Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ereader  (Læst 779 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kate

• Passiv bruger
Ereader
« Dato: 07 August , 2012, 17:35 »
Noget helt andet end høns... Og dog man kan jo have bøger om høns på sådan en. Er der nogen af jer der har en eReader ? Og hvis i har hvilken har i så ? Jeg er blevet lun på en Nook. Men den er svær at købe her i Europa.. Kom med jeres erfaringer...

::)
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Ereader
« Svar #1 Dato: 07 August , 2012, 17:38 »
Jeg har ikke en dyt forstand på det, men min bedre halvdel har læst anmeldelser og reviews i mere end en måned. Han har just bestilt en "Kindle" fra England. Nook skulle også være supergod (og nu sidder manden i sofaen og kævler om alt muligt om formater og hvad formaterne hedder og hvad de kan læse... jeg er stået HELT af...  :blank:)
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 07 August , 2012, 17:41 »
Min søster har også en Kindle, den er hun rigtig glad for. Dog siger hun, at med Kindle kan man kun købe/downloade engelske tekster... dog ved jeg ikke om, det er rigtigt!
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 07 August , 2012, 18:08 »
Nej kindle der kan du ikke låne på de danske biblioteker. Så det var derfor jeg faldt over Nook elle en Kobo. Men de er svære at købe..... både Nook og Kobo
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Tapani

• Bruger
« Svar #4 Dato: 07 August , 2012, 21:15 »
Jeg har en  som hedder Icarus, den er udmærket men lidt "gammeldags" Jeg  tror at den kan ikke købes mere.
Hvis du primært læser Danske bøger er det  vigtigt at  apparatet kan læse epub formatet den er det mest gængse i Europa. Amazons  Kindle er den stor navn i engelsk sprogsområdet men har ikke slået sig igennem på andre sprog. Tidligere Kindle ikke kunne læse epub, jeg ved  ikke kan den nu.
Jeg hører fra min omgangs kreds at Sonys læsere gode men desværre dyre, dog værdi for deres pris.
Du kan læse mere i http://www.ebøger.dk/index.php og bibliotekenes ebog hjemme side https://ereolen.dk/
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 08 August , 2012, 08:58 »
Tak Tapani.

Ja kindle er stor men kan ikke læse epub format.... Ja Sony er dyr.
Derfor var jeg ude efter en Nook eller Kobo. Kobo er til at købe i Europa, men Nook synes jeg ikke jeg har kunnet finde...

med venlig hilsen
Kate

thorleif

• Gæst
« Svar #6 Dato: 08 August , 2012, 09:20 »
Jeg leser meget paa min Kindle. Jeg ved ikke hvor meget Dansk man kan finde for Kindle, men hvids man leser Engelsk, saa er Kindle helt super. Man kan koebe en masse boeger til den, og Amazon haver ogsaa 100'vis af gratis boeger, som man kan laste ned. Det tager lidt tid aa registrere en Kindle, men naar det er skikkeligt giordt kan man laste ned millioner af boeger ifra Openlibrary, som denne:  http://openlibrary.org/works/OL13541903W/Wright's_book_of_poultry . Dog skal det siges at mange af disse gamle boeger kommer med nogle merkelige tryk-fejl, mens alle boeger ifra Amazon er i Mobi-format, og perfekt lese-stof.

Offline Tapani

• Bruger
« Svar #7 Dato: 08 August , 2012, 10:10 »
@ Kate prøv dig frem , hvordan du syns at  det er  læse apparatet, det forskel med  displayer og hvordan forskellige øje oplever de. jeg ved ikke hvilken komune du bor, mit bibliotek har  ebook readere til låns, prøv læse en bog med apparatet iden du køber den. Hvad jeg  hører alle fungerer udmærket men men der er forskel hvad kan man lige, display, vægt, ect.

@ thorleif openlibary.org har sine bøger også i epub format.
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 08 August , 2012, 20:45 »
Det endte med at jeg har købt en Nook i USA. Nu må vi se om den kommer frem...

@Thorleif Kindle kører ikke med epub format så jeg vil ikke kunne låne ebøger på biblioteket Uden at skulle i gemmen en proces af konvertering og det kunne jeg ikke lige overskue.

Tapani Jeg mener at bibliotekerne har en Sony som de låner ud....

Nu var jeg lige faldet for den der Nook, at den så skulle være så besværlig at få fat i, var/er jo en udfordring..  ::). Nu må jeg bare vente....
med venlig hilsen
Kate