Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hus fra dyrenesnetsalg.dk?  (Læst 8062 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helene Sjørup

• Passiv bruger
Hus fra dyrenesnetsalg.dk?
« Dato: 25 Juli , 2012, 20:48 »
Hej alle I kloge hønsefolk :)

Er der nogle, der kender til de huse, som sælges fra dyrenesnetsalg.dk? De ser umiddelbart fine ud, og priserne virker billige, men man ved jo aldrig...

På forhånd tak for hjælpen  :)

Helene

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: Hus fra dyrenesnetsalg.dk?
« Svar #1 Dato: 25 Juli , 2012, 21:28 »
Hej Helene
Velkommen til.
Jeg sætter lige et link ind til de hønsehuse som jeg tror du spørger til .
http://dyrenesnetsalg.dk/hoens-187/hoensehuse-188/

Hvis det er dem vil jeg personligt mene at du køber noget der har meget begrænset holdbarhed.
Desuden er de lidt små efter manges mening herinde.

Tidl. Er der en der har linket til nogle mere gedigne huse som var til salg på gul og gratis. Prøver lige at finde indlægget til dig.

Se her....
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=27709.0

Offline Helene Sjørup

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 25 Juli , 2012, 21:40 »
Hej Lene

Tak for dit svar :)

Det var de huse, jeg mente. Jeg havde kig på det, de kalde XL eller Lux.

Øv, hvis de ikke er gode nok. Jeg var lige klar til at købe og starte hønsehold op NU  ;D

Men jeg tager lige et kig på det andet, du linkede til.

Mvh. Helene

Offline Silkemor

• Bruger
« Svar #3 Dato: 25 Juli , 2012, 21:53 »
Har selv haft et. Syns det var alt for lille. Mit var xl men blev vildt skuffet da jeg fik det. Nu har jeg et gammelt legehus og selv lavet indhegning. Det er meget bedre og har kun kostet det halve.
Smil Anne-Louise

Nu med 1,4 brahma, 1,0 kanin, 1,1 huskatte, 1,0 dejlig mand, 0,1 endnu dejligere datter

Offline madsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 25 Juli , 2012, 22:01 »
De små huse ser rigtig fine ud, men de er ikke store nok ret længe.  ;)
Og så er de hurtig alt for dyre, når der skal købes nyt igen.
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #5 Dato: 25 Juli , 2012, 22:26 »
Hej Helene,

Sikken god idé du har fået, at du skal have høns - det bliver du helt sikkert glad for /o. Jeg startede med en Mejskov hus, færdigkøbt af finerplader til 3000 kr. Sikke noget skrammel >:( /d. Det var utæt og fugerne faldt fra hinanden, og så var huset klampet sammmen i stedet for skruet. Det var jeg ikke glad for, og jeg brugte kun huset i 1½ måned før det blev skiftet ud :-\.

Jeg ville også finde et legehus eller lignende til dine kommende høns. Bangs sælger også et hus han selv har udviklet, og som er i ok kvalitet. Det kan ses her (det nederste, det øverste viser den model fra Mejlhede jeg købte, og som var noget bras) En samlet løsning Bangs

Jeg kan se at du bor i et villakvarter (?) ellers så kunne en skurvogn også være en god løsning. Jeg fandt en fin en på 10 m2 til 4000 kr. inkl. levering, og den har det hele: strøm til lys og varmeplade om vinteren, dør med lås, vinduer, håndvask (fungerer som redekasse), spejl (mine høns skal vel kunne se om frisuren er i orden ;)), skabe til redskaber m.m. og så er den hævet over jorden /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #6 Dato: 26 Juli , 2012, 00:07 »
Jeg vil også umiddelbart sige at de er for små og i for ringe kvalitet, hvis det er til et 'permanent' hønsehold.

Disse arrangementer kan være glimrende at bruge hvis man vil adskille en lille flok med avl for øje.

Hvis man overvejer at købe disse hønsefaciliteter, vil jeg anbefale at man lige checker nogle tyske sider også. Der kan være store besparelser at opnå.
Mvh
Erik Andersen

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 26 Juli , 2012, 00:21 »
prøv at kigge under sælges der har Sannet et legehus til salg
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Helene Sjørup

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 27 Juli , 2012, 12:16 »
Tak for jeres svar :)

Jeg havde sådan håbet, at det hus, jeg havde fundet, var løsningen på mit hønsehus-ønske ???

