Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: God kampagne...MEN!  (Læst 973 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
God kampagne...MEN!
« Dato: 07 August , 2012, 08:48 »
Jeg er medlem af Dyrenes Beskyttelse, og i deres blad Dyrevennen, sad jeg og læste denne artikel.

http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/nyheder/vaer-med-til-at-befri-hoens-paa-facebook

Projektet er såmænd sødt nok, men om det hindrer flere burhøns tvivler jeg nu på.
Særligt denne udtalelse undrer mig...hvad er det for "komplikationer der uundgåeligt følger med", når man slipper eksburhøns ud i de danske haver?

"Kyllingerne bliver købt fra en udrugningsgård og doneret som æg til den valgte frilandsgård frem for at vokse op som burhøne. Dette gøres for at undgå komplikationer, der uundgåeligt følger med, når burhøns bliver sluppet ud af fangenskab og sat på fri jord."

Med mindre jeg har misforstået noget, ligner det plat PR for Hellmann's ??? Som dog har taget et dejligt skridt i den rigtige retning!
« Senest Redigeret: 07 August , 2012, 08:50 Fra karina dj »

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Sv: God kampagne...MEN!
« Svar #1 Dato: 07 August , 2012, 09:08 »
Jeg er enig med dig i, at det sætter fokus på Hellmans - som køber aflad på denne måde. Men det bliver deres mayonnaise jo ikke bedre af...

I øvrigt forstår jeg ikke denne sætning: 'Kyllingerne bliver købt fra en udrugningsgård og doneret som æg ...' Altså jeg ville da mene at ægget kom først  ;)
Mvh Marianne

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #2 Dato: 07 August , 2012, 09:13 »
Lina Lind Christensen har også stillet spørgsmålstegn ved kampagnen, bl.a. via sin "Næsby Hønseri" Facebookside, som handler om reddede burhøns. Hun er blevet bedt om, af Dyrenes Beskyttelse, at undlade at kommentere negativt på kampagnen.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 07 August , 2012, 09:22 »
Fnys... Forbrugermanipulation via 'fimsede' dyrefølelser hos den del af forbrugerne, der ikke har næverne i mulden...
Mvh Marianne

karina dj

• Gæst
« Svar #4 Dato: 07 August , 2012, 09:27 »
Det provokerer mig da voldsomt, at høre Dyrenes Beskyttelse lukker munden på Lina!  :o

De burde se sig for store til at være i lommen på Hellmann's  :P FØJ!

karina dj

• Gæst
« Svar #5 Dato: 07 August , 2012, 10:48 »
Nu har jeg bedt dem på deres Facebook side, at forklare hvad de mener med "uundgåelige komplikationer"...

Den bliver sikkert slettet, og så bliver jeg bedt om at holde kæft...og så har de mistet 2 medlemmer! ;D

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 07 August , 2012, 11:45 »
Her er linket til Hellmanns facebookside - lidt nede på siden kan man være med i debatten. (Og det kan godt være der ikke er 'gode' æg i deres mayonnaise, men her op til frokost er det en farlig side at besøge - og det er vel også meningen, 'befrielsesaktionen' er et middel til at vi skal fristes i en farlig fælde  ;) )
https://www.facebook.com/HellmannsDanmark

Edit - fandt lige ud af, at de siger de bruger æg fra 'frilandshøns'.
« Senest Redigeret: 07 August , 2012, 11:55 Fra Marianne M. N. »
Mvh Marianne

Offline bobbe

• Bruger
  • Ny i hønseverden
« Svar #7 Dato: 07 August , 2012, 12:06 »
Hmm. Jeg er heller ikke altid enig m Dyrens Beskyttelse, hverken m burhøns eller andre "produktions" dyr, ej heller deres syn på "kamp/muskel" hunde... Meen jeg støtter dem da de i det mindste prøver at få bedre kår for dyr, og de også ønsker et "dyrepoliti", og ved at de har svært ved at få penge nok, her på Fyn lukker flere af deres internater /d.. (Jeg støtter også Børns vilkår, selv om de heller gør nok, laangt fra).. Det kan da godt være de ikke skulle støtte Hellmanns, men bare det skaber debat, og folk ser der er problemer, så er det i mine øjne store ting.. Da vi alle nok har lidt med, "hvad jeg ikke ved, har jeg det ikke dårligt med"..
Nybegynder, med små tegn på "hønsefeber" :)

0,4 Maran (G/K)
0,1 Hund (Schæfer, genbrugs)
2,1 Kat (neu. / internat)
0,1 Chincilla (G/S)
0,2 Nymfeparakit (Grå og hvid)