Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Øv  (Læst 4035 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline LFE

• Passiv bruger
Sv: Øv
« Svar #15 Dato: 30 Juli , 2012, 19:05 »
Det er lige før man skal låse hønsehuset.
- Føler med dig

Susanne

• Gæst
« Svar #16 Dato: 30 Juli , 2012, 20:43 »
Jeg fatter ikke, at nogen overhovedet kan glæde sig over dyr, de bare har stjålet fra en anden person.

Det er bare så lavere end lavt  /d /d /d

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 30 Juli , 2012, 20:47 »
Endnu et tyveri - hvor mange er vi snart oppe på herinde??

Og nej, jeg fatter heller ikke hvem der gider gøre sig til tyv for så små penge.... har man ikke råd til at købe hønsene, har man vel heller ikke råd til at fodre dem.

Det kan sqisme da ikke være rigtigt der snart skal lås på hønsehusene?  >:(
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #18 Dato: 30 Juli , 2012, 20:48 »
Jeg er da ret sikker på at der er brådne kar, der læser med, og sagtens kan finde ud af hvem der har hvilke høns, vi skriver det jo under hvert indlæg, og vi fortæller så gerne om vores høns og deres forhold, så hvem der vil kan bare vælge, og hvis man er fræk nok, ja så kan man også hente.

Jeg undre mig over at nogen vil være  bekendt at stjæle nogens høns, jeg kunne forstå hvis det var noget der repræsenterede en reel værdi, men det er jo kun for de der har dem, at det er værdifuldt,, eller for de der ikke selv kan finde ud af at avle dem selv.

Sådan et sæt, som det Lars nu mangler, kan jo til næste år give fine kyllinger, der evt. kan ringes, eller bare sælges. føj hvor er det bare grimt, og synd for dig Lars.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #19 Dato: 30 Juli , 2012, 21:53 »
Sådan et sæt, som det Lars nu mangler, kan jo til næste år give fine kyllinger, der evt. kan ringes, eller bare sælges. føj hvor er det bare grimt, og synd for dig Lars.

jamen det kan alle andre kyllinger da osse. Vi ved jo desværre allesammen at det ikke er nogen fed forretning og avle høns. Derfor undrer det mig jo osse at man stjæler dem istedet for bare og købe dem. Som janni siger, så har man sku nok ikke råd til foder hvis man ikke har råd til hønsene.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #20 Dato: 30 Juli , 2012, 22:52 »
Jeg tænker ikke det er et spørgsmål om penge, men snarere et spørgsmål om kvalitet,,,, og alle der følger med jævnligt ved jo at Lars arbejder med god kvalitet, og så kan man jo sælge kyllinger i god kvalitet de næste år, eller evt begynde at udstille med fine høns, og derefter er der jo ikke nogen der kan se hvor hønsene oprindeligt kommer fra.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #21 Dato: 30 Juli , 2012, 23:50 »
hvor kan mennesker bare være onde  >:(

Usle.

Jeg er da ret sikker på at der er brådne kar, der læser med, og sagtens kan finde ud af hvem der har hvilke høns, vi skriver det jo under hvert indlæg, og vi fortæller så gerne om vores høns og deres forhold, så hvem der vil kan bare vælge, og hvis man er fræk nok, ja så kan man også hente.

Jeg er helt enig Ina. Der er slet ikke nogen tvivl om, at nogle læser med, udelukkende for at orientere sig om hvad der findes, hvor, og ikke mindst, hvornår der kan forventes at være 'tag selv' bord.

Derfor er det også vigtigt ikke, herinde, at tilkendegive hvis man er væk fra sin bopæl, for en kortere eller længere periode. Skriv om det når det er overstået. Jeg ved godt at det er svært ikke at dele glæden med andre over at man står foran 2 ugers ferie i/på x, y eller z, men det er altså let at give en 'fribillet' til mennesker der er parate til at synke så dybt, at de vil bestjæle deres medborgere, naboer eller hvad det nu måtte være.

Usselt, siger jeg bare.

Skal det virkelig være nødvendigt at have en nærmest anonym profil??

Jeg har nu ikke tænkt mig at ændre min profil. Min 70 kg's firbenede alarm stopper kun hvis jeg 'trykker på knappen' og det er jo bestemt ikke sikkert jeg kan nå 'knappen'.

Jeg fik for nogle år siden et skilt med nedenstående tekst. Det var ment som en spøg, men med den nuværende hund bør skiltet i højeste grad respekteres:

Advarsel.

