Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Effektive Mikroorganismer  (Læst 847 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Høns i haven

• Gæst
Effektive Mikroorganismer
« Dato: 12 Juli , 2012, 15:55 »
Er der andre der har erfaring med dette ?. Jeg har læst at hvis det gives til høns. kan de udnytte fodret med op til 20% mere. Og når det sprøjtes ud på underlaget i hønsehuset tager det dårlig lugt. Og det kan bruges til rigtig mange andre ting.
Jeg er selv ved at lave noget for at teste det. Men vil da meget gerne høre andres erfaringer.
http://em-rendementplus.dk/index.php?side=em

Offline Stella Reece

• Passiv bruger
Sv: Effektive Mikroorganismer
« Svar #1 Dato: 12 Juli , 2012, 22:54 »
Jeg bliver altid så mistænksom, når jeg synes at det er lagt frem som simpelt men alligevel er svært at forstå.... ???

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #2 Dato: 12 Juli , 2012, 23:21 »
Jeg er helt enig med Stella.

Men hører da gerne andres erfaringer efter 6-12 måneders brug.  ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 13 Juli , 2012, 09:01 »
Umiddelbart er teorien omkring det rigtig nok. Der er bare rigtigt mange ting der spiller ind, som der ikke er nævnt.
Det ligger sig meget af teorien omkring kompostering, så ved at læse om kompostering så vil man helt sikkert blive klogere på ovenstående.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #4 Dato: 13 Juli , 2012, 09:44 »
Altså, ved gæring af kål till sauerkraut osv. så finder det jo sted i lufttætte beholdere?
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Høns i haven

• Gæst
« Svar #5 Dato: 13 Juli , 2012, 11:30 »
Umiddelbart er teorien omkring det rigtig nok. Der er bare rigtigt mange ting der spiller ind, som der ikke er nævnt.
Det ligger sig meget af teorien omkring kompostering, så ved at læse om kompostering så vil man helt sikkert blive klogere på ovenstående.
Det er rigtig at det minder om Bukashi eller kompost te. Som jeg også bruger til haven. Men det kan du dog ikke give til høns.