Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Alarm?  (Læst 2160 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KNissen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Alarm?
« Dato: 06 Juli , 2012, 20:56 »
Jeg har mistet 7 høns de sidste tre måneder, og de har fået bidt hovedet af. Efter hvad jeg kan læse, er det sandsynligvis mår eller lignende der har taget dem.

Mine høns går bagest i haven i en indhegnet gård, og det er ikke muligt at lave det helt mårsikret. Jeg er begyndt at lukke lågen til hønsehuset om natten, og derfor ikke mistet flere.

Jeg skal have naboer til at passe dem i ferieperioden, men vil helst ikke bede dem om at rende både morgen og aften, for at lukke ind og ud. Derfor har jeg tænkt på følgende: Findes der en bevægelsesstyret dims med lys og lyd (batteridrevet), jeg kunne placere over indgangen til huset?. Selvfølgelig med skumringsrelæ så den kun virker når det er mørkt. Og hvor kan jeg få sådan én?

Jeg har en lampe der kan det jeg nævner, men den afgiver jo ikke lyd. Jeg tror at kombinationen af lys og lyd der aktiveres kunne holde rovdyrene væk.

Offline Tommy1

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 174
Med venlig hilsen Tommy

www.La-bresse.dk

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Alarm?
« Svar #2 Dato: 06 Juli , 2012, 21:20 »
Måske skulle du ofre nogle basører på en automatisk hønselem, som kan købes hos "Amerika" i Thisted. Den koster måske lidt, men det er altså nemmere at få naboer til bare at fodre og samle æg ind, hvis de ikke også skal tidlig op og sen i seng.
I øvrig, velkommen på dette skønne forum.

Hilsen
Peter

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Alarm?
« Svar #3 Dato: 07 Juli , 2012, 09:18 »
jeg har købt sådan en automatisk hønselem fra america. Det virker rigtig godt.Jeg behøver ikke tænke på og skulle hjem og lukke for hønsene hvis vi er sent i byen. Jeg behøver heller ikke tænke på om hanen vskulle  vække naboerne de dage hvor jeg kører tidligt hjemmefra. Den koster jo godt nok 1500, men jeg syns det er alle pengene værd
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Alarm?
« Svar #4 Dato: 07 Juli , 2012, 10:03 »
jeg har købt sådan en automatisk hønselem fra america. Det virker rigtig godt.Jeg behøver ikke tænke på og skulle hjem og lukke for hønsene hvis vi er sent i byen. Jeg behøver heller ikke tænke på om hanen vskulle  vække naboerne de dage hvor jeg kører tidligt hjemmefra. Den koster jo godt nok 1500, men jeg syns det er alle pengene værd


Jeg har 3 (!) og det er det bedste køb jeg har gjort til mine høns! Aldrig skal man huske at lukke (eller åbne for den sags skyld) og det bliver så nemt at bede andre passe hønsene /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Alarm?
« Svar #5 Dato: 07 Juli , 2012, 13:53 »
det er rigtigt tanja. Det er osse meget nemmere og bede nogen om pasning, når de ikke skal lukke dem ind og ud. Foder,vand og ægindsamling behøver ikke foregå på bestemte tider /o
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk