Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Bedårende lille hund sælges  (Læst 1470 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Bedårende lille hund sælges
« Dato: 19 Juli , 2012, 11:26 »
Min datter og hendes kæreste, fandt lige på at de skulle have en hund, uden at gennemtænke opgaven.
De mente at den kunne bo hos os, for der må under ingen omstændigheder komme dyr i den unge mands hjem.
Nu er det sådan at vi har tre hunde i forvejen, så det er helt udelukket.
Hvad foregår der dog inden i deres hoveder ::)

Hunden er en super lækker lille cocker, købt for 3500  :o
Det er en lille hunhund, på 6 måneder, der næsten er færdig med at skifte tænder, hun er mindre, end alm. cockere, (det er åbenbart blevet moderne)
for prisen bliver den chippet og får en sundhedsattest, men der kan bydes og så klare man selv den detalje.
Her er lidt lokkemad.
Hun er mindre end en fodbold  :)

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: Bedårende lille hund sælges
« Svar #1 Dato: 19 Juli , 2012, 11:37 »
Nuhrrr....hun er sød og så hedder hun det samme som min last nr. 1
Trist at gøre sådan noget så uovervejet, håber at de lærer af det.... Inden de skal ha børn ;)
Held og lykke med at finde et godt hjem til hende.

Miss Christina

• Gæst
« Svar #2 Dato: 19 Juli , 2012, 12:16 »
Ina

husk lige det er lovpligtigt at Hunden skal være Chippet før den forlader "reden"
at sælger i første omgang ikke har fulgt loven gør det jo ikke mere rigtigt at sælger nr 2 ikke følger loven

at en hvalp har ikke har fået vaccine eller andet kræves så ikke(fatter jeg så ikke)

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #3 Dato: 19 Juli , 2012, 12:39 »
Ina  ;)
Hvor er den lille "nuser" heldig, at i prøver at hjælpe den til et godt sted.
De løftede pegefingre er der som regel nok af  ::)
Dem har hunden ikke brug for, den vil bare gerne ha`en dejlig familie at være hos  /o
Pøj pøj med sammenførringen.  *p
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #4 Dato: 19 Juli , 2012, 12:57 »
Er den renracet ?? Er den af jagt eller udstillings linie?? Den er godt nok utrolig nuttet.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline jane

• Bruger
  • Dejligt med høns i haven!!!
« Svar #5 Dato: 19 Juli , 2012, 13:20 »
Hvor  meget skal den koste unde chip osv?? eller skal man bare finde et godt hjem til den?
For hvis det er sådan at den bare skal have et nyt hjem - så kan jeg godt hjælpe med en ny familie til den. Den ville komme til at bo sammen med en anden lille hunhund på næsten et år??
hilsen jane
Bor i nordsjælland i 3460 birkerød. Sammen med 2 græsk gadehunde og 4 katte
Samt 10 sommerfugle koi og 8 guldfisk i havebassin og et akvarie på 260L
Ja - det er blevet en mindre zoo her hos mig
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #6 Dato: 19 Juli , 2012, 14:02 »
Er den renracet ?? Er den af jagt eller udstillings linie?? Den er godt nok utrolig nuttet.

Den ser rigtig nok ud, og skulle også være af renracede forældre, men den har ingen papirer.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #7 Dato: 19 Juli , 2012, 16:18 »
Hvor  meget skal den koste unde chip osv?? eller skal man bare finde et godt hjem til den?
For hvis det er sådan at den bare skal have et nyt hjem - så kan jeg godt hjælpe med en ny familie til den. Den ville komme til at bo sammen med en anden lille hunhund på næsten et år??
hilsen jane

Jane jeg har sendt dig en pb.
Venlig Hilsen INA

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #8 Dato: 21 Juli , 2012, 00:28 »
Så har den lille hund fået et nyt og dejligt hjem, hvor den har en legekammerat, og allerede er højt elsket...  /o
Venlig Hilsen INA

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #9 Dato: 21 Juli , 2012, 06:44 »
Hvor dejligt at høre /o

Så har skønne Bailey fået et nyt trygt hjem og en ny søster - og datteren og kæresten har lært af lektien uden nogen skade er sket.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Lone

• Bruger
« Svar #10 Dato: 21 Juli , 2012, 07:41 »
Ak ja..  ::)
Det problem har vi også her i huset, lige bortset fra, at de tidligere/formelle ejere stadig påberåber sig at være ejer og ikke vil skille sig af med hvalpen. Men sønnens kæreste, der absolut ville have hvalp, da de havde boet sammen på et par lejede værelser i et par måneder, under kummerlige forhold, blev træt af dyret, da hun opdagede, at hundetis lugter.. Og der var sønnen blevet glad for hvalpen og ville ikke skille sig af med den.
Så nu ligger hvalpen her og og snorker (fransk bulldog!) med hovedet på min fod. Så min drøm om en broholmer og mandens drøm om en gravhund, når de 2 gårdhunde ad åre ikke var mere, er foreløbig udskudt med en 12-15 år.
Men hunden er sød, nu både renlig og velopdragen, og jeg har det bedre med at have den boende her, med adgang til naturgrund, end at returnere den til en lejlighed. Hvor den kun havde adgang til en (overskidt) altan, hvor hund ikke må holdes, så tøsen havde en grund for ikke at turde gå ned og lufte den.
Ak ja.. Jeg går ind for hundekørekort og en minimumsalder for hundekøbere..
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #11 Dato: 21 Juli , 2012, 09:21 »
Man kunne måske også forvente lidt ansvarlighed fra opdrætters/sælgers side..... I min tid som siameseropdrætter har jeg da nogle gange nægtet at sælge til folk. De bliver sure, ja - men killingerne er mit ansvar. Et enkelt par med tre små børn kunne dog godt se at der ikke var overskud til en kattekilling, der forventer opmærksomhed og underholdning stort set på lige fod med børnene ;). De valgte en voksen internatkat på min opfordring. Den stod for at skulle aflives og fik faktisk et godt liv hos dem. Den var mest interesseret i madskål og sofahjørne - og det kunne de jo godt levere. Til gengæld fik børnene oplevelsen at at passe et dyr. Fint nok.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #12 Dato: 21 Juli , 2012, 11:55 »
Nej man kunne ikke forvente ansvarlighed fra sælger, det er helt udelukket.
Men de unge mennesker burde være klogere.
I kærestens hjem må der overhovedet ikke komme dyr, knægten har astma, og kan ikke tåle katte.
I vores hjem er der tre hunde og tre katte, så han har sommetider svært ved at være her, og så er det jeg spørger, hvem fanden skal passe den hund ?
Min datter har hurtigt fået nok, sådan en tisser jo på gulvet, og det der er værre, og skal beskæftiges tit og længe, og da kæresten gik på arbejde, og hun sad herhjemme i de tre dage vi havde hunden, ja så var hun mør.
Der kom en engel forbi, så nu er hunden lykkelig, og det er jeg også. :angel:
http://www.facebook.com/photo.php?v=3927236932241&notif_t=video_reply

Jeg ved faktisk ikke om man kan se denne video, hvis man ikke er ven med Helle, men sådan er det.
Venlig Hilsen INA