyr som er bedre og racerene.  ;) og plads tror jeg ikke vi har uanede mængder af, ligeledes heller ikke af penge, når der skal købes foder, som  desværre hele tiden stiger støt.

Det er selvfølgelig kun hvis man vil være mere seriøs og målrettet med sin avl, man skal være obs. på dette.  ;) ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

karina dj

• Gæst
« Svar #21 Dato: 09 August , 2012, 08:08 »
Jeg krydser ikke videre på mine grønlæggere, bortset fra at en af dem selv havde lagt sig på sine egne æg et hemmeligt sted. Men de ryger alle i fryseren... de grønne æg vil jeg ikke undvære  ::) Så med en stamme maran og en stamme araucana kan man jo godt undgå det ta'r meget af pladsen  ;)

Men jeg forstår ikke de som vælger at avle videre på dem, for chancen for grønne æg er vist lidt "hip som hap"  ;)

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #22 Dato: 09 August , 2012, 08:13 »
Videre avl med krydsninger og hybrider er et lotteri, for afkommet kan spalte ud til hvad som helst og der er absolut ingen garanti for at afkommet få samme egenskaber som forældre dyrene eller bliver ligeså effektive.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline i.soerensen

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 09 August , 2012, 08:17 »
jeg har købt to hos Raunsmed de lægger fine grønne æg du kan se et billede af dem på deres hjemmeside http://www.raunsmed.dk/

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #24 Dato: 09 August , 2012, 12:54 »
Lene, man kan da sagtens være seriøs med sin avl og stadig have plads til at lave sjove høns, der lægger grønne æg.
Jeg har f.eks. klækket alle mine æg i stammeopdelte klækkebakker og har 110 % tjek på, hvad der er blandinger, og hvad der er maran.
For mig er det en ren fornøjelse, at se grønne æg i mit køleskab, og det ofrer jeg gerne både plads og foder på.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #25 Dato: 09 August , 2012, 13:11 »
Min bedste høne er klart en halvmaran der nu er 6 år, hun lægger 4 store æg om ugen når det er sommer, og hun ikke er skruk, det er hende der starter tidligst på æglægning, når foråret kommer.
Hun er en stor og smuk høne med en gul orpingtonhane som far, så hun er gylden fortil, og gul/vildtfarvet på bagdelen
Hun lægger æg i farve 3-4 på maranscalaen, og hendes mor der var en sort cobber maran lagde æg i farve 5

Sådan en fantastisk høne vil der altid være plads til i min hønsegård.

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #26 Dato: 09 August , 2012, 13:19 »
@ Marianne

Jamen det kan man da, men alt kræver plads og foder.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #27 Dato: 09 August , 2012, 13:22 »
@ Marianne

Jamen det kan man da, men alt kræver plads og foder.

Jamen Lene foderet er da givet godt ud, til høns der lægger de dejlige store æg, uanset farve
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #28 Dato: 09 August , 2012, 13:25 »
Tja, jeg tror nu ikke at I forstår mig ....................... 
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline fle.bir

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 09 August , 2012, 13:32 »
jeg kunne godt tænke mig både grønne og brune æg.
Men der er jo en pæn bid til jylland.

Birgit
Chaboer
Grønlægger
Kochin
New Hampshire
blåpandet amasone gøjer