Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ny begynder skal have høns  (Læst 1348 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mpk

• Passiv bruger
Ny begynder skal have høns
« Dato: 21 Juli , 2012, 09:55 »
Hej allesammen jeg hedder majbrit og er lidt tosset med dyr hvilket også kan ses på min hjemmeside www.kristensenkaniner.dk vi har i familien besluttet at det kunne være hyggeligt at få høns. Så jeg er ved at finde ud af alt hvad jeg kan om dem. Vi vil bygge hønsegård i ugerne 31 og 32 der har vi nemlig ferie. Vi har huset da vi bruger vores carport skur som vi indretter.
Vi har ingen ræve eller andre rovdyr i nærheden men rotter kan vi nok ikke se os helt fri for men har ikke set nogen og har 2 gode jægere i vores katte.
Mvh. Majbrit
Så kommer mine spørgsmål:
Hvilket tråd skal vi lave gården af og hvor vil i anbefale at købe det?
vi vil gerne have brune høns og gerne nogen der ikke letter for meget da vi gerne ville kunne lukke dem i hele haven. Der er indhegnet med 90 cm. Havehegn hvad vil i anbefale af race?
Andre ting vi skal tænke på?

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Sv: Ny begynder skal have høns
« Svar #1 Dato: 21 Juli , 2012, 10:03 »
velkommen til. Det bedste tråd ville nok være voiliere tråd, men det er så osse det dyreste. Alm hønsetråd kan gøre det, men hvis i påtænker og få kyllinger skal i ha maske størrelse med i betragtning. Mht hvilken race i bør ha, syns jeg i skal kigge i galleriet. Der er rigtig mange former og farver. Hvis de ikke skal være flyvske skal i nok lede i de svære/tunge racer. God fornøjelse med det
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #2 Dato: 21 Juli , 2012, 10:06 »
I kan da komme forbi hos mig og se mine gårde og høns. Jeg vil tro at barneveldere kunne være sagen. De er sort-brune og meget smukke og nemme. Jeg bor jo lige på midtfyn (ved Vejle-Allested) så det er en lille smuttur for jer, hvis I har lyst.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Mpk

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 21 Juli , 2012, 16:27 »
Det er rigtig pænt af dig det er en super ide.