Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Har du fået stjålet fjerkræ ??  (Læst 12514 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
Sv: Har du fået stjålet fjerkræ ??
« Svar #15 Dato: 02 August , 2012, 07:00 »
Først min største sympati og medfølelse for jer der har fået taget jeres fjerkræ af to-benene tyve. De ord jeg vil bruge om sådanne mennesker, vil jeg helst ikke nærmere ind på.
Har 3 forslag til hvad man evt. kan gøre fra moderatorers side, så må I overveje om ikke det kan lade sig gøre:
1. Det med at vi skal give specifikke oplysninger når vores profil herinde skal gøres aktiv. Kan man ikke gøre så det KUN er moderatorerne der kan se det?
2. Forslaget er ikke mit eget, men læste en herinde skrev det i en anden tråd om stjålne fjerkræ. Lav forum om til en betalingsside, så ikke alle og enhver bare melder sig ind for at finde oplysninger de kan bruge. Ved godt at det ikke vil udelukke alle brådne kar, men det vil da stoppe nogle.
3. Moderatorer: Se i øjnene at der også hentes oplysninger om folks fjerkræ herinde og ikke kun af folk der søger i G&G eller DBA.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #16 Dato: 02 August , 2012, 07:45 »
Jeg kan fortælle, at vi er i gang med at kigge på forskellige muligheder for at stramme op på, hvem der kan læse med - og læse hvad på Forum
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Alexander Patrick Harholt

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 02 August , 2012, 08:29 »
Ved ikke om du var mig du hentyede til mht til stjåldne fjerkræ vedr mit indlæg, men det var blot for at folk skal tage varer på sig selv, hvilke oplysninger de ligger ud på nettet ellerpå deres profil herinde, mange profiler kan man ligefrem se hvor folk bor, og så er der jo frit tag selv bord for dem der ikke ved havd der er deres eller dit og mit. Skrev blot lidt da jeg har fornemmelse for hvem der egentlig er interesseret i høns og hvem der blot er nysgerrig, og jeg har taget den konsekvens at jeg ikke længere sælger igennem den DBA eller G&G

Venligst Alexander

Først min største sympati og medfølelse for jer der har fået taget jeres fjerkræ af to-benene tyve. De ord jeg vil bruge om sådanne mennesker, vil jeg helst ikke nærmere ind på.
Har 3 forslag til hvad man evt. kan gøre fra moderatorers side, så må I overveje om ikke det kan lade sig gøre:
1. Det med at vi skal give specifikke oplysninger når vores profil herinde skal gøres aktiv. Kan man ikke gøre så det KUN er moderatorerne der kan se det?
2. Forslaget er ikke mit eget, men læste en herinde skrev det i en anden tråd om stjålne fjerkræ. Lav forum om til en betalingsside, så ikke alle og enhver bare melder sig ind for at finde oplysninger de kan bruge. Ved godt at det ikke vil udelukke alle brådne kar, men det vil da stoppe nogle.
3. Moderatorer: Se i øjnene at der også hentes oplysninger om folks fjerkræ herinde og ikke kun af folk der søger i G&G eller DBA.

Hilsen

Alexander

Hvid La Fléche

Offline Laila

• Bruger
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
« Svar #18 Dato: 02 August , 2012, 09:36 »
Du godeste. Det var lidt ud over det sædvanlige, hvor der stjæles nogle få 'attraktive' dyr. Det lyder jo nærmest til at du har fået ryddet matriklen for alt levende, der egner sig til at blive spist.

Stakkels dig.

Der var skam en 18-20 stykker tilbage... Brahma columbia og min store Guld/sort Brahmahane, 1 araucana, der ikke kunne fanges, 3 silker ( i mudderfarver) 3-4 maranhøner, 1 maran kok, og 5-6 industri/blandingshøns.... og mine 2 andrikker...

Det er skam politianmeldt, de var ret ligeglade... *Og beskeden fra forsikringen var at de da ikke dækker medmindre dyrene er bag lås.....
« Senest Redigeret: 02 August , 2012, 09:38 Fra Laila »
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #19 Dato: 02 August , 2012, 09:59 »
Citér
Det er skam politianmeldt, de var ret ligeglade... *Og beskeden fra forsikringen var at de da ikke dækker medmindre dyrene er bag lås.....

Det er simpelthen fuldstændigt urimligt.  *t
Vi andre tager så ved lære. Jeg skal ud og købe låse idag og ringer til forsikringen for at høre om gældende regler.

Jeg fiksede lige dit citat.
Marianne - admin
« Senest Redigeret: 02 August , 2012, 10:11 Fra Marianne Vedel »
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 02 August , 2012, 10:50 »
Ved ikke om du var mig du hentyede til mht til stjåldne fjerkræ vedr mit indlæg, men det var blot for at folk skal tage varer på sig selv, hvilke oplysninger de ligger ud på nettet ellerpå deres profil herinde, mange profiler kan man ligefrem se hvor folk bor, og så er der jo frit tag selv bord for dem der ikke ved havd der er deres eller dit og mit. Skrev blot lidt da jeg har fornemmelse for hvem der egentlig er interesseret i høns og hvem der blot er nysgerrig, og jeg har taget den konsekvens at jeg ikke længere sælger igennem den DBA eller G&G

Venligst Alexander

Slet ikke Alexander, slet ikke.
Nogen gange når det har været oppe og vende i diverse tråde når folk har fået taget fjerkræ af tobenede, er det ligesom blevet fremstillet som om tyvene ikke findes på forum. Det gør de og det var det jeg mente.
Selvfølgelig har du ret i synspunktet om annoncering på G&G og DBA, der er der bare flere dårligt opdragede mennesker end her.
Ville blot sige at tyve også kan findes her. De er desværre meget svære at undgå.
Jeg giver dig helt ret i dit indlæg Alexander ;-)

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #21 Dato: 02 August , 2012, 11:15 »
Tak for hjælpen Marianne. Jeg har vist ikke helt tjek på hvordan de der citater puttes ind?  :o :P :laugh:
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #22 Dato: 02 August , 2012, 12:04 »
Moderaterne kan ikke gøre noget imod det.

