Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 388466 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #780 Dato: 06 Juni , 2022, 20:17 »
velkommen her fra - håber du vil få glæde af at være med her. Jeg nyder meget at være med  ;)

Offline CharlotteO

• Bruger
« Svar #781 Dato: 27 Oktober , 2022, 12:03 »
Hej allesammen!
Jeg er Charlotte og jeg er 30 år gammel. Jeg bor i Århus og arbejder i erhvervsejendomme.
I min fritid kan jeg godt lide at tage på landet til min mors gård, hvor hun har en masse kyllinger.

Offline Birgerm

• Bruger
    • Airfryermad
« Svar #782 Dato: 26 Oktober , 2023, 10:16 »
Hej allesammen

Jeg hedder Birger, 35 år ung og arbejder til dagligt som chauffør.

Jeg flyttede her for 4-5 år siden til København fra rolige Græsted som jeg er opvokset i. Er glad for at være en del af Dansk Fjerkræ :)

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #783 Dato: 26 Oktober , 2023, 10:23 »
Velkommen til, Birger
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline StrudsePeter

• Bruger
Medlemspræsentation
« Svar #784 Dato: 13 November , 2023, 11:34 »
Hej alle,

Mit navn er Peter - jeg er glad for at være kommet med om bord!

Jeg er vin og madentusiast, og glæder mig til at følge med herinde :)
Med venlig hilsen

StrudsePeter

Medejer af https://www.kaerlighedtilvin.dk/

Offline Simon4231

• Bruger
« Svar #785 Dato: 25 Marts , 2024, 18:03 »
Hej allesammen,

Jeg er glad for at være med!

Mit navn er Simon, og jeg elsker at lave mad og så gælder jeg mig til at følge med herinde!

Go dag

Forfatter på: https://madopskrifter-til-airfryer.dk/

Offline ChristianBech

• Bruger
    • Carbonara Opskrift
« Svar #786 Dato: 20 Maj , 2025, 11:44 »
Hej allesammen

Jeg hedder Birger, 35 år ung og arbejder til dagligt som chauffør.

Jeg flyttede her for 4-5 år siden til København fra rolige Græsted som jeg er opvokset i. Er glad for at være en del af Dansk Fjerkræ :)

Hej Birger, sjovt du er her, vi har da arbejdet sammen i 2021.

Offline Claus Olesen

• Global Moderator
« Svar #787 Dato: 26 Maj , 2025, 21:18 »
Jamen så må jeg ski også hellere lige skrive et par ord.

Først om mig:
Jeg er 55 år, i et forhold på 28. år med 4 børn som resultat. Igennem årene har jeg arbejdet som alt muligt, da jeg er nysgerrig.

Som barnefødt på landet, har jeg haft dyr inde på livet fra før jeg kunne gå, herunder også fjerkræ.

Vi bor på et nedlagt husmandssted, hvor jeg har lavet 2 faste hønsegårde med hver sit hønsehus. I et udhus har jeg lavet et rottesikkert og nogenlunde isoleret rum, med 2 faste store bure der er isoleret. Der har jeg også 4 "kasser" med lys, varme, "automatisk" fodring og drikkeventiler. Dem bruger jeg til kyllinger/ællinger osv, når de har gået i klækkemaskinen 3-4 dage. Klækkemaskinen står på mit kontor sammen med 3 rugemaskiner. Der kan jeg holde øje med udviklingen, og temperatur og luftfugtighed passer ok til rugning.

Det lyder måske lidt voldsomt med 3 rugemaskiner, men det er 2 italienere til 44 æg hver, og en Real til 24 æg. Tit ruger jeg "slanter" ud for lige at se om det kan lade sig gøre, og hvad det er for nogle skabninger der kommer ud :)

Så ja, jeg er hobbyfjerkræavler, men seriøs omkring det.

Så må vi vel hellere komme omkring besætningen:
Stambesætning:
4+1 Jersey kæmper sort, 4 Moskusand der går sammen med en Rouen andrik, og 12-15 blandede høns til æglægning og sjov i haven.

"børnehaven" i udhuset:
LaBresse, vagtler, Brahma, toppede Hollændere (dværg), og lidt diverse høns

Rugemaskinerne:
Moulard andeæg, Jerseykæmper sorte og hvide, toppede hollændere (dværg), og lidt diverse fra landevejsbod.
Nåja, så er der den naturlige rugemaskine i form af en and der ruger på 12-14 æg.

Det var vist det meste..
Skal vi lige vende om igangværende projekter der kan have fjerkræinteresse, så er jeg ved at lave nogle "manifolde" til de røde drikkeventiler så de kan kobles på en fælles vandforsyning, og så fandt jeg ud af at gæs og ænder giver bedst klækning hvis de ligger på ruller, så jeg er ved at ombygge en automatisk vendehalløj på kina/italiener rugerne til ruller.

Mvh. Claus
Lidt forskelligt fjerkræ på matriklen. Og løbende udskiftning af det meste.
Stambesætning: 1,4 sort Jersey kæmpe, 4 moskusænder med 1 Rouenandrik.
Kyllinger i børnehaven, 11 toppede hollændere, 14 LaBresse, 2 vagtler, 4 måske Brahma, 6 hvide raceubestemt..