Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: to slags  (Læst 792 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rikke N

• Passiv bruger
  • Jeg er en kvinde på 35 år, har mand og to drenge
    • Cani Felici - Klik dig til en glad hund
to slags
« Dato: 10 Juli , 2012, 22:00 »
Vil der være noget i vejen for at have store høns gående med dværge (orpington) <P
Hilsen Rikke

2 Gårdhunde
1 Border Collieblanding
2 katte
2 kaniner
Snart en lille flok høns

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Sv: to slags
« Svar #1 Dato: 10 Juli , 2012, 22:07 »
nej, det kan godt gå. Bare du husker at en evt hane helst skal være den lille.Hvis hanen er den store kan han godt skade de små når han træder dem.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #2 Dato: 10 Juli , 2012, 22:14 »
Det lader sig også gøre med en stor hane i samme anlæg som huser små høner blot der er tilstrækkeligt også med store høner.

Jeg har 2 store haner (1 Orpington og 1 blanding som er ½ Brahma) gående sammen med mine høns. Ingen af dem viser interesse for mine silkehøner.
Mvh
Erik Andersen

Offline Trines

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 10 Juli , 2012, 22:30 »
Jeg har store og små sussex gående sammen og her er hanen en af de store og det går altså ok med at han også hopper på de små. Det ser ikke ud til at give nogle problemer her for de små dværg høns at den store hane hopper på dem, det fungerer fint.

dværghønseæggene er fint befrugtede og dværghønsene ser ikke ud til at lide overladt ved den store hane, faktisk synes jeg at de store høns's fjerdragt ser mere slidt ud på ryggen efter hanen end de små. ved de små høns kan jeg intet se på ryggen af dem, mens de store til tider godt kan mangle fjer efter at hanen har været på dem.

Det var erfaringerne fra min hønsegård, jeg håber at de kan hjælpe i dine overvejelser omkring valg at hane.
Hilsen Trine

En dejlig flok havehøns i mange flotte farver og størrelser + en herlig fræk flok moskusænder.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #4 Dato: 12 Juli , 2012, 23:07 »
Jeg har prøvet at en silke/kochin blandingshøne bare VILLE parres af min store maranhane, der var ellers 3 mere end villige dværgsilker til hendes rådighed men NEJ, madammen ville ha en ordentlig mand!
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 13 Juli , 2012, 10:56 »
Jeg husker alt for godt Kirstens beretning om små høner, der havde fået trådt hofterne af led af en for stor hane.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk