Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllingetyveri eller...?  (Læst 3742 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henrik Fomsgaard

• Passiv bruger
Kyllingetyveri eller...?
« Dato: 18 Juli , 2012, 08:39 »
Hej alle

Vi har (havde) 6 wyandotter (8 uger gamle kyllinger). Her til morgen stod døren til hønsegården så åben og der var kun 5 tilbage. Der var fjer i og uden for hønsegården og vores hund reagerede kraftigt på dufte m.m.
Hønsegården er helt lukket med net dvs. også "taget". Døren til hønsehuset er lukket med en krog og mit spørgsmål er, om et dyr fx. en kat kan klatre op og åbne krogen? Det skal siges, at jeg er 100% sikker på krogen var på da jeg gik i seng ved midnatstid for jeg var derude og kikke.

Håber i kan være behjælpelige med at løse mysteriet

Offline Henrik Fomsgaard

• Passiv bruger
Sv: Kyllingetyveri eller...?
« Svar #1 Dato: 19 Juli , 2012, 09:42 »
Kyllingen kom tilbage :) Kl 17 i går aftes stod kyllingen pludselig uden foran hønsegården!!! Den er helt sikkert blevet overfaldet for den mangler fjer og der er store skrammer på halen/bagpartiet. Er mere og mere sikker på det er en kat og har nu skiftet krogen ud med en mere sikker lås  ;)
Kyllingen drikker eller spiser ikke selv, men hvis vi giver den vand vha. en lille sprøjte og håndfodre den så gør den, hvilket sønnike på 7 synes er meget spændende. Så nu ser vi bare tiden og håber den kommer sig

Offline karoline

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 19 Juli , 2012, 09:44 »
Sikke en heldig kylling!
Dejligt at den er kommet hjem til jer igen.
Mon ikke den bliver rigtig håndtam efter den omgang....

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: 19 Juli , 2012, 09:45 »
det var da heldigt. Så må vi håbe den kommer sig hurtigt
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #4 Dato: 19 Juli , 2012, 09:51 »
Hvor skønt at kylle er kommet hjem i sikkerhed igen - klogt gjort /o

Vi håber, at den med kærlig pleje kommer sig helt over chok og skader *k
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #5 Dato: 19 Juli , 2012, 09:54 »
Dejligt at den ikke bare er forsvundet......
Huskatte kan lære mange ting, der er praktiske i deres hverdag. Bl.a. at lukke døre op. Vi har en niårig misse-bisse, der er NØDT til at vise at vi ikke kan gemme noget for hende. Af princip lukker hun alle døre og skabe op når hun er alene. Bl. a. lukker hun den våde hund ind i stuen når han er til tørring i bryggerset. Hun æææælsker den hund ::). Hun kan også lukke døre op selvom håndtaget vender opad eller nedad (der ER kattelem i!). Hægter sig fast med det ene forben og drejer med det andet. Nøgler i skabe kan være en udfordring men hun dirker løs til det lykkes. Især de gamle nøgler med en ring i enden er nemme! Vores gæster har i alle årene undret sig over vores håndtag og ekstra højtsiddende kroge.... Kuglehåndtag kan hun ikke klare. Det kan jeg så heller ikke hvis jeg har noget i hænderne :(.
Så ja, det kan sagtens være en kat. Min, f.eks.  :-[  hvis ikke det var for afstanden.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Henrik Fomsgaard

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 19 Juli , 2012, 14:56 »
Lige nu tegner det ikke så godt :( Den bliver svagere og svagere og har ikke villet drikke eller spise noget de sidste timer. Men vi giver den en chance lidt endnu....

Offline Henrik Fomsgaard

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 21 Juli , 2012, 12:02 »
Øvøv vores lille ven klare den ikke :( skaderne var for store og den begyndte aldrig at spise og drikke selv. Her til morgen tog sønnike og jeg den så til hukkeblokken, sagde farvel og gjorde en ende på dens lidelser... Ikke det sjoveste at gøre men det eneste rigtige...

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #8 Dato: 21 Juli , 2012, 12:13 »
Øvs   *t
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne