@Hyttemeier
Jeg betaler en del over 50% i skat. Jeg er fuldstændigt lige glad hvad den ene eller den anden tjener, så længe at jeg som minimum kan købe en håndværker time, for en af mine timer - efter skat. Når alt er gjort op.
Købsprisen for en håndværker er jo 450/500kr og ikke 190. Og min timeværdi er efter skat 165kr - det er det som er skævt.
@i.soerensen
1: Ja selvfølgeligt er nogle mere værd end andre, der er også nogle som er mindre værd. Sådan er det nu engang. (F.eks. kan jeg dreje glasset hurtigt nok rundt til at der dannes et hul i midten af glasset, så selv når jeg flytter min finger, er vandet skilt. Er jeg så mere værd?

2: Min uddannelse har jeg og mine forældre betalt.
3: Jo det er faktisk forbudt at lave noget selv. Love og regler gør det nødvendigt for mig at have håndværker på til specifikke dele.
4: Hvad har offentligt ansatte med en håndværkers løn?
5: Kan man kort summere dit svar: Ja jeg mener dine tanker er skæve, fordi at alle burde/skal være lige. Og så er den ikke længere.
@Tranum
De benytter sig af vel af det danske system og vurdere at sammenholdet ikke længere er tilstede?
Godt nok et svært emne ikke at blive "lidt" hidsig over, men er ret glad for de indlæg folk skriver. Og rigtigt glad for at der ikke bliver blandet for mange andre ting ind over. Umiddelbart så virker det som om at systemet er som det er og der som sådan ikke er noget galt i min iagttagelse.
Hvad jeg vil/kan gøre ved det er helt op til mig selv, lige som alt andet