Hej Johan
Du har ikke været for heldig med nogle der vil svare dig, men måske jeg kan hjælpe lidt på det.
Fasaner sammen med høns går nogle gange godt og andre gange knap så godt. Tror også det afhænger af pladsen de har til råddighed. Nu ved jeg ikke om din hønsegård er overdækket for ellers burde den nok blive det for at fasanerne ikke skal flyve deres vej.
Om fasanerne kan sove i hus sammen med hønsene ved jeg ikke. De vil for det meste nok foretrække at sove udenfor i træer eller højt ansatte siddepinde måske med tag over for regnen. Fasaner er nok mere til at lægge deres æg på jorden bag/under en buske grangrene eller sådan noget frem for en redekasse, men kommer nok an på hvad de har været vandt til. Fasaner ruger som regel også på jorden, men hver opmærksom på at det ikke er alle stammer af Guldfasaner der gider at ruge. Ellers klare hønsene også det fint for dem.
Omkring fodring kræver fasaner mere protein i kosten end høns gør og det er nok det der er den største forskel. Derfor måske lidt hakket æg nogle kødrester eller din egen avl af melorme engang imellem som kosttilskud og det kan måske udgøre den ekstra protein i kosten. Ellers plant nogle buske der tiltrækker insekter inde i hønsegården og så kan de vel selv fange en del af det nødvendige. Man siger også urdværge kan have godt af lidt ekstra protein i kosten frem for andre høns så måske vil dine høns klare sig bedre på det andet. Jeg ved det ikke, men ellers må du forsøge dig frem.
Håber det kunne hjælpe dig lidt.