Størrelsen skulle kun være til 3 dværgwyandotter, som ville få kombineret volierestørrelsen med muligheden for at få en større bid af haven at suse rundt i, når jeg var hjemme. Så størrelsesmæssigt var jeg ikke så bekymret. Men hvis kvaliteten ikke er i orden, er der jo ikke meget ved det :-[

Jeg har desværre ikke arvet noget gør-det-selv gen, så jeg skal købe mig til håndværkerhjælp, når noget skal ordnes, og det kan jo hurtigt løbe op, derfor tiltalte den omtalte købeløsning mig. Øv...

@silkemor: Var det kun størrelsen, du ikke syntes var i orden, eller er kvaliteten også for ringe?

@Tanja: Der er desværre ikke lige plads til en skurvogn i min lille have, men ellers lød ideen fin - især tanken om spejlet og høns med fancy frisurer var fantastisk ;D

Mvh. Helene

Offline Nat_ja

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 04 August , 2012, 19:56 »
Hej,
ved ikke om du har fået svar nok, men jeg har købt dette hus derinde: http://dyrenesnetsalg.dk/hoens-187/hoensehuse-188/hoensehus-stor-209-x-86-x-127-5465.html
Det er faktisk fin kvalitet (lige bortset fra skruerne på siddepindende, men de kan nemt fastgøres bedre).  Dog står der 3-4 høns. Og det synes jeg på ingen måde det var stort nok til.
Så jeg byggede (eller min kæreste gjorde) en stor gård udenom og senere et ekstra hus, da jeg så besluttede mig for flere høns :-)
Så summa, så er det okay kvalitet, men ikke nok plads til 3-4 høns.
0,1 araucana, 0,1 maran, 0,1 kochin-silke blanding, 0,1 silke, 0,1 welsumer, 0,1 gul sussex, 0,1 orpington, 0,2 sabelpoot, 0,1 barnevelder, 0,0,14 faverolles, 0,0,4 australorps, 1,0 forlovet som ææælsker at bygge på mit hønsehus :-)

Offline Silkemor

• Bruger
« Svar #10 Dato: 04 August , 2012, 20:15 »
Jeg havde kun mit i ca 2 mdr. Så ved ikke så meget om holdbarheden af det. Men jeg syns det var for lille til min 1,3 silker og de er jo ikke vildt store.  ::)
Smil Anne-Louise

Nu med 1,4 brahma, 1,0 kanin, 1,1 huskatte, 1,0 dejlig mand, 0,1 endnu dejligere datter

karina dj

• Gæst
« Svar #11 Dato: 04 August , 2012, 20:57 »
Man kan dælme bygge stort og godt selv, for de 2000,-

Jeg gir heller ikke meget for den kvalitet

Offline breeddogs

• Passiv bruger
  • Mini zoo
    • Høns,hunde,kat og alt det andet
« Svar #12 Dato: 04 August , 2012, 21:12 »
 :)
« Senest Redigeret: 05 August , 2012, 10:09 Fra breeddogs »
Blå dværg Wyandotter
Dværg silke høns
3 brombasser
Norsk  skovkat
7 dværg gravhunde
1 stk. dværg vædder

Offline Helene Sjørup

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 04 August , 2012, 21:48 »
Mange tak for svar :)

Skønt forum - klar med svar på (næsten) alt :D

Mvh.

Helene

Offline Nat_ja

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 04 August , 2012, 22:16 »
Man kan dælme bygge stort og godt selv, for de 2000,-

Jeg gir heller ikke meget for den kvalitet

Som sagt, er kvaliteten faktisk fin, det eneste er pladsen - det kan ikke bruges 4 høns mm de kommer ud i løbet af dagen. Mine høns og jeg er udmærket tilfredse  ;)
0,1 araucana, 0,1 maran, 0,1 kochin-silke blanding, 0,1 silke, 0,1 welsumer, 0,1 gul sussex, 0,1 orpington, 0,2 sabelpoot, 0,1 barnevelder, 0,0,14 faverolles, 0,0,4 australorps, 1,0 forlovet som ææælsker at bygge på mit hønsehus :-)