Løsgående hund. Ved møde med hunden, læg dem ned og afvent hjælp.
Kommer hjælpen ikke, da;

Held og lykke   
Mvh
Erik Andersen

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 31 Juli , 2012, 00:04 »
Jeg har efterhånden også mistet en del høns takket være menneske ræve  >:( Brahma må være højt eftertragtede efterhånden .mistede her i morges 22 kyllinger  >:(

man mister lysten med alt den modgang man hele tiden møder.Jeg har efterhånden mistet tilliden til folk.Lars og jeg har dyr af god kvalitet tesk,tesk hvorfor er det lige os det hele tiden går ud over  >:( Elise har også været ude for det samme.
mvh Jesper

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #23 Dato: 31 Juli , 2012, 00:37 »
Nej hvor træls (som de siger ovre vestpå).

Hvad er det dog for en verden vi lever i. Så mange usle mennesker. Jeg kunne måske bære over med tyverier, hvis folk, som alternativ til tyveri, skulle dø af sult, men i et overflodssamfund som det danske, burde folk holde sig for gode til at stjæle. Mennesker der gør den slags må have et meget lavt selvværd.

Jeg føler med Jer, som jeg føler med alle andre der bliver bestjålet. Det skræmmende er jo at det ikke er lommetyverier, eller tricktyverier, ifm at man bevæger sig rundt på offentlige steder. Dette er indtrængen på privat grund. Og det er bare ikke acceptabelt. /d /d
Mvh
Erik Andersen

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #24 Dato: 31 Juli , 2012, 00:52 »
De blir sikkert sat bag i en bil og kørt til TYskland og vekslet til stoffer eller andet :( det er jo ikke første gang vores kære Lars og Jesper blir hårdt ramt. Ja brahma er en eftertragtet race, desværre!
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #25 Dato: 31 Juli , 2012, 07:05 »
Jeg syntes der forekommer en tendens ovre på Sjælland, med at stjæle brahmaer..... :( måske I skulle overveje at skrive et læserbrev i nogle af lokalaviserne... ryk en annonce i gul og gratis og blå avis om at jeres dyr er stjålne og I vil blive glade hvis folk der får tilbudt sådanne dyr retter henvendelse til jer.... sæt sedler op i lokalbrugsen gør jeg synlige og gør det kendt at der bliver stjølet fjerkræ rundt omkring. jo mere synlighed jo mere svært for tyve at skjule.
En ting er at miste til ræven, men at miste til mennesker er fanme træls.
føler med jer begge....
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

karina dj

• Gæst
« Svar #26 Dato: 31 Juli , 2012, 08:48 »
Føj for den Lars  :-[ Ja, jeg tror osse de ved hvor det kan betale sig at stjæle... disse høns var næppe til salg  :-[

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 31 Juli , 2012, 08:57 »
Nu tør man jo dårligt købe høns snart, af frygt for de er stjålet et eller andet sted  :-[  (Hvis man går efter de lidt mere specielle og eftertragtede racer).

Er der lige blevet stjålet 22 kyllinger også eller har jeg misforstået?? :o
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 31 Juli , 2012, 09:25 »
Om ikke andet kunne vi vel lave en eller anden form for statestik over det?
Jeg tænker race, hvor, hvor mange etc.

Så ville man kunne se hvad mønsteret er, hvis der er et. Umiddelbart lyder det som store fugle, mon ikke det er nogle som æder dem?

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #29 Dato: 31 Juli , 2012, 09:37 »
Nu tør man jo dårligt købe høns snart, af frygt for de er stjålet et eller andet sted  :-[  (Hvis man går efter de lidt mere specielle og eftertragtede racer).

Er der lige blevet stjålet 22 kyllinger også eller har jeg misforstået?? :o

Hvis vi ikke regner med at 22 kyllinger kan forsvinde ud i den blå luft, så kan de jo være taget af rotter eller andre rovdyr, på den anden side, skal der en meget stor/eller mange rotter til at nappe så stor en mængde kyllinger uden at efterlade spor, så det vil være rimeligt at antage at Jesper har fået stjålet sine kyllinger.

For nogle år siden havde Elise, som jeg husker det mange Brahma kyllinger gående i to forskellige farver, og den meget selektive ræv tog alle i en farve, Og både hos Elise og hos Jesper, kræver det, at man er stedkendt, og meget fræk...

Og jeg ville selvom det ikke er den bedste løsning at låse dyrerne inde, gøre det under alle omstændigheder, da sansynligheden for at de bliver stjålet er større end at der kommer brand.

Venlig Hilsen INA