Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ny rugemaskine.  (Læst 30050 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Sv: Ny rugemaskine.
« Svar #45 Dato: 16 Juli , 2012, 22:04 »
@Lene Rungsted GODT BRØLT
...siger jeg bare, som undrer mig over admins fravær?!

Jeg har sagt det før og mener det stadig: Stik dog piben ind, Høns i haven

HMNNNNNRRRFFFF!!

Høns i haven

• Gæst
« Svar #46 Dato: 16 Juli , 2012, 23:34 »
Nu bliver jeg sgu nød til at tage bladet for munden og bede Hr. Michael Nielsen AKA "høns i haven" om at stoppe den galde du blive ved med at vade rundt i. JEG syntes ihvertfald at det er trættende og uden hjeml.

Det er da rart at der er muligheder for at handle hos flere i Dk. Monopol er aldrig godt for konkurrencen og kan da ikke komme os forbrugere til gavn. Ikke dermed sagt at jeg har noget udestående med America. For hvis jeg havde ville det da være særdeles unfair at undergrave deres virksomhed ved at hænge dem ud her som du gør med Jeppe Krag og hans forsøg på at udvide markedet for os hobby avlere.

Jeg siger som Jørn : stop den smæde kampagne, den klæder ikke Forum.  /1
Hvilken smæde kampagne er det lige du hentyder til ?. Hvis ellers fru Lene Kongstad havde læst tråden ville hun måske også have opdaget at jeg på intet tidspunkt har fremhævet America eller andre firmaer for den sags skyld.
Jeg har aldrig ønsket et monopol. Det er noget som må stå for din egen regning den udtalelse. Og jeg hænger ikke nogen ud. Jeg forventer bare at folk overholder Dansk lovgivning når de vil sælge noget.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #47 Dato: 17 Juli , 2012, 00:30 »
Nu bliver jeg sgu nød til at tage bladet for munden

Det nytter sgu ikke noget Lene. Du skal 'tage bladet fra munden'.  ;) Det var så også det du faktisk gjorde. :)

Al begyndelse er svær. Men det lyder umiddelbart til at normalt troværdige medlemmer her fra Forum kender Jeppe og i rimeligt klare vendinger siger god for ham. Så ville jeg ikke have betænkeligheder ved at handle med ham.

Jeg laver mange indkøb via nettet. Og det er meget sjældent jeg kan indhente en anbefaling, fra folk jeg 'kender', af netstedet jeg handler på.

Og som Jeppe så rigtigt siger - at modtage penge for en vare han ikke leverer ville være at skyde sig selv i foden = drej nøglen om og luk biksen.
Alle her på Forum ville kende til et sådant 'selvmål' i løbet af ingen tid.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #48 Dato: 17 Juli , 2012, 02:14 »
Nå ja FRA.... Blodtrykket var højt og ordene stod i kø. >:(
Godt du lytter til og læser hvad mener  /o

Offline ncj

• Bruger
« Svar #49 Dato: 17 Juli , 2012, 07:24 »
Om ikke andet, så har Jeppe da fået opmærksomhed,endda  i positiv retning,tror jeg  /o /o
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #50 Dato: 17 Juli , 2012, 08:25 »
Jeg vil godt bede ALLE om i dene tråd om at debattere i en ordentlig tone. Selv om man er uenig, så kan man godt fremføre sine argumenter på en ordentlig måde.

Finn/admin
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline jeppe kragh

• Passiv bruger
« Svar #51 Dato: 17 Juli , 2012, 08:26 »
Du svarede heller ikke den her gang på de spørgsmål der er blevet stillet her i tråden ?.
Det glæder mig da at du har fundet her ind. Men hvis du stadigvæk bliver ved med at undlade at svare på spørgsmålene omkring dit firma, så hjælper det jo ikke meget.

Du kan ikke bilde mig ind at du ikke er klar over hvilke regler der er til en webshop i Danmark. Og du overholder dem ikke. Få nu styr på de Handelsbetingelser der mangler.

Og hvis man vil virke troværdig. Er et selvstændig moms nummer da et must. Og et tlf nummer der tilhører firmaet. Og bare sådan en simpel ting som en email adresse der til hører Domænet. Den med de 20000kr til revisor kan du godt glemme alt om. Find en ny hvis din nuværende ikke kan tage det med til samme pris.

Og så få lavet Paypal som betalingsmulighed. De 6 % pr transaktion kan du rolig lægge oven i prisen uden at skræmme kunderne væk.

Så du synes at jeg skal sætte prisen op med 101 kr i den lille model, for at få Paypal. Hvis jeg rent faktisk har tænkt mig, at sende maskiner til dem der har betalt for en, hvorfor skulle kunderne så betale ekstra, fordi du keder dig.
Jeg kender desværre ikke nogen revisor der vil lave regnskab på to virksomheder for ens pris. Jeg er også ved at impoter et stort sten badekar, skal jeg så også have et cvr. nr. til den.????
Så tag op vent med at kalde mig en svindler, til der er en der er blevet svindlet. !!!!
Tak til jer der også mener at dette er under lav mål..... Jeppe

