Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Semi-frigående australorps - hvor flyvske er de?  (Læst 2339 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline elisabethen

• Passiv bruger
Semi-frigående australorps - hvor flyvske er de?
« Dato: 27 Juli , 2012, 13:27 »
Halløj

Vores hønsehus og -gård står i køkkenhave-delen af vores grund. Nu er det bare sådan, at vi ikke rigtigt har haft tid til at gøre så meget ved køkkenhaven i år, da den indvendige renovering af huset står højest på listen.
Så vi overvejer lidt, om vores 1.4 australorps kan komme på dagsture i køkkenhaven. Køkkenhaven er omgivet af ca. 160 cm høj hæk med hundehegn i, samt noget skagenshegn (som evt. kunne suppleres med noget hønsenet, så det bliver lidt højere og som kræene ikke kan smutte under.

Vi vil gerne være rimeligt sikre på, at de bliver inde i køkkenhaven - hvis de kommer ud i resten af haven, bliver det nok lidt for fristende for vores to hunde, og flyver de over hækken, er de ude i bondens kornmark og så ser vi dem i hvert fald aldrig igen... Så spørgsmålet går mest på, om I tror, at de pænt vil holde sig indenfor et hegn, som måske bliver 90-100 cm hvor det er lavest?

Vh Elisabeth
Vh Elisabeth
Biolog

1,3 guld sortrandede wyandotter
0,3 sorte australorps
1,1 beagler

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Semi-frigående australorps - hvor flyvske er de?
« Svar #1 Dato: 27 Juli , 2012, 14:33 »
Ja. Mine går pænt bag et der er 60-90 cm
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lis V

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 27 Juli , 2012, 21:20 »
Mine fløj en anelse som helt unge. Men vist mest af forvirring. Den undslupne høne stod så pænt udenfor hegnet og ville rigtig gerne ind. Jeg har lavt hegn uden problemer. Dejlig race /o
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns

Offline elisabethen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 27 Juli , 2012, 22:48 »
Super!
Det kunne være så rart at få hønsefræset/gødet køkkenhaven til næste år, og hønsene vil sikkert have godt af lidt af noget lidt mere spændende at skrabe rundt i :)
Vh Elisabeth
Biolog

1,3 guld sortrandede wyandotter
0,3 sorte australorps
1,1 beagler

Offline Lis V

• Passiv bruger
Semi-frigående australorps - hvor flyvske er de?
« Svar #4 Dato: 27 Juli , 2012, 23:05 »
Mine høns er aldrig i hønsegården mere. De går pænt i haven med et løst hegn for indkørslen. Søde putter og de kommer en stormende i møde og siger Hej når bildøren åbnes. God fornøjelse, du kan roligt glæde dig
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns