Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tør-øko-sug Pulver  (Læst 71283 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline walter

• Passiv bruger
Sv: Tør-øko-sug Pulver
« Svar #120 Dato: 29 August , 2012, 20:43 »
karina kom først
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #121 Dato: 29 August , 2012, 22:30 »
Det er ikke korrekt Benny, de sælger osse til private  ;)

Og det er udenfor diskussion.

Den sending der blev arrangeret af Hiltunen (Janni) til levering ved Ringsted (omtalt på de første sider i denne tråd) var til private. Og jeg ved at enkelte medlemmer herinde (privatpersoner) omkring samme tidspunkt som ovennævnte køb blev arrangeret, har foretaget køb af enkeltsække, som de har fået sendt som fragt.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #122 Dato: 29 August , 2012, 22:47 »
Iøvrigt lyder dette produkt http://www.p-lindberg.dk/Katalog/Mark_og_stald.aspx?GroupID=69&ArticleID=64519
Meget som det samme, men jeg har ikke kunne finde en indholdsfortegnelse.

Jeg har en brugerprofil hos p-lindberg så jeg kan da spørge om de vil sende mig en varedeklaration. Prisen er jo ekstremt attraktiv hvis man til fremtidige bestillinger kan samle sammen til 40 sække til et område.

Jeg har iøvrigt en søster der gør sig meget i salg af alt til heste, herunder også urter, kosttilskud og foder, og jeg opdagede at hun faktisk sælger det samme som Tør Øko Sug, dog under et andet navn. Og hun sælger til stort set samme pris som vi har købt Tør Øko Sug til. Eneste forskel er at hendes pris er for 1 kg   :o Jeg har ingen ønsker om at ødelægge hendes forretning så  :-X, ikke flere detaljer.
Men det viser jo klart at man skal se sig forbandet godt for.

Ved søgning på diatomejord og kiselgur (det er hvad stoffet også hedder, eller måske retteligt hedder) har jeg set priser for 25 kg til næsten 2.000 kr. Jeg husker ikke hvor gamle indlæggene med disse høje priser var, så det kan evt hænge sammen med at det var helt nyt og lidt 'hyped'.

Spørgsmålet er stillet - afventer svar.
« Senest Redigeret: 29 August , 2012, 22:56 Fra pilegaarden »
Mvh
Erik Andersen

Offline Jeannejen

• Passiv bruger
Tør-øko-sug Pulver
« Svar #123 Dato: 30 August , 2012, 09:11 »
Pipper- jeg kan ikke besvare din mail, den bliver ved med at melde fejl?!
Mit nummer er: 20825636

Mvh Jeanne

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #124 Dato: 30 August , 2012, 09:36 »
Hej Carina

Ja se det skal jeg så ikke kunnet sige...

Men det står da på hjemmesiden, at de kun sælger til CVR numre, hvilket jeg så antog står til troende...

Så var det nok derfor, det stod med små bogstaver  ;D  ;D  ;D

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #125 Dato: 31 August , 2012, 14:19 »
Obs! Tør-Øko-Sug har ifølge producenten ikke samme sammensætning som Hemexide, derfor skal I IKKE bruge opskriften fra Hemexide til ormekur.

Jeg brugte den, hvilket udløste galoperende tynd og vandig afføring fra de arme høns.
Der skal bruges væsentlig mindre Tør Øko sug end Hemexide i foderet.

Samtidig fik jeg oplyst at det ikke virker på allerede eksisterende utøjsangreb, men skulle bruges forebyggende.
Det var ellers ikke hvad vi først fik oplyst, da jeg netop skulle teste det mod eksisterende luseangreb, hvor det absolut ingen effekt havde.
Der skal bruges normale giftstoffer sammen med Tør Øko Sug var beskeden.

Blot til info :)
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #126 Dato: 31 August , 2012, 22:44 »
Øv, for pokker hvor træls Janni. Hvad så med hønsemauvserne nu?