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #52 Dato: 17 Juli , 2012, 08:42 »
Jeppes webshop overholder reglerne. Der er hvad der skal være af oplysninger. Jeppe behøver ikke at tilbyde betaling via kreditkort eller paypal, det er mere usikkert, men hvis man har tillid til den man handler med er der ikke noget i vejen for at handle via bankoverførsel.
« Senest Redigeret: 20 Juli , 2012, 18:19 Fra Finn Jensen »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #53 Dato: 11 August , 2012, 11:37 »
Jeg af en af dem som er fløjtende ligeglad med antallet af cv-numre. Jeg bekymre mig om sælger har en god vare til en fornuftig pris. Ordenlig service og er til at komme i kontakt med og er hjælpsom og venlig. Kunne Jeppe stoppes i et " Kinderæg" så var det der han var til at finde.
Jeg måtte bede mine unger om at være HELT mussestille for at høre om maskinen var i gang. Den virker upåklageligt. Jeppe har hver eneste gang vi har ringet svaret telefonen eller ringet retur. Han svare venligt på alle spørgsmål og det er en super nem maskine med tilhørende dansk vejledning på hana hjemmeside.
Tak for god service Jeppe. Jeg vender gerne tilbage en anden gang.
« Senest Redigeret: 28 August , 2012, 08:53 Fra hønehuset »
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #54 Dato: 12 August , 2012, 14:50 »
Super...
Skide godt med en tilbagemelding.
Der var vist heller ikke på noget tidspunkt mening og grund til at tro andet om hverken mennesket eller produktet.
Det var det der fik mig i blækhuset.
Men lad det nu ligge og lad os glæde os over at maskinen virker og Jeppe er hjælpsom.

Offline hønehuset

• Bruger
« Svar #55 Dato: 12 August , 2012, 21:50 »
Helt ening Lene. Maskinen køre. -Godt nok tom for rugeæg, og fuld af køleskabsæg, men er ved at teste om den fungere, og om jeg kan styre varmen og fugten. Den køre upåkageligt. Har bibbet alarm 1 gang. da jeg ikke lige havde tænkt over solens varme, og måtte skynde mig at flytte den væk fra vinduets rækkevide. Nu venter jeg så pænt på forumsdagen skal komme. Så har Erik/pilegaarden og Jesper Arnecke været søde at hjælpe mig med rugeæg til mine længe ønskede Guld/sortbåndet Brahmaer.
Så imens tysser jeg på ungerne så vi kan høre den summer fint og jeg tæller ned til forumsdag.
Jeg glæder mig SÅ meget!!!
« Senest Redigeret: 28 August , 2012, 09:28 Fra hønehuset »

Moskusænder

Zoro

• Gæst
« Svar #56 Dato: 12 August , 2012, 22:23 »
Jeppes lille rugemaskine er bare den bedste type, som jeg længe har set udbudt på hobby fjerkræ markedet.

NB: At så Jesper og Holstebro gårdens service, så samtidigt er i super klasse, kan vi jo kun glæde os over alle sammen.

NB: Glæder mig virkeligt til se alt det nye fjerkræ udstyr, som bliver udbudt til salg hos Holstebro gården.

J.C.

Offline hønehuset

• Bruger
« Svar #57 Dato: 12 August , 2012, 23:30 »
Dejligt at høre Jørn, du også har gode erfaringer. Måske kan du fortælle mig- Altså selv om det er køleskabsæg. Om man dagligt skal tage æggene ud ca. 15 min for at efterligne en natural hønemor? Har du slået æggevenderen til hele tiden eller slår du den fra og nøjes med at vende morgen og aften?
Lige nu har jeg sat den til 37,7 grader og den ligger fint på 55% fugt. og vugger/vender æggene hver 2.time
Jespers æg bliver nemlig min første rugning nogensinde og jeg er ved at gå op i limningen af spænding og vil selvfølgelig gøre det aller rigtigste for de fine æggebasser.

Moskusænder

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #58 Dato: 13 August , 2012, 06:52 »
Janni, jeg kan anbefale, at du læser den rugevejledning som du finder til venstre her på siden.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Zoro

• Gæst
« Svar #59 Dato: 13 August , 2012, 10:34 »
Dejligt at høre Jørn, du også har gode erfaringer. Måske kan du fortælle mig- Altså selv om det er køleskabsæg. Om man dagligt skal tage æggene ud ca. 15 min for at efterligne en natural hønemor? Har du slået æggevenderen til hele tiden eller slår du den fra og nøjes med at vende morgen og aften?
Lige nu har jeg sat den til 37,7 grader og den ligger fint på 55% fugt. og vugger/vender æggene hver 2.time
Jespers æg bliver nemlig min første rugning nogensinde og jeg er ved at gå op i limningen af spænding og vil selvfølgelig gøre det aller rigtigste for de fine æggebasser.

@ Janni.

Vi ruger ikke på køleskabs æg, men ved godt at det kan lade sig gøre.

Vi vender vores ruge æg tre gange om dagen inden de kommer i ruge maskinen.

Æggene placeres altid med den spidse ende ned af, imens de står i ægge bakkerne.

Vi ruger med samme temperatur og luftfugtighed som dig, og slår den automatiske vending fra på 18 dagen.

J.C.

Jeg fiksede lige dit citat.
Marianne - admin
« Senest Redigeret: 13 August , 2012, 12:47 Fra Marianne Vedel »