Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høne der galer  (Læst 17354 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Sanne Dahl

• Passiv bruger
Sv: Høne der galer
« Svar #30 Dato: 16 Juli , 2012, 16:25 »
Haner har også skæg. Og efter farven at dømme så er det en hane.

det svært at bedømme det her hehe har åbentbart flere farveroles haner af forskellig slags  ;D

Offline Silver

• Passiv bruger
« Svar #31 Dato: 16 Juli , 2012, 16:30 »
Sanne - en ting må jeg gi´dig... du forstår dælme at sætte gang i en tråd  /o 8) ;)
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline Adamjomaa

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 16 Juli , 2012, 16:40 »
Der er vist også nogle høns der har skiftet køn :D
Her er et link til en artikel:
http://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/historien-om-honen-gertie-der-blev-til-hanen-bertie
0.2 gule dværg wyandotter.
0.3 lohmann tror jeg.
0.1 blanding mellem dværg wyandotte og dværg australorps.
0.5 dværg australorps i blandede farver.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #33 Dato: 16 Juli , 2012, 16:44 »
Ina - hjælp mig med at forstå  ;)

En høne kan gale præcis som en hane? Come on.... :P

Eller er der tale om en høne der måske prøver på at gale som en hane, men ikke helt som...  :D

Ja det er altså ikke for at vade i det, men kan bare ikke forstå en høne både kan lægge æg og gale, jeg troede det var enten eller...

Det mindes jeg også vi tidligere har haft tråde om - at høner udvikler sig til haner, men så stopper æglægningen også..

Har jeg helt tabt pomfritten - eller hva...  ::) :o
njaa det ved jeg ikke helt, jeg har aldrig hørt det, men det handler om dominans, så hønen udvikler kam, og mere hage, og forsøger at gale, om det lyder helt sådan, ved jeg jo ikke helt.
Og det der med æglægning, tja jeg synes der var tale om æglægning, men tvivler jo når du spørger sådan.

Jeg må lede efter den tråd
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Sanne Dahl

• Passiv bruger
« Svar #34 Dato: 16 Juli , 2012, 17:59 »
føjer lige et billed mere til her er emma på hun er også farverolles men lakse farved hun ligner gokke den høne/hane tråden handler om :-)

Offline Sanne Dahl

• Passiv bruger

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #36 Dato: 16 Juli , 2012, 18:08 »
Ja det er en høne. Så den første "høne" som galer er en hane, som dog ikke er specielt udviklet.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #37 Dato: 16 Juli , 2012, 18:20 »
Jeg tror nu, du viser billede af en unghane, er ikke har fået de endelige fjer.
Men prøv at læse artiklen her til venstre, der hedder "Den forvandlede høne".
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Sanne Dahl

• Passiv bruger
« Svar #38 Dato: 16 Juli , 2012, 18:35 »
emma gogge og sutsko er samme alder de klækkede samme dag og de kommer fra samme hønemor  så derfor jeg er forvirret da gogge jo ligner Emma og sutsko ligner en hane med lapperne under næbet men gogge har samme farver som sutsko og ikke emma som hun ellers ligner :o

Offline Sanne Dahl

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 16 Juli , 2012, 18:40 »
forstår bare ikke at sutsko har hageflapper det har gokke ikke eller emma de er busket under hagerne

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #40 Dato: 16 Juli , 2012, 18:47 »
Hmmm sutsko plejer nu heller ikke at have at have hagelapper.

Alt andet lige så ER hønerne lyse i den varitet som hedder laksefarvet. Så måske har du kun en Faverolles høne og det er den som er midt i dette billede .

Forøvrigt kan dyr som er født samtidigt sagtens være af forskellig udvikling.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #41 Dato: 16 Juli , 2012, 22:25 »
Ja, det er 100% sikkert en hane. Ingen tvivl der, uanset hvor meget eller hvor lidt skæg og hagelapper du mener den har.
Faverolles haner SKAL have skæg. Den hane du viser, som ingen skæg har, er enten en krydsning (evt. en mutation) eller også er der nogen af de andre høns der plukker skægget af ham.
Hvis du vil avle efter standarden og evt. med udstilling for øje, så skal du lade være med at avle på den hane uden skæg.
Som Lene også skriver så er der kun 1 ren faverolles høne på dine billeder og det er den lyse i midten af billedet.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Sanne Dahl

• Passiv bruger
« Svar #42 Dato: 16 Juli , 2012, 23:03 »
så må det jo være en hane har forresten 2 af de haner som sutsko og 2 som gokke  :D øv det jo så 4 haner  :o ville helst have høner  ;D