Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Midsundelig på skruk  (Læst 628 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
Midsundelig på skruk
« Dato: 12 Juli , 2012, 17:29 »
Vores dv.wyandot har nu lagt i 3 uger ganske fladt i reden - i starten på ingenting  ::). I går lagde jeg så en stak æg under damen. Indtil i går lå min lille silke hos skrukken for at placere et æg, hver dag  ;D, men nu hvor det var seriøs rugning blev der ballade...
I morgen lå der fjer i redekassen og julle ( dv. Wyandot ) så lidt pjusket ud  ???
Da jeg kom ud i eftermiddag lå Silke på Julles plads - på rugeæggene - og Julle lå ved siden af ,på de 2 æg hun åbenbart havde kæmpet sig til  *e
Der er åbenbart en som ikke kunne klare at se naboen, få skruk status  *f
Jeg tror nu at jeg vil stjæle æggene tilbage i aften, og placere Julle i skruk huset, hvor hun har fred for den frække rivalinde  *g
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Midsundelig på skruk
« Svar #1 Dato: 12 Juli , 2012, 17:33 »
Har jeg forstået det rigtigt, at din høne har ligget tre uger i forvejen, og nu skal ligge tre uger til ?

Det synes jeg er modigt, mine høner der gerne ruger på ingenting, ligger aldrig i 6 uger, og selvom der er en der lægger et æg ved siden af, så er der ingen der ruller det ind under sig, de er ikke så kloge at de ved at der skal være æg, men de ligger gerne 4-5 uger på ingenting, og så går de.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 12 Juli , 2012, 17:38 »
Ja, om 2 dage tror jeg det er 3 uger siden hun lagde sig skruk. Jeg tar chancen, da vi er hos hønsene mange gange hver dag, og kigge. Går hun af har jeg en rcom 20 til at gøre arbejdet færdigt.  /o
Hun får det jo nok hverken værre eller bedre af at ligge på intet, men blir hun liggende får det da en ende om ca 20 dage.  ;)
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 12 Juli , 2012, 17:40 »
Jamen så er der jo back up til de små, og du har jo ret i at det er underordnet om der er æg eller ej... /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn