Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Så er den gal igen her:)  (Læst 2248 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline breeddogs

• Passiv bruger
  • Mini zoo
    • Høns,hunde,kat og alt det andet
Så er den gal igen her:)
« Dato: 02 August , 2012, 13:19 »
Ang.vispumin  hvor tit skal jeg give det??
Har nu et hønsehus frit:) gjort rent osv. kunne godt tænke mig at prøve en anden race end det jeg har som er dværg Wyandotter og Isa brown.

Så læste jeg et indslag her på forum ang. Bjarne i Hårlev som sælger Flubenol. Hvordan får jeg fat på ham?  og er flubenol ikke mod orm hos høns?

Blå dværg Wyandotter
Dværg silke høns
3 brombasser
Norsk  skovkat
7 dværg gravhunde
1 stk. dværg vædder

karina dj

• Gæst
Sv: Så er den gal igen her:)
« Svar #1 Dato: 02 August , 2012, 13:26 »
Vispumin er et vitamin tilskud, ikke noget jeg anvender i det daglige foder...og ikke en nødvendighed hvis du giver foder der i forvejen er tilsat vitamin og hønsene går frit og kan samle dem selv...

Flubenol giver man kun til sine høns hvis de er angrebet af orm, og der skal en dyrlæge til for at udskrive en recept.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #2 Dato: 02 August , 2012, 13:27 »
hvad er dit formål, hvad ønsker du, lidt i øst og vest.

hvad havde du i huset før, har du haft sygdom, siden det , lidt hysteri :-\.

prøv lige en ting af gangen
« Senest Redigeret: 02 August , 2012, 13:29 Fra kristiank »

Offline breeddogs

• Passiv bruger
  • Mini zoo
    • Høns,hunde,kat og alt det andet
« Svar #3 Dato: 02 August , 2012, 18:23 »
 :D Bare rolig det er ikke fordi jeg bare skal prøve det hele. Har ikke fået hønsefeber :P

Men ang. Vispumin. Hvis der er mistanke til at hønsene er forkølet er det så godt at give dem det? og hvor tit?

Ang. flubenol - godt så - det er mod orm :) læste bare et eller andet sted at en Bjarne solgte det i mindre poser.
MEN jeg ved godt at det skal være igennem dyrlægen. Det er nu heller ikke noget jeg har brug for pt.

Så til det tomme hønsehus havde en ide om at et par silkehøns i vildtfarve måske.
Blå dværg Wyandotter
Dværg silke høns
3 brombasser
Norsk  skovkat
7 dværg gravhunde
1 stk. dværg vædder

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #4 Dato: 02 August , 2012, 18:41 »
Ang.vispumin  hvor tit skal jeg give det??
Har nu et hønsehus frit:) gjort rent osv. kunne godt tænke mig at prøve en anden race end det jeg har som er dværg Wyandotter og Isa brown.

Så læste jeg et indslag her på forum ang. Bjarne i Hårlev som sælger Flubenol. Hvordan får jeg fat på ham?  og er flubenol ikke mod orm hos høns?

Vitaminer burde der ikke være behov for om sommeren, altså hvis dyrene får masser af frist luft og sol, grønt samt har mulighed for at finde orme mv.

Jeg vil tillade mig lidt drillende at sige om brug af medicin, at jo mere man bruger jo oftere syge dyr. Jeg renser ud i alt det der blot ser en smule syg ud (med øksen) og har dog ikke brugt medicin i ca. 35 år. Jeg har fået rigtig stærke stammer på denne måde, som faktisk sjældent skranter. Det siger ligesom sig selv, når kun de stærke lever videre og er i avl.