Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Opdatering på vores flytteplaner  (Læst 1767 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Opdatering på vores flytteplaner
« Dato: 03 August , 2012, 12:03 »
Fra at være absolut IKKE overbevist om at en flytning til den forfærdelige ø Sjælland(ja som Nordjyde er det altså ganske normalt, om ikke helt sandt, at have den opfattelse at Sjælland er skridtet før Skærsilden...

Nå, jeg har altså 100% ændret mening og grunden er, at jeg skal til at "læse" igen, hvis man kan kalde det, det, når man starter på landburgskole :laugh:

Jeps, jeg skal til at være økologisk landmand 8) og jeg glæder mig heeelt vildt. Synes det åbner fantastiske muligheder, for dyrkning af afgrøder og pasning af dyr, som jeg faktisk aldrig havde tænkt på at man kunne leve af, kun have som hobby :)

Så nu er vi for alvor på jagt efter et sted og bo, samt en praktikplads til mig :)
Skolelærer har aldrig været mig for alvor. Det er det her jeg brænder for :) og måske, kan jeg en dag kombinere de to ting
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
Sv: Opdatering på vores flytteplaner
« Svar #1 Dato: 03 August , 2012, 12:08 »
Har i fundet et sted at bo?
Og hvor skal du læse henne?

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #2 Dato: 03 August , 2012, 13:03 »
Vi har ikke fundet stedet endnu, men har hørt fra to steder, et i Lejre og et ved Smørum, som begge lyder ideelle. Jeg skal læse i Roskilde, på Ledreborg Allé
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 03 August , 2012, 13:07 »
Smukt område :)
Hvad er det i kigger efter? og hvor langt væk må det ligge?

Det er fordi jeg har nogle overvejelser om måske at sælge/leje ud, det kunne jo være hvis der var noget der lå til højrebenet :)

Sådan et landsted, 36.000m2 land, fordelt på mark, skov. 133m2 gammelt hus, diverse stalde og haller...

karina dj

• Gæst
« Svar #4 Dato: 03 August , 2012, 13:07 »
Så ville jeg da satse på Lejre Johanne...der er jo 1 gudesmukt, 2 nærmest skolen, 3 gode togforbindelse og meget mere. Har arbejdet i Lejre, og synes det er et af sjællands smukkeste steder med dets istidslandskab  :angel:

Kulturelt set er du heller ikke langt fra gode muligheder  /o

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 03 August , 2012, 14:12 »
Det er vist ikke nemt at være landmand og garanteret slet ikke en økologisk en af slagsen, så det er et modigt sats.

Men held og lykke med det, man kan kun håbe at trenden med økologi bliver større.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #6 Dato: 03 August , 2012, 14:17 »
johanne du bliver sikkert fattig, men måske lykkelig

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #7 Dato: 03 August , 2012, 15:44 »
frisk valg johanne /o Hellere få en over snuden for at ha prøvet end og gå og spekulere over hvordan det kunne ha været ;) Jeg prøvede selv foe en del år siden og følge min drøm. Den brast godt nok men jeg prøvede, og ideen er ikke 100% væk endnu her 12år senere
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

karina dj

• Gæst
« Svar #8 Dato: 03 August , 2012, 18:28 »
Dengang for mange år siden ('94 tror jeg det var) ville jeg osse være økolandmand, men da fandtes uddannelsen kun et eller andet sted i Jylland, nord for midten  ;) og JEG skulle i hvert fald ikke til Jylland  ;D
Jeg er nu glad for det ikke blev, men hvis du vil passe dyr Johanne, skal du sikke være dyreaasistent?

Vi ser det for os! Johanne som fremtidig leverandør af danske skovøkokyller til Løgimose  /o

Offline Inis

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 03 August , 2012, 23:07 »
Jeg ville klart vælge Lejre. jeg bor i nabobyen Osted. Her er smukt og folk er lige så søde som i jylland.  ;)
Du må sige til hvis du for brug for hjælp til at finde noget at bo i. Jeg ser og høre gerne efter noget.

Held og lykke med det spændende "projekt" Øko landmand. /o
1,9Hvide dværg silkehøns
1,0 kæreste (der ikke kan tåle plesdyr)
1,1 børn (7 år og 5 år)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #10 Dato: 03 August , 2012, 23:35 »
Vi har ikke fundet stedet endnu, men har hørt fra to steder, et i Lejre og et ved Smørum, som begge lyder ideelle. Jeg skal læse i Roskilde, på Ledreborg Allé

Hvis du skal læse i Roskilde (og Patrick skal have adgang til offentlig transport) så kunne noget i Ringsted området sikkert være et attraktivt alternativ. Jo større afstand fra KBH området, jo mere får I for pengene, rent boligmæssigt. Og der er rigtigt gode, og mange, afgange fra Ringsted mod Roskilde/KBH dagligt.
Mvh
Erik Andersen

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 03 August , 2012, 23:40 »
Ja, Ringsted er en dejlig by i meget udvikling - dog må man sige at det offentlige ud til landsbyerne er meget ringe.... Der kommer vidst også snart en hurtigere jernbane mellem Kbh og Ringsted.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #12 Dato: 03 August , 2012, 23:50 »
Martin.

Piv, piv.

Du bor da i cykelafstand fra Ringsted station og Ringsted by.
Mvh
Erik Andersen

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 04 August , 2012, 00:00 »
Jeg piver skam ikke - jeg laver bare en konstantering over resten af kommunen. Nogle steder er den offentlige trafik direkte ringe... Og hver gang der skal skæres, bliver der skåret på busserne til ydre områderne.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #14 Dato: 04 August , 2012, 06:36 »
Johanne, det er da superspændende!!!! Jeg håber I finder et sted, der bare er helt perfekt /o
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.