Batalingsforum, tja det skræmmer dem nok ikke væk, nok nærmere medlemmer.
Man kan kun selv gøre noget, fjerne evt markeringer osv så man ikke får uventet besøg.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #23 Dato: 02 August , 2012, 13:09 »
Jeg har to gange undret mig over at have lavet aftaler med købere ang. race og farve samt afstamning - og så er der aldrig dukket nogen op. De har begge gange fået korrekt adresse og jeg har fået et mobilnummer: ude af drift. Måske skulle man begynde at spørge, om man lige må ringe tilbage inden man udtaler sig om noget som helst? Sørgeligt. Vi har dog ikke fået stjålet noget men der er stort set nogen hjemme altid. På et tidspunkt var der nogen, der havde tømt et askebæger - maaaaaange skod! - i vores indkørsel. Genboen, der luftede hund, havde set en blå kassevogn og havde råbt at der vist ikke var nogen hjemme men at vi nok snart kom hjem igen.... To gange har folk af østeuropæisk herkomst - i kassevogne - spurgt om vej. Men det kan jo være helt uskyldigt. Når hunden gør om natten lukker vi den ALTID ud. Han har dog ikke fanget nogen endnu ;).
« Senest Redigeret: 02 August , 2012, 23:21 Fra Ankerine »
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #24 Dato: 02 August , 2012, 13:44 »
Jeg har haft nogen udlændinge der har ringet et par gange og spurgt til noget jeg har til salg på engelsk. Kan ikke meget engelsk så har sagt på dansk de er solgt og lagt på lidt efter, selv om de ikke var solgt.

Jeg stoler ikke på udlændinge, speciel ikke efter man begyndte at høre at der blev stjålet fjerkræ.

« Senest Redigeret: 02 August , 2012, 13:46 Fra Bettina30 »
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Lotte M. S.

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 28 August , 2012, 10:23 »
Jeg er nok lidt naiv, men jeg tror at mange af anden etnisk herkomst end dansk, kan finde på og ringe og spørge efter haner. Ofte er de billigt til salg og vedkommende er måske vant til at slagte fjerkræ i baghaven i hjemlandet og så er det jo en billig menu - en hel hane kan der laves mange retter på  ;)
Hvor er det ærgeligt, at så mange efterhånden ikke kan kende forskel på dit og mit og rigtig ærgeligt, at politiet ikke gør noget ved sagen, men henlægger den, når den har samlet støv et par måneder på skrivebordet. Drop alle de fotovogne og sæt hårdt ind mod tyve, men det giver selvfølgelig ikke alle de nemme kroner i statskassen...
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 guldrandtegnet Wyandot
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
1,0 sort/hvid Maine Coone
2,0 børn årgang 2004 + 2005
http://www.maranklub.dk
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline tjarentzen

• Passiv bruger
  • Københavnsk sønderjyde
« Svar #26 Dato: 28 August , 2012, 18:33 »
Vores naboer fik i foråret stjåldet deres 3 moskusænder samt 25 klækkefærdige æg. Da de sad inde i deres hus med der var en krog for, så formodes det at være mennesketyve, da ræve og mår m.fl. ikke vil være i stand til at komme ind i huset. Men sikke nogle rovdyr og skiderikker, at stjæle andre menneskers dyr.
Tina L. fra Tinglev
Hjemmearbejdende. Bor på økologisk landbrug med Limousinekreaturer ca. 50 stk. Hønsenen er fritgående og består af: 6 voksne sussexhøner, 1 dværg-wyandottirhane, 5 halvstore sussexkyllinger, 1 høne af maran-plymouth.blandinger, 5 tvære plymoer-kyllinger, 5 voksne arucanaer. Hertil 1 stk. dansk-svensk gårdhund, 1 staldkatte og 2 familiekat. Ønsker mig: Mere hønseplads og 2 dværggeder.

Offline tjarentzen

• Passiv bruger
  • Københavnsk sønderjyde
« Svar #27 Dato: 28 August , 2012, 18:34 »
Glemte at nævne at det var ved Lovtrup nær Tinglev i Sønderjylland.
Tina L. fra Tinglev
Hjemmearbejdende. Bor på økologisk landbrug med Limousinekreaturer ca. 50 stk. Hønsenen er fritgående og består af: 6 voksne sussexhøner, 1 dværg-wyandottirhane, 5 halvstore sussexkyllinger, 1 høne af maran-plymouth.blandinger, 5 tvære plymoer-kyllinger, 5 voksne arucanaer. Hertil 1 stk. dansk-svensk gårdhund, 1 staldkatte og 2 familiekat. Ønsker mig: Mere hønseplads og 2 dværggeder.