Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Æg lægnings tidspunkt.  (Læst 2990 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kiboje

• Passiv bruger
Æg lægnings tidspunkt.
« Dato: 09 Juli , 2012, 12:07 »
Hej !!!

Mine 0.5 Isa Brown lægger som regel først æg ved middags tid, er dette normalt??? <A

På hvilket tidspunkt, på dagen lægger jeres små veninder æg??

Er det noget som vil ændre sig, når mine 5 stk. bliver lidt ældre?? :)

Stig.
Med venlig hilsen

kiboje

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Æg lægnings tidspunkt.
« Svar #1 Dato: 09 Juli , 2012, 12:10 »
Høns kan nok lægge æg, det meste af dagen, men mon ikke formiddag er det mest almindelige.

Jeg kender en øko hønseavler, som først lukker hønsene ud efter middag, for så har de lagt æg og vil ikke lægge æg ude i den MEGET store indhegning.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 09 Juli , 2012, 12:11 »
Mine høns lægger æg langt op af dagen, ingen af dem er opdraget til at lægge æg før morgenmaden   :)
Pg jeg har overvejet ikke at lukke dem ud et par dage, for at sikre at alle æg lægges inde i huset og ikke ude i parken, hvor jeg aldrig finder dem.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #3 Dato: 09 Juli , 2012, 12:13 »
Kl. ca 11.00 er vi færdige her ;D resten af tiden i redekasserne er hyggetid
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline karoline

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 10 Juli , 2012, 00:01 »
Mine lægger gennem hele dagen.

Specielt mine små Hollandske Dværge lægger æg sent på dagen, gerne ved 16-17-tiden :o
Så vi kan ikke hente æg før ret sent!

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 10 Juli , 2012, 08:25 »
Mine racehøns lægger æg.op af dagen...mine isa blandinger lægger æg HVER dag og er færdige alle tre inden kl 9.00..og det er stadig hver dag :-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Nat_ja

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 10 Juli , 2012, 16:43 »
Mine varierer meget, nogle gange er der æg kl 12 andre gange er der først omkring kl 18, så det er åbenbart lige når de lige føler for det  ;)
0,1 araucana, 0,1 maran, 0,1 kochin-silke blanding, 0,1 silke, 0,1 welsumer, 0,1 gul sussex, 0,1 orpington, 0,2 sabelpoot, 0,1 barnevelder, 0,0,14 faverolles, 0,0,4 australorps, 1,0 forlovet som ææælsker at bygge på mit hønsehus :-)