Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Opdatering på vores flytteplaner  (Læst 1749 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Opdatering på vores flytteplaner
« Svar #15 Dato: 04 August , 2012, 12:34 »
Vi er desværre nødt til at bo, hvor der er offentlig transport tilgængelig, især om natten i weekenden ;) når gemalen skal hjem fra arbejde. Tror aldrig han får det kørekort ;D og jeg kan jo være syg eller andet, der gør at jeg ikke kan hente ham.

Og tak - jeg ved godt jeg ikke blir millionær af at vælge denne vej ;) men bare det løber rundt og jeg er glad og tilfreds. Valgte lidt lærer fordi det virkede så fornuftigt dengang, med lærermangel osv. Nu vælger jeg noget som er totalt ufornuftigt i stedet :-) men som jeg har lyst til. så må vi se om jeg ender med at undervise på en landbrugsskole om nogen år, det vil jeg ikke udelukke. Men jeg vil da håber jeg kan blive ansat som medhjælper, at få mit eget blir nok urealistisk. Med mindre det blir noget niche produktion.

Og nej Karina- jeg skal ikke være dyrepasser, jeg skal være landmand :) har det simpelthen i blodet.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 04 August , 2012, 12:36 »
Hvis i skulle høre om, især nedlagt landbrug med lidt jord til, som ligger i ideel afstand fra offentlig transport, så lad mig det endelig høre :)

Susanne

• Gæst
« Svar #17 Dato: 04 August , 2012, 13:17 »
Spændende planer, Johanne! Og gummistøvler klæ'r dig :)

Du bliver en god landmand, og jeg kan godt forstå, at I rykker til Sjælland.

Rigtig meget held og lykke, Johanne. Jeg håber, I finder det perfekte sted at bo, så du kan udfolde alle dine mange talenter :) :) :)

Og Vendsyssel bliver fattigere og fattigere, men jeg trøster mig med, at du er tilgængelig online! Hurra for det !

Offline elisabethen

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 04 August , 2012, 19:03 »
Er ny på forum, men giver lige mit besyv med..

Vi har lige købt hus på landet lidt udenfor Kirke Hyllinge. Dog ikke med meget jord, men ved at den slags ejendomme findes længere oppe ad i Hornsherred... Og her er OK busforbindelser :)
Desuden er vores nye nabo en meget flink øko landmand (malkekvæg) - ved dog ikke hvordan og hvorledes med lærlinge osv :)

I hvert fald held og lykke med husjagt, uddannelse osv :)
Vh Elisabeth
Biolog

1,3 guld sortrandede wyandotter
0,3 sorte australorps
1,1 beagler

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 04 August , 2012, 19:23 »
Jamen det er da skønt med en bondejokker  <M, det er jeg selv  ;). Dog ikke på øko linien. Det var ikke oppe, da jeg fik det grønne bevis, og senere det grønne diplom. Nu hedder det også moduler i stedet  *e . Såå øh. Det er nogle år siden. Hmm
Men held og lykke med uddannelse og med at finde det lille paradis hvor i skal bo  <. Det skal nok lykkes det hele, når i har viljen, modet og det gode humør  /o
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 05 August , 2012, 10:21 »
Tak Berit :) ja vi blir helt sikkert glade når det lykkes det hele til sidst

Offline Kicki

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 05 August , 2012, 12:38 »
I kan også udvide jeres søgning til den anden side af Roskilde fjord, det gamle Gundsø kommune (bor selv her). Der kan I også finde nedlagt landbrug/aftægts villa'er med forholdsvis store grunde, (bor selv i en aftægts villa med en grund på ca. 4500 km2) til en overkommelig pris.
Der er i Gundsømagle, hvor jeg bor ca 7 km til nærmeste S-tog i Veksø, samt bus forbindelser til Roskilde (ca 20 min), Ølstykke/Stenløse/Veksø samt Taastrup.

Her er der endnu mere smukt end i Lejre/Osted  ;)
Hilsen Kicki

0.2 New Hampshire 0.2 Bantamm 0.2 Skalborg 1.1 Faverolles
0.1 Bullmastiff 1.1 kaniner
1.3 skønne børn 1.0 dejlig mand

karina dj

• Gæst
« Svar #22 Dato: 05 August , 2012, 14:46 »
Jeg vil gi Kicki ret i der osse er smukt og dejligt på de kanter...og derudover har de Danmarks bedste micro kafferisteri, øko endda!  ;D

Offline Kicki

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 05 August , 2012, 14:55 »
Jeg vil gi Kicki ret i der osse er smukt og dejligt på de kanter...og derudover har de Danmarks bedste micro kafferisteri, øko endda!  ;D

Det er nemlig rigtigt, ;) og vi er så heldige, at det er noget svigerfamilie, der har kafferisteriet "Just Coffee" som det hedder. Håber det er ok, med lidt reklame  :P
Hilsen Kicki

karina dj

• Gæst
« Svar #24 Dato: 05 August , 2012, 15:00 »
De er mine gode venner i mange år, hils dem endelig mange gange  ;D Faktisk har jeg arbejdet hos dem ;)

Offline Kicki

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 05 August , 2012, 15:18 »
Verdenen er altså lille engang i mellem  :)
Min mands ældste datter Bella er kæreste med Marias lillebror Martin. - Vi hilser næste gang der bliver handlet
Hilsen Kicki

karina dj

• Gæst
« Svar #26 Dato: 05 August , 2012, 15:24 »
Næææh! Martins kæreste!  ;D Ja, verden er lille... Patrick og Maria er står højt på listen over mest respekterede mennesker i min verden  /o Og kaffen når heeele vejen til Bornholm  ;D

Undskyld Johanne, men det i sig selv er en god grundt til at flytte til Gundsøområdet  /o Kaffen altså  ;D

Offline Kicki

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 05 August , 2012, 15:34 »
Ja, undskyld vi spammer din tråd ::)
Men Gundsø er fantastisk  :D
Hilsen Kicki

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #28 Dato: 05 August , 2012, 21:30 »
Vi er desværre nødt til at bo, hvor der er offentlig transport tilgængelig, især om natten i weekenden ;) når gemalen skal hjem fra arbejde. Tror aldrig han får det kørekort ;D og jeg kan jo være syg eller andet, der gør at jeg ikke kan hente ham.

var det så ikke den første og bedste årsag til og flytte heeelt på landet?? Så er han jo nærmest tvunget til og få kørekort :D
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #29 Dato: 06 August , 2012, 08:35 »
Pyha et kørekort kunne jeg ihvertfald IKKE undvære.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub