Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Krigeriske faverolles  (Læst 3236 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

• Passiv bruger
Krigeriske faverolles
« Dato: 07 August , 2012, 15:43 »
Nu har vi lidt forskellige hønse racer sammen, og det er lidt sjovt at iagtage forskellene på hønsene ibland.

Primært har jeg lagt mærke til at vores 2 Faverolle høner, er lidt hårde i filten og ikke finder sig i noget som helst, mens Brahmaerne tager alting med ophøjet ro  :)

Faverollerne går nærmest på jagt efter de nye - de kan gå lige så fint ude i haven med resten af flokken, for så én af Faverolle madammerne sætter kurs mod hønsegården hvor de nye er og så får de ellers lige at vide hvem der bestemmer  :o Og så spadserer madammen lige så fint og tilfreds ud til de andre igen  ::)

Nu har jeg læst et par andre også skriver at deres Faverolles kan være lidt hårde ved de andre høns, men det er måske meget normalt for racen??

Det skal lige siges at ingen kommer til skade hønsene i bland  :police:
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Krigeriske faverolles
« Svar #1 Dato: 07 August , 2012, 16:33 »
Jeg har også læst mig til, at faverolles skulle være de blideste og mest godmodige høns - og det er de bestemt også, men jeg har samme erfaring, som dig.

Min Baby (faverolles) er den absolut værste bisse i velkomstkomiteen, som ellers også tæller 4 Isaèr - hun var også den eneste, som inviterede til regulær slåskamp med Elvio, da han ankom. Derudover har hun myrdet en råge og en spurvehøg.

Hendes bissede adfærd over for nye medlemmer af flokken har jeg altid tillagt hendes angst for at miste sin rang i flokken.

Når de nye er integreret, så er hun igen den blideste og sødeste veninde.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 07 August , 2012, 17:04 »
Jamen dog, er det dræber høns du har Helle - bare de nu ikke også skal til at have mundkurv på  :police:

hun var også den eneste, som inviterede til regulær slåskamp med Elvio, da han ankom.

Det forsøgte vores to damer også at gøre med den store nye Brahma hane, men opgav rimelig hurtigt forsøget  *f

Nå men uanset hvad, så holder vi jo af vores Faverolles  *h
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #3 Dato: 07 August , 2012, 17:11 »
Jamen dog, er det dræber høns du har Helle - bare de nu ikke også skal til at have mundkurv på  :police:

hun var også den eneste, som inviterede til regulær slåskamp med Elvio, da han ankom.

Det forsøgte vores to damer også at gøre med den store nye Brahma hane, men opgav rimelig hurtigt forsøget  *f

Nå men uanset hvad, så holder vi jo af vores Faverolles  *h

Hm..dræberhøns - tjaaa...Ankerine har jo truet med at Elvios kyller skal tvangsfjernes af samme grund.

..og jeg venter jo bare hver dag på, at der står et par betjente med påbud om, at mine høns skal bære mundkurv, fordi de har bidt naboen ;D

..og du har HELT ret - vi elsker vores faverolles - det er virkelig charmerende gumpetunge fjer.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 07 August , 2012, 17:15 »
Hm..dræberhøns - tjaaa...Ankerine har jo truet med at Elvios kyller skal tvangsfjernes af samme grund.

..og jeg venter jo bare hver dag på, at der står et par betjente med påbud om, at mine høns skal bære mundkurv, fordi de har bidt naboen ;D

..og du har HELT ret - vi elsker vores faverolles - det er virkelig charmerende gumpetunge fjer.

*g *g *g 
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 07 August , 2012, 19:30 »
Det lyder som at det kan være stammerne af Faverolles, der er forskel på.
Nu har jeg ikke Faverolles mere men da jeg havde var det dem der fik "bank" af alle de andre høns, selv dem som var både yngre og mindre end Faverolles hønerne.
Her var Faverolles hønsene netop de mest blide høns jeg nogensinde har haft.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #6 Dato: 07 August , 2012, 19:35 »
...både og Danny - den faverolles jeg har, er søster til Tanja S.B`s faverolles, som blev så godt og grundigt kuet og moppet af de andre høns
Med venlig hilsen
Helle Kjelst