Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Medicin i foder???  (Læst 1318 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline majabl

• Passiv bruger
Medicin i foder???
« Dato: 18 Juli , 2012, 21:51 »
Hej håber lige i kan hjælpe mig lidt:)
Vi skal til at slagte nogle haner og inden vi gør det vil jeg gerne høre om Møllerens voksefoder indeholder medicin?
Hvis det gør det hvor længe inden slagtning vil det så være godt at give noget andet foder? Og hvilket foder vil så være godt?
Lige et sidste spørgsmål, hvornår lægger røde sussex æg?

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Medicin i foder???
« Svar #1 Dato: 18 Juli , 2012, 21:55 »
Jeg tror ikke noget af Møllerens hønsefoder indeholder medicin, så der skulle ikke være grund til at skifte foder før slagtning.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #2 Dato: 18 Juli , 2012, 21:57 »
Det er der ikke, så slagt I bare jeres haner. Og HVIS det gjorde, så skulle der stå det på sækken plus tilbageholdelses tid.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Stade

• Passiv bruger
  • Sussex 0,2,17 Brahma 1,2 krydsninger 1,0,17
« Svar #3 Dato: 18 Juli , 2012, 22:14 »
Uanset så plejer jeg at give mine kyllinger alt det hvede og majs de kan kan tygge i sig et par uger op i mod slagtningen - synes det giver en prima smag - men jeg har intet videnskabeligt belæg for det  :)
Og det kom i avisen og det blev trykt og det er ganske vist: En lille fjer kan nok blive til fem høns!