Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Foder til høns? Nyopstart!  (Læst 4696 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nadja

• Passiv bruger
Foder til høns? Nyopstart!
« Dato: 31 Juli , 2012, 14:23 »
Vi vil gerne starte op med en flok høns på ca. 10 orpingtons, men jeg synes det er lidt blandet hvad jeg kan læse mig frem til mht. fodring?

Vi har hver dag madrester, som frugt/grønt/skræller/brød etc., da vi har en lille pige der har det med at levne  ;)

Jeg læste et sted at hvis hønsene fik madrester, så var fuldfoder for meget og de skulle kun have tilskudsfoder? Men når jeg så har set tilskudsfoder (i land og fritid) står der at de skal have korn og skaller ved siden af, så nu er jeg jo forvirret  :-\

Nogen der kan hjælpe? Og også meget gerne mht. mængder af det forskellige :)
Mvh Nadja

1.3 Silkehøns
0.2 Araucana

Offline Rudy

• Bruger
Sv: Foder til høns? Nyopstart!
« Svar #1 Dato: 31 Juli , 2012, 14:32 »
Mine Orpington får alt det de kan æde. Foderautomaterne er aldrig tomme. Jeg har ingen problemer med at de bliver fede eller lægger for få æg.
Men kodeordet er stor løbeplads, for motion skal der til.

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 31 Juli , 2012, 14:48 »
Og jeg skulle lige hilse og sige at de er yderst aktive kyllingerne fra dig af Rudy - de trodser vejr og vind og elsker at futte rundt i haven  ;D
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #3 Dato: 31 Juli , 2012, 15:22 »
Og jeg skulle lige hilse og sige at de er yderst aktive kyllingerne fra dig af Rudy - de trodser vejr og vind og elsker at futte rundt i haven  ;D

Dejligt at høre at de arter sig vel, og gør opdrætteren ære ved fornuftig opførsel, nu de er flyttet helt til Sjælland ;D
Men de har også været vant til at have meeeget plads at tumle på her ;)

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 31 Juli , 2012, 15:27 »
De er super søde og opfører sig eksemplarisk, kommer ræsende så snart jeg kommer i haven, for det tilfælde en godbid faldt af  *p

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg havde forventet, men er overrasket over de er SÅ aktive - meget mere end vores Faverolles og Brahma nogensinde har været  ;D

Så selvom vores erfaring med Orpington er yderst begrænset, kan jeg bestemt anbefale dem allerede  /o
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline LFE

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 31 Juli , 2012, 15:52 »
Mine høns får også alt det de kan æde, foder automaten er aldrig tom.
Du kan eventuelt spørge den lokale butik, med salg af foder de bør kunne hjælpe dig ;)
Mine får noget der skal blandes op med korn og skaller ;D

Offline Lisbet Woller

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 31 Juli , 2012, 16:04 »
Alle mine høns får fuldfoder + alle de madrester, vi har, og der er ingen problemer i det. De får lidt havre som "slik" ud over det, og de lægger fint med æg og er  ikke fede.
0,2 sort/sølvrandet Wyandot
0,8 New Hampshire
0,6 Russisk Orloff
2,5 Trefarvet Sussex
Alle store.
0,19 brun ægland
0,2 Labradorer
1 forstående ægtemand

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 31 Juli , 2012, 19:27 »
Vores får tilskudsfoder,Skaller, og koks ad libitum. Derudover får de  hvede , køkken rester og finder selv grønt og krible krable. De er som de skal være og er søde til at kvittere med æg  ;D
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk