Marianne, kan se at dit møgbrædt nærmest er en ekstra bund over det eksisterende gulv, - Min sovepind bliver i hele huset længde (- 2,5m) tænkte jeg, så det passer med trailerbundens mål, og med den øvrige indretning med hønselem, foder, vand, redekasser og hhv 2 "låger" ind til hønsehuset på hver side fra hhv foderrum og voliere (hønsehuset bliver hævet ca 80 cm over jorden, måler 2,5*2,5m - hvoraf 1,25*2,5m er selve hønsehuset og de sidste 1,25*2,5 er foderrummet)
Så jeg tror ikke det er muligt at lave ordning som din, da jeg ikke som sådan skal ind og stå i hønsehuset, men klare rengøring mm fra en af lågerne. Tænkte dog på om det ville være en fordel at lave en hylde-lign ordning under den lange sovepind for at reducere møgets spredning? og så primært skrabe den ren?
Idet huset er hævet de 80cm over jorden, sovepinden ca 55-60 cm fra gulvet, kan møgbrædtet vel være 10-15cm under sovenpinden (evt skråtstillet?) og der er stadig plads til hønsene at komme ind i huset under denne anordning og rengøring mulig - fra hhv ene eller anden side af huset?
Kunne det være en brugbar mulighed?
Lene, Easystrø kunne være en mulighed også, hvor køber du det og pris?
Tak for respons!
1.etape af indkøbet til huset er lige bestilt, så nu kan det kun gå for langsomt med at få stablet noget på benene!
Ania