Godt du øser af din viden, så andre der læser dette ikke skal det samme igennem. <M

Fik engang rådet om knust træ-kul kunne hjælpe på dårlig/tynd mave. Måske kan det hjælpe? Bare husk det ikke må være kul-briketter der indeholder grimme tændvæsker, men kun rent trækul.

Go`bedring til gokkerne  *t
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #127 Dato: 31 August , 2012, 23:18 »
Tør-Øko-Sug har ifølge producenten ikke samme sammensætning som Hemexide, derfor skal I IKKE bruge opskriften fra Hemexide til ormekur.

Jeg kan være lidt tung i optrækket en gang imellem, så undskyld spørgsmålet. Når du refererer til 'producenten' her, er det så producenten af Tør Øko Sug eller producenten af Hemexide? Bare lige for at være sikker.
Mvh
Erik Andersen

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #128 Dato: 01 ſeptember , 2012, 12:57 »
Gokkerne er i bedring. De fik omgående en gang hønseguf (de her gider nemlig godt æde det), hvor der bl.a. var iblandet kul, og så havde jeg tilfældigvis noget bakteriekultur liggende til dyr :)

Producenten af Tør Øko sug, sorry :)

Jeg er rigtig spændt på at høre hvad I andre gør jer af erfaringer. Indtil videre har jeg fået besked fra nogle andre om, at de har haft samme oplevelse som jeg  /d

Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #129 Dato: 01 ſeptember , 2012, 14:54 »
Dejligt at høre det går fremad hos gokkerne. /o

Jeg er nu glad for Marie var så sød at tage 2 sække Hemexcide med til forumsdagen.
Indtil vidre har de ikke haft utøj, men havde orm som dyrlægen dog har behandlet. De ser ikke ud til at være syge, tværtimod. Håber det virker så ikke vi skal bøvle med krible- krable.

Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #130 Dato: 06 ſeptember , 2012, 22:33 »
Har netop fået min sæk hjem.

Er det bedst at drysse det ud efter hovedrengøring eller kan man drysse det ud løbende?

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #131 Dato: 06 ſeptember , 2012, 22:49 »
Efter anvisningen (tror det står på sækken?) skal det drysses ud løbende. Men det er helt sikkert en god ide at starte med en rengøring af hønsehuset.

Jeg bruger det i hønsehus og kostald, og jeg synes at kunne se en væsentlig nedgang i antallet af fluer der. Nu er vejret så også blevet en smule koldere, så jeg vil ikke godskrive produktet hele forbedringen.
Mvh
Erik Andersen

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #132 Dato: 07 ſeptember , 2012, 09:22 »
Efter anvisningen (tror det står på sækken?) skal det drysses ud løbende. Men det er helt sikkert en god ide at starte med en rengøring af hønsehuset.

Jeg bruger det i hønsehus og kostald, og jeg synes at kunne se en væsentlig nedgang i antallet af fluer der. Nu er vejret så også blevet en smule koldere, så jeg vil ikke godskrive produktet hele forbedringen.

Ok. Tror at jeg vil starte med at drysse det ud og så når kyllingerne er blevet lidt større og går med ud kan jeg ligge det i bunden efter stor rengøring og kalkning. Det er med livet som indsats at gå ind til mutter skruk ;-) Pheww hun er om sig.

Jeg er dog stadig i tvivl om dettte produkt nu også skulle virke på eks blodmider? men når der står insekter på pakken må det vel spænde vidt?

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #133 Dato: 30 Juni , 2013, 22:18 »
Er der nogen på Sjælland der ligger inde med en sæk de vil af med. Eller er der andre der mangler så vi kan slå os sammen igen.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #134 Dato: 01 Juli , 2013, 07:38 »
Er der nogen på Sjælland der ligger inde med en sæk de vil af med. Eller er der andre der mangler så vi kan slå os sammen igen.
Prøv evt. at spørge Janni Hiltunen (ved Ringsted). Hun købte en del sidste år, men jeg er ikke klar over, om hun fik afsat det hele.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"