Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: To racer sat sammen  (Læst 1274 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mikael

• Passiv bruger
To racer sat sammen
« Dato: 14 Juli , 2012, 09:26 »
Hej
Vi har for 3 uger siden fået 3 silkekyllinger, det viste sig at være 2 høner og 1 hane (skulle ingen hane havde haft) Nu er vores Sussex kyllinger så ankommet (4 stk.) kønnet kan ikke bestemmes endnu. Silkehønsene er ret hårde ved dem (både silkehanen og hønerne) og der er en skarp opdeling mellem dem (vi fik dem for 2 dage siden) Og om aftnen sidder silkerne på pinden og Sussexene i høet under møgbrættet......
Mit spørgsmål er så: Kommer de nogensinde til at enes og blive en flok? Ved jo godt de lige skal se hinanden an....men alligevel....
er også lidt i tvivl om hvilken hane jeg skal vælge at beholde (tror måske der også er en sussex hane) Vores silkehane hakker ret tit på hønerne (i går hakkede han silkehønen der sad på pinden ved siden af og sov) Er det normal adfærd for en hane? (har jo så tit læst om  haner der leder og passer på og sætter på plads når det er nødvendigt) men måske forstår jeg bare ikke hvad der er nødvendigt....Hvordan er jeres haner over for jeres høner???
Hilsen Mikael
1 kat (et gadekryds)
3 børn
1 dejlig kæreste
3 Japanske silkekyllinger
snart 4 sussex høns +1hane

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: To racer sat sammen
« Svar #1 Dato: 14 Juli , 2012, 10:12 »
Der er næsten altid lidt ufred når man sætter forskellige flokke sammen - det er hønsene, der har opfundet hakkeordenen!
Nemmeste måde er at købe flokkene samtidigt men det er jo ikke altid praktisk muligt. Medmindre der flyder blod, synes jeg at du skal tage det roligt - især hvis det stadig er kyllinger. Den bidske hane er vel også kylling og får måske mere beskytterinstinkt når hormonerne kommer rigtigt i gang. Medmindre han er en STOR kylling? Prøver han at træde damerne? For så ville jeg da nok overvje hans skæbne - smølfesteg?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline mikael

• Passiv bruger
Sv: To racer sat sammen
« Svar #2 Dato: 15 Juli , 2012, 15:41 »
Mange tak for det hurtige svar.
Synes allerede det går meget bedre nu, så mon ikke det nok skal ende lykkeligt.
Håber du har ret mht. hanen vi afventer og ser hvordan han bliver efter "teenage årene"
mvh Mikael
1 kat (et gadekryds)
3 børn
1 dejlig kæreste
3 Japanske silkekyllinger
snart 4 sussex høns +1hane