Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: englænderne er døde :(  (Læst 1610 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
englænderne er døde :(
« Dato: 17 Juli , 2012, 23:13 »
Jeg importerede jo i foråret nogle helt specielle æg fra england. de skulle ruges ud hos en kollega. jeg fik at vide at der var kommet tre kyllinger ud af 6 æg hvilket jo var ret flot.
I dag har jeg fået beskeden om at ræven har hentet dem og Yazmins kommende udstillingskyllinger (11 dv. dotter) Vi er så frygtelig kede af det, for vi nåede ikke engang at se et billede af de små. Jeg har haft et hyr med at få dyrene udleveret så derfor er det endnu mere øv... havde jeg bare fået dem hjem.
Her er et billede af deres far.... hvor ville jeg gerne kunne have præsenteret jer for hans afkom.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: englænderne er døde :(
« Svar #1 Dato: 18 Juli , 2012, 00:07 »
Øv hvor ærgerligt for dig og yazmin.
På et eller andet tidspunkt må det lykkes dig at få nogle af dine favorit halv fjerløse høns.

Offline Halldor

• Bruger
« Svar #2 Dato: 18 Juli , 2012, 09:04 »
Oh, hvor kedeligt! Men svært at komme udenom tilfældigheder af denne art. Hvad gør du nu?
Opdrætter af islandske høns og Danske Landhøns i dværg.

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 18 Juli , 2012, 09:48 »
Tak for sympati.. Halldor ved det ikke.... min engelske kontakt har lovet at sende nye... men nu ser vi... det er jo ikke helt gratis.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline jesper

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 18 Juli , 2012, 18:15 »
wanda du må lave dem selv
jesper
en hønsehunds kryds

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 18 Juli , 2012, 18:54 »
århhh Jesper du ved jo at når man skal lave blå skal man have god plads ;) syntes det var nemmere at få dem færdige ;) har ikke vilde udstillingsplaner med dem, for farven er jo ikke godkendt i DK, men syntes de er så smukke og sjove. og jeg har jo en kærlighed for blå ;)
Men min engelske kontakt har lovet at sende nye æg, så det håber jeg meget lykkes og så skal jeg have fat i Danny, min gode gamle stabile skrukhøne... :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #6 Dato: 18 Juli , 2012, 19:15 »
Ellers kan vi nok godt finde ud af du låner min rugemaskine og kyllingemoder. Hvis det kunne ha interesse.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 18 Juli , 2012, 20:19 »
Øv, hvor er det træls ...  *t til jer begge
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 18 Juli , 2012, 22:17 »
Ellers kan vi nok godt finde ud af du låner min rugemaskine og kyllingemoder. Hvis det kunne ha interesse.
Tusind tak Jes det var en rigtig fin gestus. Jeg har så mange gange fået ruget ud hos Danny og han er god :) så tror jeg, hvis han vil, benytter mig af ham igen.,.. men din kyllinge mor vil jeg da gerne låne. hvad er det for en rugemaskine du har i øvrigt?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #9 Dato: 18 Juli , 2012, 22:39 »
Jeg har haft et hyr med at få dyrene udleveret så derfor er det endnu mere øv... havde jeg bare fået dem hjem.

Undskyld Wanda, men jeg kunne ikke lade være med at fæstne mig ved denne lille bemærkning. Er der tvivl om hvor mange ben 'ræven' har?
Mvh
Erik Andersen

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 18 Juli , 2012, 23:31 »
Har jo ikke selv set noget Erik.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #11 Dato: 18 Juli , 2012, 23:37 »
Forstår hvad du mener Wanda.  ;)
Det er jo svært hvis man ikke har håndgribelige beviser.
Så rugning et 'rævesikret' sted næste gang.
Mvh
Erik Andersen

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 19 Juli , 2012, 05:49 »
Jeg hæftede mig også ved ordet "udleveret"... Måtte du ikke hente dem, da de var klækket eller hvordan?? Håber du får fat på nogle nye af slagsen  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 19 Juli , 2012, 08:31 »
Det virkede så nemt fordi det var min kollega der rugede ud... nu virker det meget kompliceret, netop fordi det er min kollega, og fordi jeg holder rigtig meget af ham som kollega.... (det er jo fantastisk med en fjerkræalieret på jobbet ik ;) )
Jeg er ked af det og skuffet og har tusind spørgsmål, men jeg vælger at tro at min kollega (som har en masse personligt at slås med) har det meget værrer....
Det hele er noget møg... men sådan er livet jo en gang i mellem... op på hesten igen og fremad...
Suk.... men nemt er det ikke.... værst af alt er jo at det nu er 2. år i træk hvor Yazmin har glædet sig til at banke Lars Moos på LU men ikke får muligheden
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #14 Dato: 19 Juli , 2012, 09:55 »
Tusind tak Jes det var en rigtig fin gestus. Jeg har så mange gange fået ruget ud hos Danny og han er god :) så tror jeg, hvis han vil, benytter mig af ham igen.,.. men din kyllinge mor vil jeg da gerne låne. hvad er det for en rugemaskine du har i øvrigt?
Rugemaskinen er den lille blå fra america, og kyllingemoderen er en hjemmelavet fætter på ben.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk