Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: vil ikke ind!  (Læst 1258 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline signemusenberg

• Passiv bruger
vil ikke ind!
« Dato: 18 Juli , 2012, 07:51 »
Så fik jeg købt en lille flok høns på 9: 3 sussex, 4 skovhøns og 2 isa warren. Alt går rigtig fint og er lutter idyl, der er bare lige det, at e simpelthen ikke forstår at gå ind i huset om aftenen. De stimler sammen udenfor i en bunke og ligger i regnen og sover. Jeg synes det er træls både for dem og for os, at de skal bæres ind i seng hver aften.

Hvordan kan jeg få dem ind af sig selv?

Det, jeg selv har tænkt på: mad og vand står ude, vi har ingen hane, hønsene er burhøns, der er lukket fri, så de er ikke vant til at have en masse valgmuligheder, kan rampen op til huset være for stejl?

Håber, at der er en, der kan hjælpe

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: vil ikke ind!
« Svar #1 Dato: 18 Juli , 2012, 08:04 »
Tillykke med hønsene Signe ;D

De ligger ude, fordi de sikkert ikke ved bedre og ikke aner, hvor dejligt det er at sove inde i huset - de skal nok finde ud af det, men du skal nok hjælpe dem.

Nu ved jeg ikke, hvor stort dit hus er, men en mulighed er, at holde dem inde i huset et par dage. Går de i hønsegård - eller frit i haven?

Nye høns skal have tid til at lære deres hjem at kende, så enten lukker du dem ind i et par dage..eller også bærer du dem ind i huset ved sengetid.

Ha´lidt tålmodighed...det skal helt sikkert nok komme ;)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja S.B.

• Bruger
Sv: vil ikke ind!
« Svar #2 Dato: 18 Juli , 2012, 08:17 »
Prøv at tænde lys i huset ved sengetid, det er ikke unormalt at de ikke går ind hvis de synes huset er for mørkt (høns ser utrolig dårligt i mørke).

De skal nok lære det /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk